GotToHaveFaith skrev 2018-01-20 19:01:51 följande:
Har haft ett missfall så jag förstår ju att det kan ha varit ren otur bara. Har däremot gjort några fet + et som ej blivit till något. Och där gissar jag att det kan vara min sköldkörtel (kanske hormonella problem överlag) som bråkar. Mitt tsh strax efter konstaterad graviditet eller efter testdag har varit allt från 7-16.. alltså allt för högt! Att det kan stiga så mycket från 1. Det stiger alltså fast jag inte blir gravid också.. ivf kliniken verkar mest tycka att jag ska sköta om mina värden och få de under kontroll innan nästa behandling bara.
Har läst lite om utredning i Aten.. får man fråga vad utredning där kan kosta? Det är väl såklart olika från fall till fall, men på ett ungefär. Och hur mycket tid får man lägga på det? Tänker på jobb och så.
Immunutredning hos Dr Dimitri på Life clinic i Aten där jag gjorde det kostar ca 20.000 svenska kronor.
Själva utredningen tar inte så lång tid.
Om du vill får du gärna komma till Atentråden.
Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".
Jag kan också tipsa om jättebra bok som heter "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkare som började behandla kvinnor med fertilitetsproblem och immunproblem på 1990-talet.