• Inalina

IVF 2017-2018

Bladet skrev 2018-01-17 18:16:45 följande:

Hej alla fina!

Har sett en massa olika IVF grupper men tänkte att ja startar en ny och tar det härifrån!

Jag och min man har gått igenom hela IVF processen som började i september ungefär.

Det var manlig faktor hos oss och inga som helst fel på mig, vi körde korta protokollet med sprutor i knappt 2 veckor. Gjorde äggplock i förrigår och idag sattes ett embryo in i mig. Det hade delat sig till 6 celler vilket tydligen var bra.

Så man kan väl säga att jag är på ruvardag 1, vet onte hur ja ska klara av att vänta i 2 veckor med och se om jag faktiskt blivit gravid!! Hoppas hoppas!

Hur ser IVF processen ut hos er? Hur långt har ni kommit, några funderingar?

Skulle va kul o följa med på varandras resa o stötta varandra! :)

Hej! Spännande, hoppas allt går vägen :)

Jag ska börja med Gonal F 150 units när nästa mens kommer (borde vara i helgen) är också första försöket för mig så allt är väldigt nytt! (har försökt bli gravida i 2,5 år utan något plus)

Hur stor dos av Gonal F fick du? och hur många ägg fick ni ut?

Jag är 33 så ganska mycket äldre än dig men är tydligen sedd som 'ung' i IVF sammanhang ändå ;) skulle vara roligt att följas åt!
  • Inalina
    zuces skrev 2018-01-17 19:44:02 följande:

Hoppar in här! Vi är på sprutdag 6 med gonal f och fyremadel :) imorgon ska vi till Sahlgrenska för ultraljud, hoppas på bra resultat och att vi får tid för äggplock! Även vi har manlig faktor.

Vart går ni och hur gamla är ni? :)

Gick det bra på ert ultraljud? och hur stor dos av Gonal F får du? jag och min man är 33, roligt att följas åt!
  • Inalina
    zuces skrev 2018-01-22 11:58:03 följande:
    Absolut, första ultraljudet i torsdags såg man 7 stora och massa små äggblåsor. Hade då sprutat 112,5 ie och fick höja lite för att de små skulle hinna ikapp, fick då börja spruta 125 och hade nytt ultraljud i söndags. Då kunde man se 10-11 äggblåsor i rätt storlek och de trodde några mer skulle dyka upp till äggplocket som ska ske på torsdag!

Hur går det för er?
    Ok det låter ju toppen! har du känt av hormonerna mycket? Är det första försöket för er?

Jag känner åtminstone att äntligen är man på väg någonstans och kör något åt denna eviga längtan efter ett plus!! gjorde ni ICSI då om det är spermierna som var 'problemet' för er?
  • Inalina
    Azerp skrev 2018-01-22 20:34:51 följande:

Hoppar in här om det är ok?

Gjort första UL och blodprov idag på sprutdag 7, såg ca 14 blåsor på ena sidan och några färre på andra. Sprutar gonal f och cetrotide.

Betyder mycket att följas åt och läsa fler som är i samma sits <3

Är det första IVF för dig? Jag ska ta exakt samma medicin, känns skönt med ngn i samma sits. Måste vara nervöst inför första ultraljudet där man ser hur många äggblåsor det faktiskt har uppkommit, och det låter ju som att du absolut har tillräckligt :) När är ditt nästa ultraljud?
  • Inalina
    Azerp skrev 2018-01-23 11:32:22 följande:
    Nej vi påbörjade ett försök i november som inte gick att göra återföring på. Fick då 15 blåsor, varav 5 mogna och endast ett befruktades. Dagen för återföring ringde kliniken och sa att de tyvärr inte delat sig som de skulle.. Då sprutade jag 150ie med bemfola, så hoppas gonal f ger bättre resultat :)

Tyvärr kan man ju inte avgöra kvalitén och mognaden än men hoppas verkligen de blir bättre än sist för de va inte kul :( Kliniken ringde nyss och sa att nästa UL blir på torsdag :)

Snart dags för dig att börja oxå nu då? :) Eller när börjar du?
    Jag förstår, oj vilken besvikelse :(

men spännande med nytt ultraljud i morgon! jag väntar bara på mensen nu (annars brukar man ju alltid vänta på 'icke-mensen....;) så jag kan börja med sprutorna. Hur gammal är du?
  • Inalina
    zuces skrev 2018-01-22 12:26:51 följande:
    Jag kan inte säga att jag inte känner något alls för det gör jag, men inte hela tiden som tur är. Det jag känner då och då är: yrsel, huvudvärk, trötthet, ont i ryggslut och i äggstockarna. Men mitt allmäntillstånd är bra!

Det är vårt första försök och vi kommer köra ICSI jaa, på torsdag :)

Hur långt har ni kommit?
    Så spännande!! i morgon alltså :) önskar stort lycka till!

Hehe vi har inte kommit så långt utan ska hämta ut mina sprutor på fredag och sen börja med Gonal F på dag 2! Ska du ta något progesteron efter embryo transfer?
  • Inalina
    Azerp skrev 2018-01-24 20:38:33 följande:
    Ja jag hoppas de ser bra ut även imorgon :) Hehe ja annars när man inte vill att mensen ska komma så kommer den som en klocka men så fort man vill ha den så gåt det segt..

