Ogillar du anime? Varför? När sist såg du ens anime?
Jag bara frågar. Mest för att jag är irriterad.......
Jag bara frågar. Mest för att jag är irriterad.......
Varför är du irriterad? Vad är bra resp dåligt med anime, vad gillar du med anime?
Jag vet inget om anime, vad ska jag börja med?
Såg sist för länge sedan, kanske 10 år sedan. Ogillar vissa grejer med det. Tycker också det kan finnas bra saker men det finns så mycket dåligt att jag inte orkar söka igenom. Är tex less på fanservice och fighter/strider som tar mer än typ 30 sek. Också less på serier där folk ser för lika ut eller som är för mörka. Vill inte ha Sd eller att de "byter" seriositetsgrad plötsligt utan ska vara ganska jämnt. Inte småbarn som huvudpersoner. Inga filmer. Inte så mkt stillbilder.
Det finns säkert något jag skulle gilla men vet inte vad. Gärna drama/romance men som inte är förutsägbart. Gillar yaoi-romance men inte där ena parten är större/äldre/mer på/våldsam/mer maskulin/smalare ögon medan andra är tvärtom. De ska isf vara lika i kroppsbyggnad och det andra och båda "mellanstora" eller vad man ska kalla det.
Har blivit så kräsen med anime :S
Jag såg mycket anime förr men utbudet är väldigt begränsat på de streamingtjänster vi använder (netflix, viaplay, hbo). Finns det nån motsvarande tjänst för anime idag? Anledningen till att jag slutade var att det var så bökigt att pirata eller hitta vettiga subs.
Jag gillar lågmälda och fina serier som typ Mushishi eller vuxna relationsdraman i stil med Kimi ga nozomu eien. Inte långkörare med massa filleravsnitt.
Tror att jag skulle kunna gilla det. Har i princip inte sett mer än Sailor moon som barn och det var sådär... Då var Lilla sjöjungfrun bättre Såg film-versionen av Death note på Netflix, men inte sett anime-serien.
Vad bör jag börja med för anime? Vad finns på netflix som är bra för vuxna? Önskar lite spänning och tempo. Shoot!
Jag och maken såg en del Conan för 7-8 år sedan. Monster var bra också. Annars har jag svårt att hitta något jag gillar.
Jag har två döttrar som älskar anime, och de visar mig både det ena och det andra. Ingenting för mig, främst för att det är tecknat. Jag vill ha riktiga människor när jag ser film.
Gör netflix skillnad på vad som visas i olika länder? Eller är den birttagen? Jag får bara dethär:
Fick gå via google, och kan som sagt inte välja att se den
Du vet vad Shoe0nhead säger om anime... (fast hon ser ut som en gothic Lolita anime lol) Jag känner likadant... Haha.
Jag älskar Yuri Men tyvärr så finns det skit lite sånt och många av dom är ganska dåliga
Senaste bra jag såg var väl Fragtime och Yagate
Ser fram emot Yuri is my job som snart ska kommer sändas i Japan
Hoppas den är söt och inga manliga karaktärer. Finns inget som jag stör mig mer på än anime hanar i Yuri , det är opassande jag vill se lesbiskt romans och inget annat haha
Love Live. Älskar den serien den är så underbar
Har svårt för formatet av någon anledning. En bra berättelse blir sämre i anime (för mig)
gillar inte heller kriminalare eller romantik i någon form heller, så jag antar att det är mig det är fel på.