• MFML

Betala 17k för att slippa sjukvårdskön

Jag kommer aldrig på några sätt våga sätta in en spiral i vaket tillstånd, dvs jag vill va sövd. Detta kan privata sjukhus hjälpa mig med men det kostar 17 000.. Jag är beredd att betala detta. Jag tycker det är värt pengarna att få bra hjälp och slippa vänta. Har en känsla av att privata sjukhus är bättre. Om jag ska göra det genom "staten" så är väntetiden ca 1 år och jag kan inte vänta så länge. Vad hade du gjort? 

Jag vet att spiralinsättning inte är en stor grej men för mig är det faktiskt det...

• Svar på tråden Betala 17k för att slippa sjukvårdskön
  • zdudmwml

Jag hade använt annat preventivmedel.

All sövning är förknippade med risker som kan vara nog så allvarliga, något man gör bara då man inte har något annat val. Ta reda på vad det innebär först innan du ens funderar på saken.

• MFML
    zdudmwml skrev 2018-01-10 22:11:36 följande:

Jag hade använt annat preventivmedel.

All sövning är förknippade med risker som kan vara nog så allvarliga, något man gör bara då man inte har något annat val. Ta reda på vad det innebär först innan du ens funderar på saken.

Annat preventivmedel är inget alternativ. Redan tänkt igenom det. Även bestämt mig för att jag inte kan göra det i vaket tillstånd. Det står mellan att vänta ca 1 år eller betala själv och göra det denna månaden.

Sövning ska tydligen inte vara så farligt eftersom de gör de bara en kort stund o jag har inga andra sjukdomar. De är större risker för de som redan är sjuka.
  • Anonym (K)

Jojo sjukt värt att riskera att dö för att sätta in en spiral.

Du vet att man kan få lugnande och sen göra det på det vanliga viset va?

• MFML
    Anonym (K) skrev 2018-01-10 22:17:32 följande:

Jojo sjukt värt att riskera att dö för att sätta in en spiral.

Du vet att man kan få lugnande och sen göra det på det vanliga viset va?

Hur stor är risken att dö då?...

Nej det kan man inte. Jag har redan pratat med en överläkare om det. Hon sa att om man får lugnande är man avtrubbad men känner ändå ev smärta och kan inte då förmedla vad man känner vilket gör att man kan få en mycket dålig upplevelse...
  • Anonym (K)
    MFML skrev 2018-01-10 22:22:46 följande:

Hur stor är risken att dö då?...

Nej det kan man inte. Jag har redan pratat med en överläkare om det. Hon sa att om man får lugnande är man avtrubbad men känner ändå ev smärta och kan inte då förmedla vad man känner vilket gör att man kan få en mycket dålig upplevelse...

Fast jag har ju varit med när den typen av ingrepp gjorts. Så jo det kan man. Och man blir ju inte helt däckad av den typen av läkemedel, utan som sagt bara lugnad. Man är fortfarande helt medveten och kan tala för sig. Sen gör det dessutom inte speciellt ont att sätta in spiral om man slappnar av. Inte så ont att man behöver narkos.

Men betala 17k och få den insatt bara :) problem solved!
  • MFML
    Anonym (K) skrev 2018-01-10 22:37:02 följande:
    Fast jag har ju varit med när den typen av ingrepp gjorts. Så jo det kan man. Och man blir ju inte helt däckad av den typen av läkemedel, utan som sagt bara lugnad. Man är fortfarande helt medveten och kan tala för sig. Sen gör det dessutom inte speciellt ont att sätta in spiral om man slappnar av. Inte så ont att man behöver narkos.

Men betala 17k och få den insatt bara :) problem solved!
    Jobbar du som barnmorska? Jag ryser av tanken att de måste "ta tag" i livmoderhalsen o greja där...
  • zdudmwml
    MFML skrev 2018-01-10 22:41:11 följande:
    Jobbar du som barnmorska? Jag ryser av tanken att de måste "ta tag" i livmoderhalsen o greja där...
    Du ska nog inte ha sex...
  • MFML
    zdudmwml skrev 2018-01-10 22:42:54 följande:
    Du ska nog inte ha sex...
    För att?
  • Tow2Mater

Budgetalternativet (gratisalternativet) är ju att bli gravid, göra abort under sövning och be dem sätta in spiralen samtidigt.

• MFML
    Tow2Mater skrev 2018-01-10 22:49:20 följande:

Budgetalternativet (gratisalternativet) är ju att bli gravid, göra abort under sövning och be dem sätta in spiralen samtidigt.

Abort skulle jag aldrig göra. Mitt psykiska och fysiska mående är viktigare än pengar.
Svar på tråden Betala 17k för att slippa sjukvårdskön