• Frips

BIM Februari

Bean95 skrev 2018-01-26 13:03:36 följande:

Har BIM 4/2 men tror att jag kan ha fått mens idag. Hade molvärk när jag vaknade och var blod då jag torkade mig efter toabesöket :( hade mf i oktober och under den graviditeten hade jag en nidblödning. Det är dock mycket mer blod nu än då så därför misstänker jag mens. På NC-appen står det att jag hade äl den 21/1 men jag hade molvärk redan den 15/1. Ska använda äl-stickor nästa månad för att se när jag egentligen har äl. Hoppas det går vägen för er andra!

Beklagar ditt mf! Men hur ser blödnings ut nu då? Är den röd som mens eller mer åt det bruna hållet? Innan jag plussade i höstas hade jag, vad jag tror var en nidblödning, som var ganska riklig i två dagar, men däremot mer åt det bruna hållet. När jag väntade min dotter för ett par år sedan hade jag nidblödning också, men då yttepytteliten blödning, så det kan ju skilja sig en del i mängd och utseende vad jag förstått och även upplevt. Hoppas det inte är kört än, annars är det ju klokt att börja med äl-stickor nästa månad :) all lycka till dig!
  • Frips
    hallonnpaj skrev 2018-01-26 19:16:54 följande:

Ja hoppas verkligen det betyder något! Låter ju bra att du har mensvärk! Jag hade sjuk magknip idag i typ 30 min som sedan gick helt över.. konstigt. Sen har jag mått illa på eftermiddagen. Fick inte i mig mat som jag normalt brukar kasta i mig. Känner mig sjukt uppsvälld och magen känns som en ballong.

Okej, vad mysigt med en andra då :) jag är 25 och har inget barn sedan innan så detta blir första! Väldigt spännande :)

Ja, molvärken har minskats lite nu senaste två dagarna däremot, men ser på mina noteringar från i höstas att det var så då också. Det känns ju väldigt hoppfullt för dig med, med de symtomen :) Hur känner du dig idag med symtom?

Jag har fått en så fruktansvärt dålig hy (!) alltså jag ser för jävlig ut! Så mycket stora finnar :( har annars aldrig finnar, eller jo en stor när jag har mens. Nu däremot har jag flera stora i ansiktet, ner på halsen och även lite på bröstkorgen och på ryggen.

Ja så mysigt att förhoppningsvis kunna få ett syskon snart, dottern längtar som attan efter ett syskon <3 Åh vad mysigt och spännande med första barnet :) Jag var 25 år när jag födde min dotter.
  • Frips
    Jossan21 skrev 2018-01-28 07:28:17 följande:

ser ni strecket precis som jag...?  kan inte fatta att det tog sig såfort om jag är gravid... 

Jag ser :D stort grattis!!!
  • Frips

BIM-7 idag och har rejäl molvärk nu på eftermiddagen. Typiskt nog har jag en tight pennkjol på mig på jobbet och magen ser väldigt petig och uppblåst ut (haha) men jag drar in den för kung och fosterland! Har väldigt starkt illamående nu också, trots att jag åt en stadig lunch som jag blev väldigt mätt utav. Dags att äta en banan och se om det bara är blodsockret eller något som faktiskt lurar där inne... 

Det spänner en hel del i magen, svider massor i svanken, spänner och svider i brösten och vårtgårdarna men har inte alls lika mycket flytningar, så som jag hade innan helgen. Tempen är stadigt 0,5 grader över normala.

Har haft nidblödning både vid första och andra graviditeten, och den senaste i höstas blödde jag brunt på BIM-06, och det ska bli spännande och se om jag får någon nidblödning imorgon och dagarna fram till helgen, ja eller ens är gravid också, haha.... 

Hur är alla andras symtom?

• Frips
    Charliegris skrev 2018-01-29 13:51:42 följande:
    Köpte ett digitalt och ett testa-tidigt på lunchen!!
    GRATTIS :D :D :D 
  • Frips
    Frips skrev 2018-01-29 14:37:39 följande:

BIM-7 idag och har rejäl molvärk nu på eftermiddagen. Typiskt nog har jag en tight pennkjol på mig på jobbet och magen ser väldigt petig och uppblåst ut (haha) men jag drar in den för kung och fosterland! Har väldigt starkt illamående nu också, trots att jag åt en stadig lunch som jag blev väldigt mätt utav. Dags att äta en banan och se om det bara är blodsockret eller något som faktiskt lurar där inne... 

Det spänner en hel del i magen, svider massor i svanken, spänner och svider i brösten och vårtgårdarna men har inte alls lika mycket flytningar, så som jag hade innan helgen. Tempen är stadigt 0,5 grader över normala.

Har haft nidblödning både vid första och andra graviditeten, och den senaste i höstas blödde jag brunt på BIM-06, och det ska bli spännande och se om jag får någon nidblödning imorgon och dagarna fram till helgen, ja eller ens är gravid också, haha.... 

Hur är alla andras symtom?

