• Anonym (kram)

Skulle en man vilja vara gos-kompis?

Jag (kvinna) skulle vilja ha en manlig gos-kompis. Jag skulle vilja ligga omslingrade och kramas, pussas och mysa (med kläderna på). Vad säger ni män, skulle ni vilja vara gos-kompis med någon?

• Svar på tråden Skulle en man vilja vara gos-kompis?
  • Anonym (kram)
    Anonym (Gostjej) skrev 2018-01-12 11:59:35 följande:
    Åå vad mysigt! Precis det vill jag ha, men, jag vill ha sex också... Skulle inte vilja ligga och gosa med någon jag inte är attraherad av, och om jag är attraherad vill jag ha mer jag också... Fast i lugn takt haha.
    Då är en gos-kompis inget för dig.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (kram) skrev 2018-01-12 11:42:09 följande:
    Skulle du ligga omslingrad och kramas med en kvinna som du inte tycker är attraktiv eller hur menar du?
    Nej, troligen inte. Det beror lite på. Om jag tycker att hon är direkt frånstötande så skulle jag inte göra det, men om jag just då inte är så sexuellt intresserad så kan det funka bättre.

Jag träffade en tjej för ett antal år sedan precis efter att det tagit slut mellan mig och en tjej. Då var jag inte så sugen på sex, men vi låg och myste och skedade ändå. Hade vi fortsatt att träffas hade jag troligen ganska snart velat ligga med henne.
  • John22

Tror det skulle vara svårt om man går så långt som att kyssas. Det skulle helt enkelt bara bli frustrerande att hålla det på den nivån.

• Anonym (kram)
    John22 skrev 2018-01-12 14:02:15 följande:

Tror det skulle vara svårt om man går så långt som att kyssas. Det skulle helt enkelt bara bli frustrerande att hålla det på den nivån.

Så du menar att just kyssarna skulle vara för mycket? Varför just kyssarna?  Att ligga och kramas och mysa skulle vara ok?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (kram) skrev 2018-01-12 15:16:20 följande:

Så du menar att just kyssarna skulle vara för mycket? Varför just kyssarna?  Att ligga och kramas och mysa skulle vara ok?

Finns väl få saker som är så tändande som kyssar. Då vill man ha mer än gos.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (kram) skrev 2018-01-12 15:16:20 följande:
    Hur skulle du reagera om en man du ligger och gosar med börjar ta på och smeka dig mer och mer? Du märker att han blir riktigt upphetsad och "tar för sig" av dig? Skulle du avbryta honom eller låta honom fortsätta?
  • Anonym (Peter)

Måste gospartnern vara av motsatt kön om vi ändå inte pratar om att du ska tända på den?

• Anonym (mkjhugydtr)
    Fargos skrev 2018-01-11 22:32:52 följande:
    Jasså? Nej du jag är en fult normal heterosexuell man som vet att min gos kompis inte vill nåt sexuellt och jag respekterar det 

Men jag har en kk vid sidan om så får det behovet uppfyllt,annars kanske jag inte hade varit like fine med det
    Ja, men då får du ju det på annat håll. Många som har en kk tycker det räcker så och är inte intresserade av att också ha en goskompis. 

Har haft kk själv, men min uppfattning om kk och männens är inte alls samma. Jag vill ligga och dra. Kanske snacka lite så där, men inte mysa, kolla på film, äta middag ihop osv, Jag är kåt och vill ha sex. Ska jag ha själva mysgrejen också så kan jag ha ett förhållande istället. 
    De killarna jag har försökt ha kkförhållande med ville allihop ha allt man har i ett förhållande utom ansvaret så att säga. De ville kunna ha allt mys och gos men inte behöva anpassa sig och ge avkall på kvällarna med polarna osv. 
    Så, när jag inte var tillgänglig för mer än att ligga så blev de antingen kära eller gnälliga. Värdelöst med andra ord  
  • Anonym (mkjhugydtr)
    Anonym (kram) skrev 2018-01-12 11:45:56 följande:
    Har aldrig hört talas om homosexuella män som ligger omslingrade och kramas och myser med en heterosexuell kvinna. Är det därför det är så poppis med en bögkompis, det är en gos-kompis?
    Jag har pratat med massor av homosexuella män som tycker det är mysigt att gosa utan sex.  

