Inlägg från: legomum |Visa alla inlägg
  • legomum

7 månaders vänder sig ej och inget stöd ifrån BVC

Mina tre har aldrig varit sådana så vänt sig heller, tror den ene gjorde det vid 5 månader och den andre vid sju. Den första gjorde nog aldrig ens det.
    Däremot har de varit vakna och uppmärksamma, nyfikna att greppa tag i saker om man håller något framför dem.

Visst lär sig barn samma saker ungefär i samma ålder och självklart finns det barn som gör precis tvärtom. Men om bvc sköterskan inte lyckas fånga en 7 månaders uppmärksamhet eller att du gör det för att bebis ska greppa tag i fingrarna eller någon leksak så tycker jag att det låter märkligt.
    Men om bvc inte är oroliga men du är det så ring dit och fråga eller byt bvc till där du får förtroende.

• legomum

Men främst av allt Du Ska Inte känna dig som världens sämsta mamma.  Hjärta

Ibland känns det som om bvc sköterskorna  sätter en "fjäder i hatten" för varje familj de trycker ner eller förminskar.
    Har hört så många föräldrar som är helt knäckta pga vad de säger eller antyder.

• legomum
    eviz08 skrev 2018-01-18 13:27:15 följande:
    Min son är väldigt med i vanliga fall och han "svarar" om man pratar och han håller i saker och flyttar till den andra handen. Jag vet faktiskt inte varför han inte gjorde det till BVC sköterskan, det enda jag kan säga är att det alltid är väldigt stressigt där och dom tar sig inte tid. Sonen vill ofta ta in allt först och då är han ofta stilla och bara tittar.
    Många barn gör inte saker på beställning heller. De har fullt upp med att ta in alla synintryck innan de ska göra saker på beställning. Kan ju vara så enkelt.

Vad bra att ni går båda två så har du lite stöd med dig.
Svar på tråden 7 månaders vänder sig ej och inget stöd ifrån BVC