Brumma skrev 2018-01-20 16:48:31 följande:
Om det verkligen är en seriös utredning och kurs borde du veta att påståenden bör/ska understödjas med länkar/hänvisningar till det man påstår. Tex länkar till de trådar du syftar på. Att vägra detta ger en mycket oseriös framtoning och ingen seriös kurs/arbetsgrupp kastar ur sig påståenden utan att hänvisa till källan.
Jag HAR läst många sådana trådar men det ändrar inte faktum att din tråd inte ger intryck av det du påstår. Att du vill ha en seriös diskussion tillsammans med kurskamrater (var är de?)..
Hänvisningar, diskussionsämnen som du opartiskt leder diskussionen runt är det minsta som skolan isåfall bör begära för att ni ska få godkänt.
Ledsen - ämnet är absolut intressant - här på FL - men om du på riktigt går en kurs och vill göra en seriös utredning gällande orsaker och anledningar for du nog fundera över ditt tillvägagångssätt.
Men du, var har jag sagt nånstans att skolan är inblandade i detta? Ursäkta men länka själv. Jag och mina kurskamrater (var nämner jag skolan, vilket arbete, vilken kurs det gäller?) gör det här helt och hållet på eget initiativ, vi har många läsgrupper och studiegrupper här, både på skolans bibliotek och stadsbiblioteket. Min skola har ingenting med detta att göra, så tagga ner.
Jag kommer inte länka till nånting eftersom detta handlar om fl (vet inte hur mer tydlig vi kan bli?), och mina kursare är med via mig mitt nick, givetvis, så vad är ärendet du vill få fram?
Sen när får inte studiegrupper vara engagerade i samhället för egen diskussions skull? Eller är vi brännmärkta till skolan