Inlägg från: Långväntanefterdig |Visa alla inlägg
  • Långväntanefterdig

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Jooosen skrev 2018-06-26 13:34:03 följande:

Har du berättat för din sambo? Så jäkla glad för er skull!!!!

Jaaaa jag ringde direkt imorse och sen skickade jag bilder på testen. Vi är superglada och håller tummar å tår att vi blir 3 i mars!
  • Långväntanefterdig

Jaaaa jag ringde direkt imorse och sen skickade jag bilder på testen. Vi är superglada och håller tummar å tår att vi blir 3 i mars!
  • Långväntanefterdig

• Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-06-26 13:54:27 följande:

[quote=78830814][quote-nick]Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 09:12:34 följande:[/quote-nick]

Grattis!!!!!! Ååh så himla glad för din skull! Underbart! Hoppas verkligen att allt går vägen, det förtjänar ni <3[/quote]

Åh tack snälla!
  • Långväntanefterdig
    LillaAw skrev 2018-06-27 21:22:13 följande:

Pratade med min läkare idag på kliniken och ska nu påbörja ivf 2 med långt protokoll och nässpray om 3 veckor redan trots att kliniken har sommarstängt. Läkaren gav tom sitt mobilnummer om jag behövde fråga något under tiden jag tar sprayen som gör att jag hamnar i klimakteriet innan sprutstart. Så bra service och bemötande! Kan varmt rekommendera Carl von linnekliniken och läkare Jan där i Uppsala.

Hoppas det ska gå bättre den här gången! :)

Åh va härligt att det händer grejer!!!! Håller tummar och tår för er! Skönt att kunna starta ganska omgående.
  • Långväntanefterdig

Ruvardag 7

Plusset är lite starkare idag, följer utvecklingen med spänning. Vågar inte tro på det. Vågar inte fatta att det är sant.... väntar på cb veckoindikator test, borde komma imorgon.... då kanske jag känner mig lite lugnare om det visar pos.... 

Annars är biverkningarna som jag känner, större och ömma bröst, man ser tydligare ådror över dom. Jag har haft halsbränna hela dagen vilket jag aldrig annars har. Och det är en liten molande känsla i magtrakten som antingen beror på lutinus eller fröet...

Kära snälla frö, stanna hos mig <3

• Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-06-27 22:07:52 följande:

Kan fatta känslan av att detta händer typ inte en själv bara andra haha! Hoppas att plussat ökar fint o försök njuta (även fast man säkert nojar ihjäl sig) <3

Ja men exakt så! Nojjar jättemycket.. man tänker inte att det kan hända en själv liksom... är så sjukt. Men samtidigt så underbart...<3 men ska absolut försöka njuta lite!
  • Långväntanefterdig
    LillaAw skrev 2018-06-27 22:48:42 följande:

Ja verkligen skönt. Har haft två överdeppiga dagar med två gravidbesked hos nära vänner. Orkar inte umgås med gravida just nu ens. Att vara på G igen gav mig lite hopp tillbaka. Är glad att ni fått plus, det känns bra med bekräftelse på att ivf faktiskt fungerar! Kram och lycka till framöver nu :)

Jag förstår dig! Hade också gravidbesked till höger å vänster och kände till slut att jag inte kan ha med dom att göra... men jag ser ju annorlunda på det nu såklart men det är bara för jag också lyckats... men som sagt så vågar man knappt tro det efter en ivf resa... andra som kissar på stickan å e gravida blir bara lyckliga å tänker att de e superkul, när man gått den långa vägen å väntar på tidigt ultraljud så kan man inte riktigt slappna av så på samma sätt..

Önskar dig ett stort lycka till! Kommer hänga kvar å läsa uppdateringar och uppdatera om mitt frö!

Kraaaam!!
  • Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-06-29 17:25:26 följande:

Hur går det för dig? Har du gjort fler tester? Några symptom ännu? :))

Hej!

Tog ett nu med eftermiddags urin. Och starkare blir det ju :) så det känns bra. Jag kissar hela tiden, har ömma och tyngre bröst där man ser tydligare ådror. Sen har jag en dragig känsla i magen som jag tror beror på lutinusen. Ska bli såååå skönt att va av med det äckelpäckel pysslet snart!!
  • Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-06-29 17:55:44 följande:

Åh vad kul!! Är det så starkt på eftermiddagen är det ju riktigt bra! Har du haft BIM ännnu?

När meddelar man kliniken om att man lyckats? Och hur länge ska du ta lutinus? Haha många frågor men jag tycker att det är så fantastiskt att någon i en liknande sits som en själv har lyckats. Det inger välbehövligt hopp! <3

Men eller hur! Jag är själv super förvånad. Hade inte färväntat mig att det skulle gå på första försöket.

Är superglad att det var så starkt nu, för jag tyckte det var lite svagt imorses.

Egentligen skulle jag meddela kliniken på tisdag som är testdagen. Men dom har semesterstängt så i slutet pä juli kan jag meddela först. Känns lite sådär faktiskt, hade velat prata med dom nu direkt och få tid för ultraljud och det. Vi kommer få gå på ultraljud första delen av agusti då jag förhoppningsvis tagit mig till v 8..

Lutinus kör man 21 dagar med start efter äggplock på min klinik. Verkar va lite olika runt om. Men har väl 7 dagar kvar ca..

Beräknad mens borde vara på söndag, men cykeln ballar ju ur lite pga lutinus och hormoner. Men borde va där till helgen den inte ska komma hehe.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år