Inlägg från: Ensammammaa |Visa alla inlägg
  • Ensammammaa

Pappan bryr sig inte om bebis

Hej! Jag har några frågor som jag hoppas att någon erfaren kan svara på :)

Kortfattad bakgrundsinfo: jag blev oplanerat gravid, vi bägge blev överlyckliga, vi skulle bli en familj. I mitten av graviditeten drog han sig ur helt.

När bebis var född ville han inte träffa bebis. Han engegerar sig inte i bebis över huvud taget men hans syskon säger att bebis ska bo hos honom så fort bebis inte ammar längre. Bebis känner inte honom. Om det är av någon betydelse så har jag ensam vårdnad.

För att förhindra tråkiga irrelevanta svar:

Nej jag håller inte bebis från honom, tvärtom jag har kämpat sen graviditeten för att han ska bry sig.

Nej det beror inte på att han inte vill träffa mig för det vill han, utan att gå in på detaljer.

Nej han har inte fått förlossnings/graviditetsdepression.

Nej det handlar inte om mig och mina eventuella känslor, det handlar om bebis.

Att bägge föräldrarna har lika mkt rätt till barnet är inte relevant när den ena föräldern själv väljer bort barnet.

Jag och bebis klarar oss kanonfint och mår underbart bra, så jag är inte ute efter någon sympati.

Nu till frågorna:

Tar man en bebis från sitt hem och låter den bo på 50% hos en som den aldrig har bott hos och inte känner?

Om bebis skulle lära känna honom, låter man en bebis bo 50% hos mamma å 50% hos pappa?

Hur påverkar det barnet att ha en sån frånvarande pappa, om han nu inte skulle ändra sig?

Om han skulle välja om några år att bli pappa, hur reagerar barnet då?

Tar gärna emot alla erfarenheter då jag är helt ny på ämnet :)

Svar på tråden Pappan bryr sig inte om bebis