Inlägg från: Corneliass |Visa alla inlägg
  • Corneliass

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Jooosen skrev 2018-06-08 08:12:37 följande:
    Ååå grattis!!
    Tack så jättemycket, är så himla glad :')
  • Corneliass
    LLW skrev 2018-06-08 08:46:18 följande:
    Grattis!! Så himla roligt, stort lycka till nu <3
    Tack så jättemycket! :) 
  • Corneliass
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-15 05:51:19 följande:

Såååå nervös..... Sovit jättekasst inatt och vaknade jättetidigt med ont i magen och oro.... jag vill inte göra ett jävla äggplock :( vill bara ligga å få barn å ha det lite jävla okomplicerat nån gång........

Kommer såklart att genomgå detta också. Finns ju inga gränser på vad man gör för att få sitt plus..... uppdatering kommer i eftermiddag. Wish me luck!

Lycka till <3
  • Corneliass
    Roran1 skrev 2018-06-14 23:06:50 följande:

Vill bara få ut lite frustration... idag är dag 24/36 i min cykel, de senaste dagarna har jag känt som mensvärk och igår kom de lite blod och idag med. Vi har (precis som ni) försökt med första barnet i över ett år och något sånt här har aldrig hänt. Jag tar ett g-test och det är super svagt positivt. Ringer bm för jag är så sjukt orolig är jag gravid eller har jag fått ett missfall? Om missfall så innebär ju det att vi iaf kan skaffa barn att vi kan bli gravida!! Men blir så dåligt bemött bm blir irriterad på mig och i princip hånar mig för att jag tror att jag är gravid. Blir så ledsen jag är ju inte säker men jag är rädd och behövde stöd. Fanns ej där. Test om 2 veckor igen.. hoppas inte jag blöder mkt mer. Blöder inte mycket behöver inte ens skydd.

Men fy vilken oförskämd bm, hur kan man bete sig på det sättet? Fy!
  • Corneliass
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-15 12:08:54 följande:

Mitt äggplock....

Blev mottagna och visade till ett rum. Började redan då få panik och tårarna och ångesten kom.... sambon fick gå iväg å lämna prov medans jag blev ompysslad av en jättefin syster. Bytte om till skjortan och mössa.. Hon satte nål i armen och tog blodtryck....

Sen skulle man kissa innan det var dags och läkaren kom förbi och berättade om vad som komma skulle. Dom var jättegulliga allihopa och hade ett fint bemötande.

Väl inne på rummet så fick jag hoppa upp i gynstolen. Embryologen kom in och dubbelkollade födelsedstum så att vi var vi.

Sambon satt vid mitt huvud och nu var det bara å andas.. fick första dosen morfin innan läkaren skulle ta bedövnings spruta i livmodern. Fick ingen reaktion alls på morfinet och sprutorna hon tog gjorde på riktigt så jääääääävla ont. Skrek å kramade sambons hand och försökte bara ta mig igenom det. Fick totalt 3 doser med morfinet men kände inte av det någon av gångerna. Själva äggplocket var en märklig känsla. Dom liksom sög ut blåsorna och det kändes som mensvärk gånger 1000, väldigt ilande ihållande känsla av ren å skär smärta. Berodde nog mkt på att jag inte gick igång på morfinet också...

När hon tagit ur verktygen ur fiffi så rann det till rätt ordentligt och en stor pöl med blod kom på golvet, kändes väldigt obehagligt. Dom torkade rent mig och vi fick gå in på vårt rum igen.

Fick frukost som jag inte orkade äta och 2 smärtstillande som jag tog direkt. Smärtan höll i sig och jag vilade en stund. Sen kom läkaren å berättade att dom hade fått ut 11 stycken ägg. Befruktning sker under dagen och planerad insättning är på månad. Om det är fler än 5 befruktade så ringer dom imorgon för att ändra insättningsdag till onsdag. Nu kan vi bara hålla tunmarna. Ligger nu nerbäddad i soffan resten av dagen. Idag räknas som dag 0, imorgon dag 1 och testdag på dag 18. Nedräkningen kan börja!

Vilken kämpe du är! <3
  • Corneliass
    Jooosen skrev 2018-06-18 14:15:39 följande:

Påväg till spolning nu! Galet nervös?! Sitter i taxi haha. Tåget va inställt såklart..

Berätta gärna hur det gick! :) 
  • Corneliass
    XAHHA92 skrev 2018-06-20 09:29:14 följande:

Fan alltså. Apoteket här hade bara Clearblue... Undra om det bara är ett jäkla spökstreck :( Äl+12

Ja det är ju så himla svårt att veta! Jag tycker dock inte att det ser ut som ett spökstreck men man vet ju aldrig :/ 
  • Corneliass

Hej!
     Är det någon som har någon erfarenhet utav missed abortion? Jag har inga anledningar att tro att det har drabbat mig. Men har en fråga, om man har fått missed abortion, blir strecken svagare och svagare på graviditetstest eller stärks de som vanligt? 

Som sagt, det har inte hänt mig men är bara nyfiken. 

• Corneliass
    LLW skrev 2018-06-20 13:27:55 följande:

Nu är jag så himla glad! Trodde vi skulle få gå hela sommaren och vänta på att få en tid till rmc i höst, men idag kom det en kallelse! Den 2 augusti ska vi dit! Så himla snabbt det gick när hon skickat remissen, det var jag inte alls beredd på! Åååh känns underbart att veta att det verkligen är på gång nu!

Ni som börjat med ivf - vad gör man på första besöket? Vi fick hem en hälsodeklaration att fylla i men ingen info om vad vi ska gå igenom.

Vad skönt för er! :)
  • Corneliass
    LLW skrev 2018-06-24 14:31:13 följande:

Lite förvirrad över ÄL-tester.. har alltid använt babyplans tester, men tog denna månad även gravidkollens. På babyplans har jag haft stegring och idag fullt utslag, men på gravidkollens har jag inte fått något utslag förens ett jättesvagt streck idag. Vet inte vilket man ska lita på riktigt.. ni som använder ÄL tester, vilka har ni provat?

Jag har kört hela tiden med RFSU som hjälpte mig att bli gravid.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år