Inlägg från: Madame M |Visa alla inlägg
  • Madame M

Var köpa katt?

Hej

Jag vill verkligen köpa en katt, ser så fram emot detta. Har dock svårt att förstå var det är möjligt? Vill helst ha en innekatt som är pigg och frisk upp till 2/3 år.

Kattehemm har bara äldre skygga katter, rekommenderas ej till mig som ej haft katt tidigare.

På blocket försvinner de som passar direkt.

Var kan man mer seriöst köpa katt? Har ni tips?

Andra bra tips stt tänka på innan man skaffar katt från er kattägare?

• Svar på tråden Var köpa katt?
  • Madame M

Tack för svar, tänkte mig huskatt men har inte tänkt tanken att det är oserösa avlare.

Jag har besökt två Katthem i Stockholmsområdet men på båda var det bara skygga katter kvar som de ej rekommenderade en ovan ägare att ha men jag får kanske leta vidare där.

• Madame M
    Birmafröken skrev 2018-01-12 22:53:02 följande:

Såg nyss att det finns 4 bokningsbara kattungar (3 månader) på Stockholms katthem, har du sett det?

Tack, jag har sett det men för katternas bästa skall de säljas i par. Jag ger hellre hem till en lite äldre men ensam katt, kändes smartare att börja välkomna en då jag inte har erfarenhet än två kattungar.
  • Madame M
    Tiiiiini skrev 2018-01-14 13:02:39 följande:

Hej!'Jag har en katt på 2 år som jag tyvärr inte kan ha kvar pga allergi :(((( & jag bryr mig mer om att den får ett bra hem än pengarna! Den är kastrerad & allt! & Du Får näst intill allt med den så som kattbur, mat&vatten skål, klösträd & pinklåda!

Oj! :) Skickar ett privat PM!
Svar på tråden Var köpa katt?