Jag är tydligen på BIM-6 nu och inte BIM-7, snurrigt värre!
  • Frips
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-30 17:42:41 följande:

Idag har jag fortsatt med att gå runt och klämma mig själv på brösten på jobbet (när ingen ser). Jag har även hoppat lite upp och ner för att känna om de fortfarande gör ont. Mina bröstvårtor har blivit SJUKT stora och jag har annars bara så om man "väcker" dem genom att peta på dem. De är nu såhär hela tiden.

Jag började få ont i brösten i söndags vilket borde ha varit BIM -9. Igår växte de och blev stora och ömma. De känns liksom mer fasta och mer att klämma om. Sedan idag har bröstvårtorna fortsatt att hålla sig stora. Jag inbillar mig även att jag ser en massa ådror på brösten. Bröstvårtorna är lilaaktiga och har något gult i sig. Brösten har aldrig betett sig såhär förut så jag ser fram emot BIM nästa tisdag så jag slipper fundera mer.

Mina bröst är konstant ömma sedan ca 5-6 dagar tillbaka (är på BIM-4 nu) och precis som du är mina bröstvårtor nästan hela tiden utåt och stora, jag som annars aldrig har det så om jag inte "väcker" de till liv. Jag såg härom dagen att ena bröstvårtan var nästan som vit längst ut på toppen, såg helmärkligt ut. Det ömmar mycket på sidorna om brösten och då och då känns det som att jag behöver amma, det strömmar i dem och känns nästan som att de är varma på något vis. Vårtgårdarna sticker och ilar det i, nästan som att någon sticker in en lång nål (aj). 

Jag har också tydliga ådror på brösten, men det hade jag förra månaden också, så jag vet inte mod et betyder något för min del. Däremot tycker jag mig ana att de är tydligare nu sedan ett par dagar tillbaka... 

Igår fick jag samma känsla som när jag var gravid i höstas, att när jag reste mig upp snabbt så drog det till/stramade till rejält i höger sida av tjejmagen, typ sidan av livmodern eller något, som att ett ligament eller så tänjts ut snabbt, och det gjorde riktigt ont så jag fick stanna upp en kort kort stund. 
  • Frips
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-31 19:04:23 följande:
    Hoppas att vi båda är gravida då. :)

Kan man bli skengravid så himla långt innan BIM? Jag tänkte att jag inte hade någon ägglossning den här månaden och tänkte därför inte på att jag kanske blir gravid nu. Jag letade därmed inte symptom. Jag blev rejält överraskad när brösten började göra ont så himla långt innan BIM.
    Ja jag håller alla tummar och tår :D

Jag har ingen aning alltså, jag har känt mig gravid i drygt sex veckor nu... Trodde jag var gravid vid förra BIM, fick ett svagt plus (säkert spökstreck) och mensen kom sedan på utsatt dag. Däremot mindre i mängd men det var säkert mensen eftersom testen inte visat starkare sedan dess.

Däremot så har mina symtom jag har nu sedan typ tre dagar tillbaka varit betydligt starkare och på något sätt fått mig att känna mig nästan säker på att jag är gravid, vilken jag kanske inte gjorde inför förra BIM då jag högst troligen kände efter "för" mycket och letade lite mer efter symtomen. Hoppas hoppas du hade ägglossning iaf och att den liksom gjorde sig osynlig från känningar och sånt, så du tror att den inte kom men den faktiskt var på besök :)

Idag är det BIM-2 eller BIM-3, beroende på när jag ska räkna att jag hade äl. Jag fick en rejäl tempsänkning på lördag kväll förra helgen och enligt appen ska min äl skett på söndagen, men eftersom jag fick glad gubbe på äl testet på lördag morgon, kollade min temp flera gånger under dagen och märkte en markant skillnad kl 22 på lördag kväll, så kanske min äl skedde på lördagen och inte söndagen. Ja vilket som kanske, bara kanske ska jag testa imorgon och se om något syns, men vi får se om jag vågar... 
  • Frips

Kl 05:00 imorse PLUSSADE jag!!!

BIM-2 eller BIM-1 idag och plusset blev starkt som attan direkt. 

Andra försöket efter MA i november (skulle gå in i v10 då) och tänkte dela med mig av mina sytom senaste dagarna:

Molvärk varje dag, känns som att jag kan känna livmoder, som att något stort och hårt ligger där inne. 
    Illamående varje dag, som inte heller går över om jag äter.
    Finnig (har annars aldrig dålig hy) förutom en stor finne under mensen. 
    Lila i underlivet
    Brösten gör så sinnessjukt ont! Det känns som att jag behövde amma för flera timmar sedan och att jag inte fått göra det, de är helt mjölkstinna. Det bränns i dem och mina vårtgårdar är väldigt ömma. Vårtorna är "vakna" nästan hela tiden, vilket de annars sällan är. Har stora tydliga ådror på brösten. 
    Svider i svanken varje dag.
    Lättirriterad!!
    Metallsmak under flera dagar.
    Hungrig på kvällarna trots att jag ätit bra med middag. 
    Vita tjocka flytningar sedan ÄL. 

