• jurerer

Mitt barn kallar hans ex för mamma

Med tanke på att i princip alla i en annan tråd ansåg att i en nyfamilj (fastän bonusarna motsatte sig det) så envisades TS med att hennes barn minsann skulle få kalla hennes sambo (man) för pappa. 

Då anser jag att det ska gälla här med. Din son får kalla din kärlek's ex för mamma. 

• jurerer
    persikofjaril skrev 2018-01-13 20:07:18 följande:
    Fast, var det inte så att biopappan till ts barn i den tråden var ute ur bilden, och därför hade de en närmare relation till ts sambo (man)? Jag kan ha fel, kommer inte riktigt ihåg exakt. Men stämmer det jag skriver så är det en annan sak. I den här tråden är ju faktiskt barnets biomamma (ts) i allra högsta grad med i bilden, exet är visserligen också med i bilden men inte på samma nivå som ts. 
    Inte riktigt.
    Tråden handlade om man är berättigad att "paxa" en titel eller inte, vilket uppenbarligen denna mamma i denna tråd vill. Men det var INTE ok av bonusbarnen i den andra tråden att "paxa" pappa titeln att avvara endast för de riktiga barnen. Så passar det i den tråden att "oriktiga barn" minsann ska få kalla en man för pappa så passar det enligt mitt tyckte att en "oriktig" mamma ska få bli kallad för mamma om barnet önskar det. 

Ska de barnen i den tråden bita i sura äpplet att pappa blir kallad pappa av andra barn, kan gott denna mamma bita i det sura äpplet att hennes barn kallar en mamma för mamma. 
Svar på tråden Mitt barn kallar hans ex för mamma