Min son mår inte bra
Har en 13 årig son som inte mår bra. Det började i feb 2017. Rektorn på skolan hjälpte till med att få en akuttid till bup. Han har sen dess fått antidepressiva mediciner. Han hsr fått specialanpassad skolgång. Han klarar inte gå in i sin klass. Han fick F i alla ämnen utom matte, där fick han E. Skolan säger att dom inte får honom till att jobba. Jag strider med skola och bup flera ggr i veckan. Han fick ett par tider till en psykolog men hon klarar inte få honom att öppna sig. Vi väntar nu på en ny. Men allt tar sådan tid..... blir snart galen. Nåt är de som inte är bra med sonen. Ingen vet vad de är. Det pratas om utredning men det händer inget. Han fixar inte att ta motgångar. Det är nåt han inte kan hantera. Han får panikångest om nåt går emot honom.
Han har hamnat i fel umgänge. Vi får samtal från rektor ofta att det varit något. Ibland är polis inblandat också. Jag vet inte vad jag ska göra. Det verkar vara kaos i hans huvud. Han sticker ifrån skolan när han inte mår bra. Jag försöker vara konsekvent , tog mobil och dator ifrån honom i helgen pga detta. Han förstår ju att han gjort fel. Ber alltid om ursäkt men det händer hela tiden saker runt honom.
Suck..... ville nog bara skriva av mig lite. Jag kan skriva hur mycket som helst om detta. Det har varit ett jätte jobbigt år. Jag fick vara hemma för vab i 4 mån pga att han försökte ta sitt liv. Han har fortfarande mörka tankar men inte på samma vis som i början. Jag tänker ofta , vad har jag gjort för fel i hans uppfostran ? Han har alltid varit en mycket snäll , blyg försiktig kille. Duktig i skolan . Men detta kom som en blixt ifrån klar himmel.