• Niinoo

Äntligen syskon efter fyra missfall

UndrandeSökare skrev 2018-01-15 10:30:07 följande:

Jo, det stod i tidningarna om superfertilitet för några år sen.

Jag har också sköldkörtelsjukdom och äter Levaxin och mitt tsh är under 1. Men för oss i räcker det inte med trombyl och Lutinus. Utan behöver det och Fragmin och en del annat.

Vi har också gjort sperm dna fragmentationstest i Riga där de hittade både dnafel och fragmentationsfel. Sen gjorde vi dubbeldonation med PGS (kromosomtest). Så vi har nu 5 blastos i frysen i Riga som är friska kromosommässigt. Enda problemet nu är mitt immunförsvar som jag behöver mer hjälp med.

Om du är intresserad av att läsa mer om immunproblem kan jag varmt rekommendera boken ""is your body babyfriendly" skriven av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkaren som började behandla kvinnor med fertilitetsproblem och immunproblem i USA på 1990-talet. Boken finns att köpa på Adlibris och Bokus för ca 200kr.

hej!
    ang. ditt tsh som är under 1, är det efter medicinering? alltså bör den ligga där för att bli gravid? här på VC säger de att min sköldkörtel är normal, när jag bad om provsvar så har jag tsh 2,6.
  • Niinoo
    UndrandeSökare skrev 2018-03-08 12:57:59 följande:
    Ja, i fertilitetssammanhang ska TSH ligga på max 1.0, svenska läkare tycker det är ok med mycket högre siffror men det är det inte. Har man alltför högt TSH så blir man inte gravid pgr av det. Jag äter Levaxin sen många år, har TSH under 1.0 och blir lätt gravid.
    ok, fick precis veta att mitt tsh låg på 1,8 när jag gjorde fertilitesutredning -17 och nu är den på 2,6. Då gäller det att hitta en läkare som tar en på allvar och vill ge levaxin. 
  • Niinoo
    UndrandeSökare skrev 2018-03-08 13:45:42 följande:

Du kan kolla med www.fertilitetplus.se

Privatklinik som finns i Stockholm, Marie där kanske kan hjälpa dig med Levaxinrecept. Ring och fråga om du vill telefonnr hittar du på hemsidan.Ta med dig dina blodprovsreultat på papper.

Vi var där idag, äntligen! Har väntat alldeles för länge.
Svar på tråden Äntligen syskon efter fyra missfall