Utvandraren2 skrev 2018-01-14 17:43:41 följande:
Tack för era svar! Det är så omöjligt att sätta sig in i hur man kommer att känna, eftersom jag inte har barn sedan förut. Men är det något jag har förstått hitills i graviditeten är det att den kärlek jag känner redan nu bara kommer att växa.
Och då kommer pengar inte vara lika viktigt längre och tid bli mycket viktigare.
Har fått samma svar av er som jag fått av mina vänninor som har barn också, att de är bara små en gång. Nu känner jag mig mer säker på vad jag vill.
Jag och min lillasyster gick inte på förskola själva, så därför känns det också lite konstigt att länma bort en ettåring, även om hon säkert lär sig mer där än hemma.
Jag gick heller aldrig i förskola, jag var dagbarn hos min moster så för mig kändes det också jättefel att börja förskola vid ett års ålder... och ännu mer fel nu när han är här... att lämna bort honom någonsin känns ju helt fel, det blir säkert bättre med tiden men absolut inte vid ett år om jag inte måste, och jag har möjligheten att låta bli så då tar jag den