• Azerp

IVF 2017-2018

Hoppar in här om det är ok?

Gjort första UL och blodprov idag på sprutdag 7, såg ca 14 blåsor på ena sidan och några färre på andra. Sprutar gonal f och cetrotide.

Betyder mycket att följas åt och läsa fler som är i samma sits <3

• Azerp
    Inalina skrev 2018-01-23 08:11:40 följande:

Är det första IVF för dig? Jag ska ta exakt samma medicin, känns skönt med ngn i samma sits. Måste vara nervöst inför första ultraljudet där man ser hur många äggblåsor det faktiskt har uppkommit, och det låter ju som att du absolut har tillräckligt :) När är ditt nästa ultraljud?

Nej vi påbörjade ett försök i november som inte gick att göra återföring på. Fick då 15 blåsor, varav 5 mogna och endast ett befruktades. Dagen för återföring ringde kliniken och sa att de tyvärr inte delat sig som de skulle.. Då sprutade jag 150ie med bemfola, så hoppas gonal f ger bättre resultat :)

Tyvärr kan man ju inte avgöra kvalitén och mognaden än men hoppas verkligen de blir bättre än sist för de va inte kul :( Kliniken ringde nyss och sa att nästa UL blir på torsdag :)

Snart dags för dig att börja oxå nu då? :) Eller när börjar du?
  • Azerp
    Inalina skrev 2018-01-24 08:08:19 följande:

Jag förstår, oj vilken besvikelse :(

men spännande med nytt ultraljud i morgon! jag väntar bara på mensen nu (annars brukar man ju alltid vänta på 'icke-mensen....;) så jag kan börja med sprutorna. Hur gammal är du?

Ja jag hoppas de ser bra ut även imorgon :) Hehe ja annars när man inte vill att mensen ska komma så kommer den som en klocka men så fort man vill ha den så gåt det segt..

Spännande nu då :) Jag är 25, du då?
  • Azerp
    Inalina skrev 2018-01-24 21:21:42 följande:

Ja nu är man liksom redo att köra igång hela den här grejen, det är dock ganska krångligt då vi gör detta i Tjeckien och måste boka resa dit för äggplock och insättning/embryo transfer men kan ju inte planera/boka nåt innan jag ens fått mens..

Jag är 33. 

Aha ok! Hur kommer det sig att ni gör där? Det förstår jag att det blir lite mera krångel.
  • Azerp
    Inalina skrev 2018-01-29 08:30:48 följande:

Ja det är lite krångligt, men jag bor inte i Sverige så då var det bättre att göra detta i Tjeckien än i Sverige. (även billigare).

Hur gick det på andra ultraljudet? Jag tog min första Gonal F spruta igår på 150.

har även fått Cetrotide som jag ska ta lite senare tillsammans med Gonal F men läste igår att paketet innehåll både sprutvätska och något pulver så nu blir jag orolig att jag ska blanda ihop nåt :/ Fick du göra det? 

Ok då hänger jag med :) Jo det gick bra, blir äggplock imorgon!

Spännande att vara igång :) Jo det stämmer, jag fick en genomgång hur jag skulle göra. Du kanske fått ett informationshäfte? Där står det hur man blandar och vilken nål man använder :) Inte så krångligt som de låter, man sprutar i vätskan i en liten burk blandar om till en klar vätska och sen suger man upp blandningen i sprutan igen och byter nålspets :)
Svar på tråden IVF 2017-2018