Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Vilken dos har du fresten?
Vilken dos har du fresten?
Okej! Jag ska ta 150 de tre första dagarna sedan två dagar med 125. Femte dagen lägger jag till stopsprutan på 0,25. Sjätte dagen första ultraljudet. Så mycket siffror haha. Könner mig redan lite borta...
Ja vet samma här!! Tänker du positivt? Jag försöker men hela tiden vill man skydda sig. Ja tänker nästan tankar som att ivf inte kommer funka. Sjukt men sant.. mär var din första sprutdag? Idag?
Ja men precis!! Åå det ger en ju hopp. Fick mens nyss. Men kommer inte fram i telefonen till sjukhuset, de har inga fler tider. Ska prova akutnumret tänker jag... så typiskt!!
Precis. Men kom fram tillslut. Börjar imorn. En dag efter dig! Hur känns allt idag?
<3 Omg hur gick det???? Jag har äggplock på fredag, var på sista vaginala UL idag. Också jättenervös....
Åhhh då har du haft ditt nu?? Hur gick det?
Jo mina UL har sett bra ut, på det näst sista hade de inte växt så mycket som hon ville så vi ökade dosen Gonal-f litegrann för de två sista dagarna. Sista UL:et såg det jättebra ut på, så det känns ju bra.
Kanske lättare sagtvän gjort men 5 ägg är ju jätte bra! Behövs bara 1 ägg för en bebis ???? Vi fick ut tre, jag var glad för det, sen återfördes 2 men det gick inte ändå men misströsta inte! Ligg bekvämt med vetekudden, ät något gott, titta eller läs något som får dig att må bra och stort lycka till! Glöm inte, behövs bara 1 ????
Jag hade 175 som grunddos och ökade till 200 sista två dagarna...
Såååå himla skönt att plocket är över, det som man varit så rädd för.
Hur känns det för dig nu? <3 Fortfarande ont?
Jag jobbar nu på eftermiddagen (plocket var runt 9 imorse) och har inte så ont men det känns ju lite grann förstås. Ska ta alvedon om ett tag och sen igen ikväll, enligt ordination..
Hej alla kämpar <3
Hur går det för er? Håller alla tummar för er och tänker på er i allt ni går igenom!
Många kramar