Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Någon som gjort abort fast du inte ville? Hjälp!

Nej. Skulle aldrig falla mig in. Har hört och läst alldeles för mycket om hur dåligt man mår efteråt.

• Anonym (K)
    Mytilio skrev 2018-01-17 20:45:47 följande:

Jag gjorde abort i juni 2016, för att min sambo inte kunde tänka sig att behålla barnet. Hade jag inte behövt ta hänsyn till honom och barnets framtida situation skulle jag aldrig gjort abort. Jag har inte barn sedan innan och efter aborten är det allt jag kan tänka på, fortfarande. Jag fick en depression som höll i sig första 10 månaderna. Har en enorm barnlängtan som aldrig har minskat efter aborten, och att min sambo fortfarande drar ut på detta förvärrar allt och skapar panik hos mig.

Men, kanske är det annorlunda om du redan har barn sedan tidigare. Och det är oerhört svårt att behålla ett barn emot andra förälderns vilja. Det är liksom lika svårt att gå emot det som att välja bort sitt barn. Om du väljer abort mot din vilja, var beredd på att du kan må dåligt och drabbas av sorg och förbered även mannen på att det kan bli sådana konsekvenser. Jag tror det väldigt olika från person till person. Men jag hade aldrig kunnat göra det igen efter min upplevelse.

Lycka till <3 Vad du än väljer är bästa beslutet utifrån omständigheterna.

Varför stannar du hos honom???
Svar på tråden Någon som gjort abort fast du inte ville? Hjälp!