Jag har tom en homosexuell bekant som ville flytta ihop med mig och leva ett vanligt familjeliv fast utan sex. Sexet skulle vi skaffa på varsitt håll när vi blev sugna. Lät helt fantastiskt tyckte jag men vi bodde med så långt avstånd så det blev svårplanerar. Sedan råkade vi bli kära i andra båda två så vi gjorde aldrig slag i saken. 
  • Anonym (kram)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-01-12 15:22:20 följande:
    Finns väl få saker som är så tändande som kyssar. Då vill man ha mer än gos.
    Jo det är mysigt med kyssar.
  • Anonym (kram)
    Anonym (Nja) skrev 2018-01-12 15:53:19 följande:
    Hur skulle du reagera om en man du ligger och gosar med börjar ta på och smeka dig mer och mer? Du märker att han blir riktigt upphetsad och "tar för sig" av dig? Skulle du avbryta honom eller låta honom fortsätta?
    "Stopp, vi är gos-kompisar"
  • Anonym (kram)
    Anonym (Peter) skrev 2018-01-12 15:57:40 följande:

Måste gospartnern vara av motsatt kön om vi ändå inte pratar om att du ska tända på den?

Ja, det skall vara av motsatt kön. Inte alls förbjudet att bli tänd.
  • Anonym (kram)
    Anonym (mkjhugydtr) skrev 2018-01-12 20:35:30 följande:
    Ja, men då får du ju det på annat håll. Många som har en kk tycker det räcker så och är inte intresserade av att också ha en goskompis. 

Har haft kk själv, men min uppfattning om kk och männens är inte alls samma. Jag vill ligga och dra. Kanske snacka lite så där, men inte mysa, kolla på film, äta middag ihop osv, Jag är kåt och vill ha sex. Ska jag ha själva mysgrejen också så kan jag ha ett förhållande istället. 
    De killarna jag har försökt ha kkförhållande med ville allihop ha allt man har i ett förhållande utom ansvaret så att säga. De ville kunna ha allt mys och gos men inte behöva anpassa sig och ge avkall på kvällarna med polarna osv. 
    Så, när jag inte var tillgänglig för mer än att ligga så blev de antingen kära eller gnälliga. Värdelöst med andra ord  
    Många har ju flera järn i elden med flera kk. Varför inte klämma in en gos-kompis också?
  • Anonym (kram)
    Anonym (mkjhugydtr) skrev 2018-01-12 20:39:49 följande:
    Jag har pratat med massor av homosexuella män som tycker det är mysigt att gosa utan sex.  

Jag har tom en homosexuell bekant som ville flytta ihop med mig och leva ett vanligt familjeliv fast utan sex. Sexet skulle vi skaffa på varsitt håll när vi blev sugna. Lät helt fantastiskt tyckte jag men vi bodde med så långt avstånd så det blev svårplanerar. Sedan råkade vi bli kära i andra båda två så vi gjorde aldrig slag i saken. 
    De säger det, men har du bevis?
  • Anonym (mkjhugydtr)
    Anonym (kram) skrev 2018-01-12 21:09:47 följande:
    Många har ju flera järn i elden med flera kk. Varför inte klämma in en gos-kompis också?
    Till vilken nytta? Det finns inte många män som enkom vill gosa vilket du ju också ser här i tråden. De flesta vill förr eller senare ha sex. I mångas ögon är nog en goskompis slöseri med tid om det inte leder till sex. 
    Anonym (kram) skrev 2018-01-12 21:10:31 följande:
    De säger det, men har du bevis?

Bevis? På vad? Att många homosexuella män gillar att gosa med sina tjejkompisar? Jag är ingen stalker som följer efter folk och fotar

De homosexuella vänner jag har, har iaf inga problem med att ligga sked och hålla om medan vi ser film men det finns säkert de som absolut inte vill göra det. 

Det jag ville få fram är att du nog har större chans att hitta en goskompis som inte vill att det ska leda till sex så småningom ifall du frågar homosexuella män än om du frågar heterosexuella män. 

• Anonym (Peter)
    Anonym (kram) skrev 2018-01-12 21:08:22 följande:

Ja, det skall vara av motsatt kön. Inte alls förbjudet att bli tänd.

Varför bli tänd när det inte ska leda vidare?

Kan du inte gosa med en kvinna då?
Svar på tråden Skulle en man vilja vara gos-kompis?