Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Äntligen syskon efter fyra missfall

LillLisen skrev 2018-01-13 20:33:26 följande:

Är det förresten någon fler som har erfarenhet av Hysteroskopi? Hur upplevde ni det och "hittade" de något avvikande? Jag hade inte hört talats om instrumentet om inte min läkare hade remitterat mig dit!

Jag har gjort immunutredning i Aten (se Atentråden för mer info) och i Aten är det vanligt med hysto. Samt även Trombyl, Fragmin, kortison, intralipiddropp och Lutinus för att lugna immunförsvaret från att attackera embryot.

Grattis till barnet, du hade tur som hittade en vettig läkare i Sverige som ville hjälpa samt att Trombyl, Lutinus och hysto hjälpte på dig.
  • UndrandeSökare

Jo, det stod i tidningarna om superfertilitet för några år sen.

Jag har också sköldkörtelsjukdom och äter Levaxin och mitt tsh är under 1. Men för oss i räcker det inte med trombyl och Lutinus. Utan behöver det och Fragmin och en del annat.

Vi har också gjort sperm dna fragmentationstest i Riga där de hittade både dnafel och fragmentationsfel. Sen gjorde vi dubbeldonation med PGS (kromosomtest). Så vi har nu 5 blastos i frysen i Riga som är friska kromosommässigt. Enda problemet nu är mitt immunförsvar som jag behöver mer hjälp med.

Om du är intresserad av att läsa mer om immunproblem kan jag varmt rekommendera boken ""is your body babyfriendly" skriven av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkaren som började behandla kvinnor med fertilitetsproblem och immunproblem i USA på 1990-talet. Boken finns att köpa på Adlibris och Bokus för ca 200kr.

• UndrandeSökare
    Niinoo skrev 2018-03-08 12:29:48 följande:

hej!

ang. ditt tsh som är under 1, är det efter medicinering? alltså bör den ligga där för att bli gravid? här på VC säger de att min sköldkörtel är normal, när jag bad om provsvar så har jag tsh 2,6.

Ja, i fertilitetssammanhang ska TSH ligga på max 1.0, svenska läkare tycker det är ok med mycket högre siffror men det är det inte. Har man alltför högt TSH så blir man inte gravid pgr av det. Jag äter Levaxin sen många år, har TSH under 1.0 och blir lätt gravid.
  • UndrandeSökare
    Niinoo skrev 2018-03-08 13:17:46 följande:

ok, fick precis veta att mitt tsh låg på 1,8 när jag gjorde fertilitesutredning -17 och nu är den på 2,6. Då gäller det att hitta en läkare som tar en på allvar och vill ge levaxin. 

Du kan kolla med www.fertilitetplus.se

Privatklinik som finns i Stockholm, Marie där kanske kan hjälpa dig med Levaxinrecept. Ring och fråga om du vill telefonnr hittar du på hemsidan.Ta med dig dina blodprovsreultat på papper.
  • UndrandeSökare
    1982 skrev 2018-05-20 17:10:50 följande:

Hej! Jag har läst och läst och läst i olika trådar här, om olika människors historier, på gott och ont. Jag har aldrig skrivit någonting själv förrän nu. Varför? För vad ts precis skrivit speglar min historia och ger mig mitt i hopplösheten plötsligt en gnutta hopp. Jag skulle fått göra hysteroskopi men dagen innan testade jag positivt och operationen stoppades. Nu sitter jag med pågående femte missfallet, sedan feb 2017. (Har en dotter på 4;5 år sen innan) Jag orkar snart inte mer och vill inte bli gravid förrän hysteroskopin är gjord. Känner att vi behöver en paus, tänker konstant på detta och är mentalt helt slut. Känns som man tar stryk kroppsligt oxå med hormoner som går upp och ner ständigt. Samtidigt är jag livrädd för att ?vänta? - känns som vi förlorar tid :( Blir 36 i år..

Jag vill med detta egentligen bara säga tack, för att du berättade er historia.. Tack! /L

Jag beklagar dina missfall, jag har själv haft 6 missfall så jag kan förstå hur det känns.

Tryck på sjukvården att du ska få göra hyston efter du blött färdit och hämtat dig från ditt missfall tycker jag.

Jag kan rekommendera hysto med inplantationssnitt hos ivfSerum i Aten. Massor med svenska kvinnor i Atentråden har gjort hysto där. Man behöver inte göra ivf där utan kan göra endast hysto hos dem. Inplantationssnitt görs inte vid hysto i Sverige. Men inplantationssnitt gör att embryona får extra bra fäste.

Jag kan också rekommendera ivfSerums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar med posten till labbet i Aten. Det kostar 300euro. Om några baciller hittas som inte ska vara där så ingår recept som kan lösas ut på svenskt Apotek. Jag har själv gjort ivfSerums Mensblodtest.

För mer info gpogla på ivfSerum Aten infection screening (Mensblodtest) och ivfSerum hysto.

Hoppas allt går bra för dig !
  • UndrandeSökare
    Niinoo skrev 2018-05-28 22:56:47 följande:
    Vi var där idag, äntligen! Har väntat alldeles för länge.
    Hur gick det?  fick du ett Levaxinrecept?
  • UndrandeSökare
    LillLisen skrev 2018-11-20 00:22:37 följande:

Hej igen alla, hur har det gått för er? Någon fler som vill dela sin berättelse? Eller har tips? Håller tummarna för er som kämpar, ge inte upp tills alla alternativ är testade! ??????

Jag håller med dig, man ska inte ge upp innan alla alternativ är testade.

Jag och mannen har nyss kommit från Aten nu där vi gjort hysto med implantationssnitt genom kliniken Serum.

Så nu siktar jag på insättning i Riga i januari 2019. Vi har 5st blastos i frysen där som är normala kromosommässigt efter PGS. Kommer sätta in 1 blasto i naturlig cykel nästa gång.
Svar på tråden Äntligen syskon efter fyra missfall