• Evaangelicamaria

V.18

Hejsan! Skrev i en annan tråd för några dagar sen.

Jag får ingen hjälp att kontrollera om bebisen i magen lever eller inte.

Vet inte vad jag ska ta mig till.

Blödde lite granna förra veckan (onsdagen) o sedan kom det lite blod (fredagen) med lite lätt molvärk.

Sedan har det varit lugnt. Jag fick komma idag till min barnmorska för att kolla barnets hjärtljud, men hon kunde inget höra. Hon började fråga om jag hade några gavidsymptom kvar, men jag har ju knappt haft några innan.

Brösten värker dock lite mindre än innan. Ingen mer blödning o inget mer ont.

Nu är jag i V.18 17+2

Jag får inte komma in till sjukvården för ul.

Mitt rul är den 26jan, och min bm påstår att man kan inte kan göra det tidigare för då kan de inte kolla allt dem ska göra..

blir tokig, en o en halv vecka kvar tills man får veta.

Vad ska man tro, vad ska man göra o hur ska man kunna gå till jobbet imorgon, allt jag tänker på är om ärtan i magen lever...

• Svar på tråden V.18
  • Hoppfullhet
    Evaangelicamaria skrev 2018-01-16 17:01:55 följande:

Ja jag tycker oxå man borde fått komma in o kolla bara så den mår bra/eller om den dött så man vet, så man kan börja bearbeta sorgen o allt.

Finns inga ultraljudstider heller svarade hon mig.

Känner mig nara så tom och orolig. Vet inte hur jag ska ta mig igenom tills det blir den 26jan.

Tror inte landstinget erbjuder tider som man kan betala för att få utan man får vända sig till en privatklinik i närheten.

Jag har själv haft en fruktansvärd oro under bägge mina graviditeter o vet att det tär på en fruktansvärt(ivf bägge). Så för mig fanns inget alt än att boka privat o ta kostnaden. Hoppas allt går bra för dig.
  • Evaangelicamaria
    Sjuttiosjuan skrev 2018-01-16 18:05:53 följande:

Förstår oron! Skulle nog betalt själv för ett UL så du kan slappna av lite sen. Kostar väl mellan 500-1000kr beroende på vart man bor men det kanske det kan vara värt?

Säkert ingen fara!

Tack! Ja absolut de skulle de vara värt. Får söka på dem, så får vi se om ja kan komma tidigare än nästa fredag iaf.
  • ninjamamman
    Ving skrev 2018-01-16 18:34:55 följande:

Hej, vad jobbigt för dig. Och vad dåligt du blir behandlad av vården. Jag tycker att du ska åka till gynakuten för en undersökning. Det är rätt ställe när du är så pass långt gången. Jag har själv förlorat ett barn i vecka 18 vilket upptäcktes på rul i vecka 19. Vill dock säga att då hade jag inga symtom på att det avstannat medan jag haft stora blödningar i andra och samma grav och då har allt varit bra så en blödning behöver inte vara farligt.

Gynakuten åker man till om man har akuta besvär som kräver vård direkt. Ts ska ringa gyn imorgon och få en tid dit. Inte åka in på jourtid.
  • Evaangelicamaria

Tack snälla för era svar, jag får kolla på internet om det finns någon klinik i närheten som erbjuder ultraljud på en privat klinik. Genom landstinget verkar man inte få någon hjälp.!

Min moderkaka ligger i framvägg oxå, tror jag dom sa på ultraljudet i vecka 12. Har inte känt

några fosterrörelser o hon kunde ju inget hjärtljud höra, blir så nojjig. Jag ska ringa gym vid 7 imorgon och hoppas på att jag får en tid. (Men får väl förbereda) mig på att inte få hjälp imorgon heller... Annars vet ja inte vad jag ska ta mig till!

Tack snälla för alla kommentarer, o att ni tänker på mig,

• Johanna88m

Jag förlorade vår vackra dotter för tre månader sedan i vecka 22.

Fick en liten blödning en vecka tidigare och sjukvården hittade inget fel på vårt barn. En veckas tid trodde jag att hon klarat sig... kommer till barnmorskan i mitten av veckan där hon konstaterar att fostervattnet börjat rinna ut. Skickad till akuten och några dagar senare kom vår älskade dotter och farmor hämtade henne och tog med henne till himlen samma dag.

Så det jag menar med är att tar du inte det på allvar kan det bli din största sorg någonsin du ska ta dig igenom. Jag har ett helvete inombords efter det som hänt vårt barn. Så snälla sök akut om ingen annan hjälper dig fall i fall någonting är fel... du ska va trygg i din graviditet! <3 all lycka till er!!

• Enizz

Ts hur går det? Har du fått någon tid på gyn?
    Fruktansvärt att du inte fått någon hjälp! Hoppas verkligen du får komma in för ett ultraljud snarast. Styrkekramar!

• Brazillove

Svår sits du sitter i, att dina bröst ömmar mindre behöver inte betyda någonting.  Jag är i v 32 och mina bröst slutade ömma runt v 13 - 14

Sen började jag känna sparkar från v 17. men många känner ingenting fören efter v 22.

Och många blöder utan att det är någon fara.

Dock är det lite oroande att hon inte kunde höra hjärtat men även det kan bero på hur barnet ligger samt hur stort det är. Så jag hoppas att du får en tid snart för att kolla upp hur det står till där inne.

• Evaangelicamaria

Tack så mycket för alla kommentarer och för alla råd osv. Jag var inne idag, och det var som jag befarade, bebisen levde inte längre. Den hade dött i vecka 13+3 o nu skulle jag varit i v.17+3. Den måste ha dött precis efter ultraljudet gjordes.

Så imorgon ska vi in o få hjälp så bebisen kommer ut. Kommer få döda fram fostret ???? Tack allihopa för alla tankar. Ni är guld värda!

• Johanna88m

Jag beklagar<3

Det som hjälpt mig i min sorg nu är att prata om dina känslor och ditt välmående så mycket du vill och orkar. Va ledsen så mycket du vill, hata, skrik, va arg men glöm inte att du ska igenom skogen och komma ut som en hel människa igen. Och ta hand om varandra<3

• Hoppfullhet

Beklagar så innerligt. Önskar dig styrka att ta dig genom denna tid och hopp att se en ljusning på sikt <3

• KCEG

Jag beklagar! 
    Tyvärr har jag gått igenom samma sak, kom till RUL i vecka 20. där fick vi veta att vår lilla hade dött...han hade dött i vecka 17. En vecka till fick jag bära honom, innan jag fick hjälp av sjukhuset med att få föda fram honom. Jag antar att man väntar så länge för att ge kroppen en chans att förstå och sätta igång med utstötning själv. 
    Jag vet egentligen inte vad jag vill med att berätta. Mer än att det hjälpte mig och och veta att jag inte var ensam.
    Jag skickar mina varmaste kramar och låt dig själv få vara ledsen, ge dig själv tid. 

Svar på tråden V.18