Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Ogillar du anime? Varför? När sist såg du ens anime?

Jag har två döttrar som älskar anime, och de visar mig både det ena och det andra. Ingenting för mig, främst för att det är tecknat. Jag vill ha riktiga människor när jag ser film.

• lövet2
    Aniiee skrev 2018-01-13 23:49:02 följande:
    Jag har aldrig förstått det argumentet. Kan du förklara för mig?
    Det är inte ett argument, utan det är en fråga om tycke och smak. Jag föredrar manliga sångare framför kvinnliga, cellomusik framför violin, gitarr framför piano, köttbullar framför fiskbullar - och människor framför tecknade figurer.
  • lövet2
    Aniiee skrev 2018-01-14 11:37:57 följande:
    Och det är ok, men det flesta kan i alla fall göra ett försök till att förklara VARFÖR de inte gillar det de inte gillar, och eftersom jag är ungefär lika mogen som en femåring och dessutom född på 80-talet så är min eviga fråga: Why?

Dessutom, om man skrapar lite på ytan, upptäcker man att väldigt många med detta "argument" (för jo, det används ofta som ett argument, även om inte du vill göra det), egentligen inte alls har något emot tecknat. De ser gärna på nya och gamla  västerländska animerade filmer och serier.
    Jag ser Kalle Anka på julafton, för traditionens skull. I övrigt ser jag inte ens Disney-klassikerna. Jag lyssnar på Disney-låtarna från filmerna, för många av dem är bra, men jag ser inte filmerna. En tecknad figur berör mig inte. Jag känner ingenting för den. Karaktärer som spelas av skådespelare däremot, där kan jag leva mig in i historien på ett helt annat sätt.
Svar på tråden Ogillar du anime? Varför? När sist såg du ens anime?