Inser nu att jag haft ett gäng symtom, haha! Nu känns alla symtom så mycket mer än vad de gjorde förra månaden när jag rejält skengravid. Det som gjorde att jag nästan var säker på att jag blivit gravid denna månad är i tisdags när jag reste mig upp snabbt och det högg till i ligamentet (eller vad det nu är som ligger där) precis på höger sida av livmodern/tjejmagen, som gjorde att jag fick stanna upp innan jag kunde gå vidare. Så vart det i höstas när jag var gravid och jag fick inget sånt förra månaden. Däremot hade jag ingen nidblödning denna gång, vilket jag haft de två tidigare gravidititeterna. 

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att denna lilla ärta vill stanna, så väldigt mycket hjärnspöken som drar runt nu i huvudet och rädslan för att samma sak ska hända igen som det gjorde i november. 

Stort lycka till alla, hoppas på många plus nu i dagarna! <3

• Frips
    maria1992 skrev 2018-02-02 09:24:27 följande:

Åhhh grattis!!!! Så kul för dig!! 

Jag har liknande symptom.. 

-Svidande ont i ryggen/svanken. 

-Vita tjock lotion flytningar (väldigt mycket)

- Lättirriterad som bara den

- Brösten börjar göra ont (vilket de sällan gör) 

- Har också blivit finnig (samma som dig, är jag aldrig annars) 

JAG HOPPAS JAG MED!!! 

Tusen tack!! :D

Det låter väldigt lovande :D Just dåliga hyn tyckte jag var så skumt att jag fick direkt efter ÄL, när jag annars får det under pågående mens. Nu har det varit många många finnar i både ansikte, bröst och lite på ryggen, och varken jag eller min sambo kände igen mig. 

Alla dina symtom har jag haft också!
    Jag håller alla tummar och tår för dig, och det känns verkligen lovande :D
  • Frips
    maria1992 skrev 2018-02-02 09:52:19 följande:

Ja, jag har exakt samma sak!!! Fått några på armarna och 2 på benen??? WTF? Aldrig någonsin haft haha... Har aldrig finnar annars.. joo, under mens.

Jag tempar ju så hade en tempdipp igår och idag gick den upp 0,2 grader igen.. Läste de kan vara en implantationsdipp. HOPPAS! BIM 11/2...

Hopppas verkligen!! 

Och grattis igen till dig!! <3

Haha ja helt rätt uttryck, WTF?!? Ja jag har samma varje mens, en stor jävel till finne dyker upp tydligt någonstans i ansiktet, det går inte att täcka den med all världens smink, utan den visar sig envist ändå under 3-4 dagar. Nu däremot har det varit två sådana jävlar och massor med mindre finnar runtomkring, känner mig invaderad av finnar, haha. 

Jag tempar också, men har en vanlig örontermometer så jag vet inte hur exakt den är. Det jag har kollat efter är att jag hela tiden håller mig minst 0,2 grader över min vanliga, men sen har det skiftat 0,1 grad hit eller dit, (ligger nu sedan ett par dagar tillbaka 0,6 över) så därför känner jag mig inte säker på min exakta temp under den här perioden. Men att den sjönk och sedan gått upp igen känns ju jättebra :D 

Bara en vecka kvar för dig, den kommer gå fort ska du se!! Helgen svischar ju fort som attan förbi jämt och ständigt, och sen är det bara några veckodagar kvar och sen vet du också. Hoppas hoppas på positivt på stickan!
  • Frips

?? BIM-Lista ????

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA, MortillElla, Baraentilligen, kiwibear 

2/2 Entriss 

3/2 Rebeccccs, Minioni 

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips, sofiaaaaaa, Zandylina

5/2 Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992 

6/2 Liten2018 

7/2 Eal92, Saresj, epoxi 

8/2 Filli01 

9/2 XAHHA92, bastamannan1, nellis93, emsorken, saijda

10/2 Alexia91, Blåstjärna, Ampjot 

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81 

12/2 LunaLo, LillaMy08 

13/2 maria1992 

14/2 Lottch3n, Paka 

15/2 Levisen 

16/2 Billieblue, Lucifer91, LifeofBullshit

17/2 Nardil, Grynet89, YaseminL

18/2 Jefare1, lillmysan, cassandra92

19/2 Stragge, Sofiaaa91, norrland91, maalon

20/2 Norrlandsbruden, Pasgetti, mindran 

21/2 valere, annaalexandra95 

22/2 lyckligast80, Airmos, Wicked977 

23/2 Litenoliv92 

24/2 Månsilver

26/2 Mudcakemonster

28/2 EIJ90

? PlusLista (lägg gärna in datum när du fick ditt plus och datum du hade BIM på)

2/2 Frips (bim 4/2)

15/2 Maalon (bim 19/2)

5/2 Gabriela11 ( bim 11/2)

13/2 Vegas (BIM 13/2)

Svar på tråden BIM Februari