Inlägg från: Åsa |Visa alla inlägg
  • Åsa

Ogillar du anime? Varför? När sist såg du ens anime?

lövet2 skrev 2018-01-13 23:54:38 följande:
    Det är inte ett argument, utan det är en fråga om tycke och smak. Jag föredrar manliga sångare framför kvinnliga, cellomusik framför violin, gitarr framför piano, köttbullar framför fiskbullar - och människor framför tecknade figurer.
    Väl uttryckt.

TS: Jag ogillar inte anime och har aldrig mött någon med några starka "anti-anime"-åsikter så frågan känns inte så aktuell för mig. Jag kan säga att jag inte är särskilt svag för de animeserier mina barn tittar på i den mån jag råkar se lite.
    I princip allt från studio Ghibli är underbart (undantag Legender från Övärlden av Miyazaki d y). Jag gillar den tecknade Ronja-versionen (kanske anime style i ditt språkbruk?) Enstaka serier har jag gillat över åren (Miyu the vampire princess var jag svag för som yngre). Visst jag hade säkert kunnat fastna för någont nu också om jag var tillräckligt motiverad för att titta igenom några avsnitt - kanske ena barnets favvo Attack on Titan - men så fungerar jag med skitsåpor också så det är iofs ingen kvalitetsgaranti. Men lägger hellre den TV- och skärmtid jag har på annat. (Jag följer ingen otecknad serie regelbundet heller för den delen.)
Svar på tråden Ogillar du anime? Varför? När sist såg du ens anime?