• Kia82

Orolig

Ring in och överdriv, säg att du blött rejält men att det slutat nu och du vill veta om det fortfarande finns ett litet hjärta som bankar där inne. Jag har gjort så mer än en gång i tidigare graviditeter och det gick bra.

Lycka till!

/Snart 5-barnsmor

• Kia82
    Fröken W skrev 2018-01-14 08:22:24 följande:

Men alltså nej! Tänk när någon, kanske du själv, behöver snabb hjälp från sjukvården så är det folk som åkt in för att de är oroliga så därför finns inte plats för den som verkligen behöver.

Ditt tänk är så jävla egoistiskt och jag blir så förbannad när jag läser det här. Fy fan!

I denna världen behöver man tyvärr vara lite egoistisk ibland och vad är det som säger att ditt psykiska mående är mindre viktigt än någon annans!?
  • Kia82
    Fröken W skrev 2018-01-14 12:46:58 följande:

Fast det stora problem löser sig ju inte bara för att man tänker egoistiskt.

Ditt psykiska mående är absolut lika viktigt som andras mående, men det kanske är någons mående som är mer akut och därför behöver prioriteras.

Och är det så att du mår psykiskt dåligt så är det ju en samtalskontakt du behöver vilket du kan få hjälp med via din bm och får du inte hjälp så är det där du ska kriga.

Det psykiska måendet beror ju i detta fallet på ovetskapen om hur det står till i magen och denna lindras inte utav en samtalskontakt utan ett konstaterande av en läkare. Ingenting är så ångestframkallande som att gå omkring och oroa sig, bättre att isåfall få veta så att man kan lägga sin tid på något annat.
Svar på tråden Orolig