Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Lycka till ni andra.
Men hur kan de säga så? Vad är det meningen att ni ska göra själva? Kan ni söka er någon annanstans för att få hjälp?
Okej :(
Det är ju tyvärr så i denna sits vi alla är i. Antingen tar det tid eller så kostar det pengar.. vi har inte råd att lägga ut 30-70 tusen just nu så vi väntar. Förhoppningvis ställs vi i kön till ivf nu i maj, sen är det bara vänta.
Känner bara att luften gick ur mig. Ingenting känns liksom aktuellt.... när man får ett sånt här besked.
Vi lämnade blodprov för kromosomsvar hos mannen nu för att veta att icsi ens är genomförbart. Så svar på det om 6 veckor sen får vi väl ta ett beslut efter det.
Oj en timme alltså. Vad känner han inför att göra det på sjukhuset? Min kille skulle noja totalt. Hoppas det går bra. När sker detta? Ja man vet inte va man vill. Hitta fel eller inte..
Nu e vi klara! Fick träffa en man, rätt flummig men kändes bra. Jag gjorde ett vul och allt såg bra ut. Många äggblåsor osv. Äl förmodligen om 3-4 dagar. Fick ta blodprover både ja o min kille. Plus remiss till Huddinge för spermaprov. Han sa att vi är ofrivilligt barnlösa. Vi visste ju det men kändes så konstigt när en läkare sa det. Han rekommenderade Carl von linnekliniken för ev ivf. Han sa att processen där brukar gå väldigt fort. 10 dagar efter spermaprov får vi svar när vi mailar vår gyn.
Frågade om spolning av äggledare men han sa att jag är frisk osv så behövs inte. Brukar man inte få göra det?? Oj va ja svamlar. Känns skönt att ha kommit igång iaf!!
Här är det knappt någon väntetid alls.. när remissen är skickad får man vänta i 4-6 veckor. Saknas uppgifter tar det lite längre tid.
När man sedan blivit godkänd får man välja på 5kliniker om man inte vill köra på den som utredningskliniken samarbetar med. När man kontaktat den klinik man vill komma till kickar vårdgarantin in, dvs att ett första besök ska inträffa inom 90dagar. Vårdgarantin ska ju gälla ivf i de flesta län men vet att väntetiderna är lite längre i vissa.
Där sprack försök 18. Ska ha mens på lördag och neg med predictor early. Trodde verkligen det var något nu, har svettats så mycket under de senaste nätterna och tempen var verkligen lovande. Egentligen är det bra att det tar lite längre tid för vi kommer längre i husbyggande osv. Men jag vill så gärna. Eller vi vill så gärna. Mina släktingar planerar en resa i två veckor okt-nov och då kan vi följa med på den iallafall, lär inte va gravid eller iallafall inte så långt gången. Kört med progesterall nu två försök och går snart in på det tredje.
Tack så mycket! Tänkte ta ett nytt test om tempen är fortsatt hög imorgon. Du ska börja med progesterall dagen efter äl, och när du är säker att äl har skett, annars kan du skjuta upp den. Sluta även med den två dagar innan mens för att inte skjuta upp :)