• LLW

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Jooosen skrev 2018-09-26 09:52:30 följande:

Vilken dos har du fresten?

Ska ta 137.5 av gonal! Börjar på fredag och sen på torsdag nästa vecka ska vi på ultraljud för att kolla hur det gått och ev justera dosen! Hur mycket ska du ta?
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-09-26 10:59:00 följande:

Okej! Jag ska ta 150 de tre första dagarna sedan två dagar med 125. Femte dagen lägger jag till stopsprutan på 0,25. Sjätte dagen första ultraljudet. Så mycket siffror haha. Könner mig redan lite borta...

Hahaha ja det är verkligen mycket! Känns bra ändå att vara igång, men nu vill jag bara hoppa tills vi vet om/hur många ägg man kan få ut. Sjukt orolig för att man inte får några. Denna ovisshet är värst.
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-09-27 16:00:06 följande:

Ja vet samma här!! Tänker du positivt? Jag försöker men hela tiden vill man skydda sig. Ja tänker nästan tankar som att ivf inte kommer funka. Sjukt men sant.. mär var din första sprutdag? Idag?

Ibland, när tankarna skenar iväg kan jag typ fantisera om att vi lyckas på första försöket och att allt går vägen. Men försöker hålla dom borta för det gör fan bara ont. Bäst att kanske inte förvänta sig något. Iallafall inte första som många säger är testomgången..! Men jag har nog inte tänkt på att ivf inte kommer funka, så kanske är rätt optimistisk? Eller kanske bara har skygglapparna på..

Imorgon är första dagen! Tänkte ta sprutan 21. Är det dags för mens snart för dig?
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-09-28 12:41:31 följande:

Ja men precis!! Åå det ger en ju hopp. Fick mens nyss. Men kommer inte fram i telefonen till sjukhuset, de har inga fler tider. Ska prova akutnumret tänker jag... så typiskt!!

Men du kan köra igång ändå va och ringa dom på måndag om du inte kommer fram?? Du måste väl inte vänta på ok från dom för att börja?
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-09-28 13:28:46 följande:

Precis. Men kom fram tillslut. Börjar imorn. En dag efter dig! Hur känns allt idag?

Åh vad bra!

Känns pirrigt och läskigt nu. Typ som att det är på riktigt när jag tar den där första sprutan om en timme. Då är vi igång. Hjälp!!
  • LLW
    LinneaWookie skrev 2018-10-10 12:39:21 följande:

<3 Omg hur gick det???? Jag har äggplock på fredag, var på sista vaginala UL idag. Också jättenervös....

Jag har plock imorgon! Så nervös men vill ändå bara göra det nuuuuu! Så trött på att vänta hela tiden. Men väntan efter plocket lär ju bli värst.. hur har det sett ut på dina ul?
  • LLW
    LinneaWookie skrev 2018-10-11 16:55:29 följande:

Åhhh då har du haft ditt nu?? Hur gick det?

Jo mina UL har sett bra ut, på det näst sista hade de inte växt så mycket som hon ville så vi ökade dosen Gonal-f litegrann för de två sista dagarna. Sista UL:et såg det jättebra ut på, så det känns ju bra.

Precis samma för mig! Ökade dosen sista dagarna från 137.5 till 150.

Plocket gick bra, skönt att bli sövd men man har ju ändå ont efteråt. Hemma i soffan nu och vilar med värmekudden på magen :)

Vi fick ut 5 ägg, blev väldigt besviken först. Kändes så tungt att ha gått igenom allt det här för bara 5 ynka ägg. Läkaren blev väldigt förvånad när hon såg att jag blev ledsen för resultatet, och försökte trösta med att det är kvalitet före kvantitet som spelar roll. Lugnade lite men känns fortfarande lite tråkigt. De ringer imorgon om inga blir befruktade, annars är det återföring på lördag!

Är du nervös inför plocket?
  • LLW
    Myran1979 skrev 2018-10-11 17:26:28 följande:

Kanske lättare sagtvän gjort men 5 ägg är ju jätte bra! Behövs bara 1 ägg för en bebis ???? Vi fick ut tre, jag var glad för det, sen återfördes 2 men det gick inte ändå men misströsta inte! Ligg bekvämt med vetekudden, ät något gott, titta eller läs något som får dig att må bra och stort lycka till! Glöm inte, behövs bara 1 ????

Tack för ditt svar :) du har ju rätt såklart, men har läst om så många som får ut minst 10 så det kändes lite tungt. Men det hade ju lika gärna kunnat vara 0 så jag ska försöka tänka på det och vara positiv!

Hur går det för dig nu?
  • LLW
    LinneaWookie skrev 2018-10-12 13:12:36 följande:

Jag hade 175 som grunddos och ökade till 200 sista två dagarna...

Såååå himla skönt att plocket är över, det som man varit så rädd för.

Hur känns det för dig nu? <3 Fortfarande ont?

Jag jobbar nu på eftermiddagen (plocket var runt 9 imorse) och har inte så ont men det känns ju lite grann förstås. Ska ta alvedon om ett tag och sen igen ikväll, enligt ordination..

Knappt ont idag, lite ömt och svullen. Har så förbannat ont i brösten men är förmodligen efter ovitrellesprutan! Bara massa roligheter i denna karusell :P

Oj åker du och jobbar? Dom brukar ju alltid rekommendera att man vilar resten av dagen? Jag hade ont när jag gick och när jag böjde mig så jag låg i soffan hela dagen.

Såg att ni fick ut 6 st! Känns det okej? Jag går och väntar på samtal nu, ringer dom nu på eftermiddagen så är det för att inget befruktats och det inte blir någon återföring imorgon. Hoppar till varje gång telefonen plingar. Ett rent helvete det här :( kan inte tänka på annat, vill bara att tiden ska gå så man kan veta.
  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2018-10-29 17:37:33 följande:

Hej alla kämpar <3

Hur går det för er? Håller alla tummar för er och tänker på er i allt ni går igenom!

Många kramar

Så fin du är som fortfarande finns kvar och bryr dig om oss som kämpar!

Vi misslyckades med vårt första ivf, fick ut 5 ägg varav 0 befruktades. Blev helt förstörd, vi hann ju inte ens börja innan det var över. Nu får vi vänta ända till slutet av januari innan vi kan testa igen. Bröllopsresa och julstängt kommer mellan så det känns extra jobbigt. Hade bara velat köra på direkt. Till nästa gång ska jag få menopur istället för gonal-f, och så ska de göra icsi, så vi håller tummarna för ett bättre resultat. Försöker själva denna månad trots att det känns rätt hopplöst. Men att inte försöka är inget alternativ för oss.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år