Matildalinea skrev 2018-08-06 08:24:09 följande:
Var hos läkaren förra veckan och fick veta att jag har låg äggreserv, verkar som att hon vill skriva ut letrozol för att boosta mina ägg samt att jag även fick veta att jag har högt antal antikroppar som attackerar egna celler och att detta även kan attackera eventuell början av en graviditet, tror detta kallas hypotyreos, någon annan som fått dessa provsvar och har fått hjälp ? Skall tillbaka imorgon för att bekräfta sköldkörteln sjukdomen samt att även göra en spolning, fick reda på att om spolningen inte ser bra ut finns det bara ett alternativ och det ör ivf, ör livrädd nu för hur det skall gå imorgon, gör det ont att göra en spolning ?? :( känns som att allt blev mycket svårare nu nör jag fått dessa provsvar men kanske inte borde känna så ?
Vad fick du för siffror på äggreserven? Du behöver inte svara, bara nyfiken :)
Oroa dig inte för spolningen, det kan göra ont för vissa men för de flesta är det okej. Det kändes lite som mensvärk för mig, ingen okänd smärta och ingen panik, bara lite värk. Undersökningen var över på några minuter. Om man har stopp i äggledarna behöver man göra IVF men de flesta har öppna äggledare och om du inte skulle ha det får ni säkert en remiss till IVF direkt. Det är klart att man vill att det ska fungera naturligt men huvudsaken är ju att man kan få barn i alla fall!