Roran1 skrev 2018-03-07 21:45:06 följande:
Hej hoppar in här!
Vi är på försök nr 10, bim på fredag (9/3).
Jag kan inte sluta gråta. Jag vet inte om han förstår hur jobbigt detta är för mig, jag vet att det finns folk som försökt betydligt längre... men jag hade inte riktigt räknat med detta? Man har ju fått höra att om man bara tittar på ett par kalsonger utan skydd så blir man gravid!? Varför berättar ingen att det är svårt för många??
Förlåt att jag kommer och spyr ut men vart ska man vända sig? Ingen vet om vår kamp...
Hej!
Känner igen mig i allt du skriver så du är inte ensam! :) vi är på försök 11 och jag har väl äl snart, orkar typ inte bry mig mer.. när jag fick mensen sist grinade jag nog i 4 dagar, min kille förstår inte riktigt heller hur jobbigt jag tycker detta är men är nog för att jag försöker dölja för honom hur ledsen jag faktiskt är. Jag trodde också vi skulle bli gravida lätt, kom lite som en chock det här. Nej man har ju bara i alla år fått höra hur lätt det är att bli gravid av misstag, inte att det kan vara typ omöjligt!
Du kanske skulle börja fundera på att ringa och söka hjälp? Även om ni inte har försökt ett år än så är det väntetider innan ni blir kallade. Jag ringde för en vecka sen, vi fick ingen tid pga att vi är skrivna på olika adresser nu men vi har bestämt att vi ringer igen i Maj och skriver upp oss på väntelistan. Längtar tills dess och känner sån lättnad att få lämna över problemet och kanske få svar på varför det ej går.
Lycka till nu och kram! :)