Hedblomster skrev 2018-03-14 21:01:31 följande:
De frågade typ om hur ens mens är, tidigare eventuella graviditeter, könssjukdomar (jag fick räkna upp klamydia, kondylom och herpes och min sambo har aldrig haft nån - pinsamt) osv. Men också om yrke, matvanor, rökning och alkolhol osv. Vikt, längd. Hur länge man varit tillsammans och så. Samtalet fokuserades sen lite på min äggledare och utomkvedshavandeskapet osv men har man helt enkelt aldrig blivit gravid tar samtalet antagligen en annan väg.
Jag har också ett jobb där jag måste vara på plats vissa tider. Har tex öppning och stängning. Ibland kan jag flexa ut som idag. Så i min situation kändes det rätt men förstår absolut att alla inte har den relationen med sin chef eller så! Men en kollega sa "vad spännande!" När jag berättade och först tänkte jag att det är ju mest jobbigt... men sen blev jag glad att hon sa så och inte typ "vad jobbigt". För nu börjar ju det spännande snart.
Aah okej! Var personen trevlig som ni träffade? Ja känns som vissa kan smita iväg mycket lättare... men funderar på att prata med henne om det blir typ ivf o så.. haha jo spännande minst sagt, men så svårt för andra säkert o veta hur dom ska reagera. Man vet typ inte vad man vilk höra... förutom alla jäkla klyschor förstås!