• Evaangelicamaria

V.18

Hejsan! Skrev i en annan tråd för några dagar sen.

Jag får ingen hjälp att kontrollera om bebisen i magen lever eller inte.

Vet inte vad jag ska ta mig till.

Blödde lite granna förra veckan (onsdagen) o sedan kom det lite blod (fredagen) med lite lätt molvärk.

Sedan har det varit lugnt. Jag fick komma idag till min barnmorska för att kolla barnets hjärtljud, men hon kunde inget höra. Hon började fråga om jag hade några gavidsymptom kvar, men jag har ju knappt haft några innan.

Brösten värker dock lite mindre än innan. Ingen mer blödning o inget mer ont.

Nu är jag i V.18 17+2

Jag får inte komma in till sjukvården för ul.

Mitt rul är den 26jan, och min bm påstår att man kan inte kan göra det tidigare för då kan de inte kolla allt dem ska göra..

blir tokig, en o en halv vecka kvar tills man får veta.

Vad ska man tro, vad ska man göra o hur ska man kunna gå till jobbet imorgon, allt jag tänker på är om ärtan i magen lever...

• Svar på tråden V.18
  • monn

Varför får du inte hjälp i sjukvården? Någon gynakut eller liknande? Så hemskt för dig med ovissheten.

• Evaangelicamaria

Har försökt att ringa men får ej svar, dom tycker att det inte är allvarligt antagligen.. o jouren på kvällen tar bara emot om det är livshotande, så ja får snällt vänta.. men att gå med denna oron i mer än en vecka till vet jag inte om jag klarar, blir så ledsen när jag tänker på det. O betalat den kan bara död och den kan vara levande.. inte en aning... känner som sagt inte några rörelser heller än.. (mitt tredje barn) med första kände jag i v.20 o med andra i v.16

• Jemp

Nu kan jag ju tycka att du borde få hjälp via vanliga vården, men annars betala för ett ultraljud privat?

Möjligt att det inte går att göra allt som ska mätas på rul men att se hur barnet mår går ju.

• Evaangelicamaria
    Johanna88m skrev 2018-01-16 16:50:04 följande:

Åk till akutmottagningen direkt!!??

Dom kommer säkerligen inte göra något och de tycker att det inte är allvarligt.
  • Evaangelicamaria
    Jemp skrev 2018-01-16 16:54:16 följande:

Nu kan jag ju tycka att du borde få hjälp via vanliga vården, men annars betala för ett ultraljud privat?

Möjligt att det inte går att göra allt som ska mätas på rul men att se hur barnet mår går ju.

Ja jag tycker oxå man borde fått komma in o kolla bara så den mår bra/eller om den dött så man vet, så man kan börja bearbeta sorgen o allt.

Finns inga ultraljudstider heller svarade hon mig.

Känner mig nara så tom och orolig. Vet inte hur jag ska ta mig igenom tills det blir den 26jan.
  • Sjuttiosjuan

Förstår oron! Skulle nog betalt själv för ett UL så du kan slappna av lite sen. Kostar väl mellan 500-1000kr beroende på vart man bor men det kanske det kan vara värt?

Säkert ingen fara!

• Sjuttiosjuan
    Sjuttiosjuan skrev 2018-01-16 18:05:53 följande:

Förstår oron! Skulle nog betalt själv för ett UL så du kan slappna av lite sen. Kostar väl mellan 500-1000kr beroende på vart man bor men det kanske det kan vara värt?

Säkert ingen fara!

Jag har haft flertalet blödningar v 7-11 och ingen fara trots allt. Har heller inte haft några gravidsymtom alls så det är nog i sin ordning för dig med<3
  • ninjamamman
    Johanna88m skrev 2018-01-16 16:50:04 följande:

Åk till akutmottagningen direkt!!??

Akuten? Varför ska ts åka till akuten? Inte konstigt att det är så fruktansvärt långa köer på akuten när såna som du tycker man ska åka dit för icke akuta anledningar.
  • Ving

Hej, vad jobbigt för dig. Och vad dåligt du blir behandlad av vården. Jag tycker att du ska åka till gynakuten för en undersökning. Det är rätt ställe när du är så pass långt gången. Jag har själv förlorat ett barn i vecka 18 vilket upptäcktes på rul i vecka 19. Vill dock säga att då hade jag inga symtom på att det avstannat medan jag haft stora blödningar i andra och samma grav och då har allt varit bra så en blödning behöver inte vara farligt.

Svar på tråden V.18