Någon som gjort abort fast du inte ville? Hjälp!
Hej!
Åhh.. jag har varit med om en liknande situation. Är nu i en liknande situation.
Jag och min man har varit tillsammans i 10år. Vi har gjort två aborter, och har 3 barn.
Första gången jag blev gravid med honom, var jag 17år. Jag blev tvingad till att göra en abort. Han och min mamma tvingade mig. Jag ångrar den aborten mer är någon annat.. sedan blev jag gravid igen, nästan direkt efter första aborten. Jag valde av egen vilja att göra en abort. Sedan fick vi första barnet när jag var 19, andra barnet när jag var 22 och tredje barnet när jag var 24. Nu är jag oplanerat gravid igen. Mannen vill ha en sladdis om några år. Han är inte redo för en till nu. Jag vill inte ta abort, jag känner att ska vi ha en till så är det nu det gäller. Han hotar med att lämna mig om jag behåller pyret i magen. Han försöker trycka in i skallen på mig att abort är det enda valet just nu. För honom är det bara att ta en tablett eller två, sedan är det över. Men så lätt är det faktiskt inte..
Jag tänker inte låta någon annan bestämma om jag ska göra abort eller inte.. han har fått sin vilja igenom en gång (första aborten), men denna gången känner jag att han får acceptera Mitt val.