Spännande nu då :) Jag är 25, du då?
    Ja nu är man liksom redo att köra igång hela den här grejen, det är dock ganska krångligt då vi gör detta i Tjeckien och måste boka resa dit för äggplock och insättning/embryo transfer men kan ju inte planera/boka nåt innan jag ens fått mens..
    Jag är 33. 
  • Inalina
    Azerp skrev 2018-01-24 21:29:32 följande:
    Aha ok! Hur kommer det sig att ni gör där? Det förstår jag att det blir lite mera krångel.
    Ja det är lite krångligt, men jag bor inte i Sverige så då var det bättre att göra detta i Tjeckien än i Sverige. (även billigare).
    Hur gick det på andra ultraljudet? Jag tog min första Gonal F spruta igår på 150.

har även fått Cetrotide som jag ska ta lite senare tillsammans med Gonal F men läste igår att paketet innehåll både sprutvätska och något pulver så nu blir jag orolig att jag ska blanda ihop nåt :/ Fick du göra det? 
  • Inalina
    zuces skrev 2018-01-24 18:51:53 följande:
    Det är ju en bit på vägen! :) jag ska ta lutinus och det är ju progesteron vaginaltabletter. Så nervös inför imorgon :(
    Hur gick det i torsdags?? Är det ruvardags för dig nu? Hur många dagars embryo satte de in? :)
  • Inalina
    zuces skrev 2018-01-29 11:51:57 följande:
    Jaa jag ruvar redan :) de satte in ett tvådagars i toppkvalite redan i lördags! Idag är ruvardag 2. Känner att tiden kommer gå jättelångsamt..

De va 3 fina och 1 halvbra embryo kvar efter det de satte in, dessa ska de odla vidare tills imorgon och eventuellt sätta in :)

Hur går det för dig? Har du fått mensen än?
    Vad spännande :) Jag fick mensen i lördags (äntligen) så har tagit Gonal F nu 2 kvällar i rad. Har en jäkla huvudvärk redan känner jag, minns att jag fått det tidigare också när jag tagit Gonal F även i mindre dos, men verkar vara en vanlig biverkning...

Så nästa vecka blir det väl äggplock och isättning för mig med, man hoppas ju att allt ska gå som smort..:)
  • Inalina
    smurf11 skrev 2018-01-30 09:33:26 följande:
    Inga-Lina vad heter stället dit ni ska?

Förlåt namnet ändrades av sig själv. Jag menar Inalina.
    Ingen fara :) GENNET heter kliniken som ligger mitt i stan i Prag
  • Inalina
    smurf11 skrev 2018-01-30 10:11:03 följande:

Jaha önskar dig lycka till!

Vad kostar Ivf på Gennet?

tack! 2400 euro kostar det, sen kostar det 600 euro om man vill frysa ner ägg ett år där. (om man får ut några extra dvs) sen får man göra lite blodprover hos sin egen läkare som de vill ha resultat på.

Idag har jag dessutom fått göra EKG och tagit lite blodprover som förberedelse för att jag ska sövas när de ska göra äggplock. 
    Har du planer på att försöka utomlands?
  • Inalina
    smurf11 skrev 2018-01-30 10:42:56 följande:

Vi har varit i på Cfc i Danmark. Men jag tänkte att det kanske var billigare dit ni ska. Jag hoppas att vi inte behöver göra det igen för att jag hoppas att vi ska lyckas denna gång. Ska du sövas vid äggplock? Jag fick bara lokalbedövning och det gick jättebra. Men jag hade bara tre ägg, så det kanske blir lättare då!

Ok, vi kollade inte på Danmark som ett alternativ, hörde mycket positivt om Tjeckien och det har det varit hittills :) De söver en ofta utomlands vid äggplock, vet inte varför, men om jag fattat rätt är det typ en kvart man är sövd så ingen jättehög dos misstänker jag... 

får se hur många ägg jag har på första ultraljudet på torsdag!
    så du är i ruvartider :)?
  • Inalina
    zuces skrev 2018-01-30 10:15:10 följande:
    Hade också rejäl huvudvärk väldigt tidigt av sprutorna! Blev bättre efter några dagars sprutande :)

Ruvardag 3 för mig idag vilket betyder att om embryot vill fästa kommer den påbörja processen idag/imorgon. Man blir ju lite nervös! Har för övrigt haft som mensvärk flera dagar och det fortsätter än idag!
    Ok skönt att höra att man inte är ensam om biverkningar men det ska nog gå bra ändå :)

Jag misstänker att man kommer känna alla möjliga krämpor några veckor nu med alla hormoner och behandlingar som görs, så det är ju bara att bita ihop o hoppas att det blir en baby i slutändan... :) 
  • Inalina
    smurf11 skrev 2018-01-30 11:05:52 följande:

Ja det är min första ruvning och ruvardag 5 idag! Spännande för dig med nu, vi får hoppas att vi har lyckan med oss!

hur går det för dig? Känner du några biverkningar av progesteron eller något annat och vilken dag ska du testa?

Jag var på första UL i torsdags och tydligen tyckte läkaren att jag hade för smål/eller få ägg så nu kör jag dubbel dos av Gonal F med 300 units nu några dagar. Ska åka till Prag på måndag och då göra mitt andra ultraljud och får se hur det ser ut då... De sa även åt mig att INTE börja med Cetrotide sprutorna, så nu är jag ju lite orolig att äggen ska lyckas släppa innan måndag (dag 10) men jag får hoppas att de vet vad de säger till en...:/
Svar på tråden IVF 2017-2018