• Frips

BIM Februari

Hej! Andra försöket här sedan MA i november (skulle gå in i v10). Var helt övertygad om att jag var gravid nu i Januari med massvis av symtom och en hel drös svaga plus, men tydligen rejält skengravid... Nu var ÄL igår, hade en glad stilla gubbe på testet i lördags morse (CB äl-test) och sexande loss både morgon och kväll då, blev inget igår men tänkte göra ett sista försök ikväll också för denna äl-period ;). 

Har en dotter på dryga 3 år sedan innan. Hoppas på tur för oss alla här inne! :D La till mig i listan.

BIM-lista: 

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA,MortillElla, Baraentilligen 

2/2 Entriss 

3/2 Rebeccccs 

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95, Frips

5/2 epoxi, Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018 

7/2 Eal92

9/2 XAHHA92, nellis93

10/2 Alexia91 

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81 

12/2 LunaLo, LillaMy08 

13/2- maria1992 

14/2 Lottch3n 

16/2 Billieblue 

17/2 Pasgetti, Nardil, Grynet89 

20/2 Norrlandsbruden

• Frips
    hallonnpaj skrev 2018-01-24 07:11:04 följande:

Hade sådan Molvärk under lunchen igår 2-3 dagar efter Äl. Sedan släppte det. Man kan väl inte känna av så tidigt?

Jag har samma sak, men min molvärk släpper inte men blir starkare efter lunch. Min mage blir alldeles spänd och utputande och jag får anstränga mig för att hålla in magen, haha.

Nu har mina flytningar blivit vita/gula (typ som vaniljkräm) och under äl var de genomskinliga. Någon som haft tjocka vita/gulaktiga flytningar tidigare och varit gravida? :)
  • Frips
    hallonnpaj skrev 2018-01-24 16:16:33 följande:

Idag har jag också känt svagt hela dagen. Och kände även i ryggen imorse. Jag har också väldigt vita flytningar. kom rätt mycket flytningar idag också.. undrar också hur det varit för folk när dom varit gravida, om någon känner igen sig :)

Ja min svank svider och jag har även börjat känna lite i typ mage ner mot ljumskarna, svårt att förklara. Har illamående, tydliga ådror på brösten samt ömma bröst (svider typ) och dålig hy också. Molvärken är ihållande och det känns verkligen inte som vanlig mensvärk, mer som att det är något där inne. Åh så frustrerande att inte veta om man är skenis eller gravid!
  • Frips
    hallonnpaj skrev 2018-01-24 17:38:01 följande:

spännande. hur många dagar efter äl är du? Jag har också väldigt tydliga ådror på bröstet och stora vårtgårdar, men det fick jag förra äl också så det symtomet försöker jag att inte bry mig om. är mer molandet som jag hoppas kunna vara pga ett plus :) 

Jag fick glad stilla gubbe i lördags morse, och tempen dök i lördags kväll, så jag vet inte om äl räknas som lördag eller söndag då? Om lördag så är det äl+4, annars +3. Jo det är sant, dessa symtom fick jag förra månden också, men tycker ådrorna blivit något starkare och fler nu sedan helgen. Kan vara en illusion bara också. Ja samma här, mycket molande pch det drar en del långt ner i magen. Vad jag kunde se från i höstas när jag plussade (fick MA sedan i nov) så påminner många symtom från då, men det återstår att se... Hoppas det här är vår månad att plussa, för oss alla :)
  • Frips
    kiwibear skrev 2018-01-25 08:28:51 följande:

Tycker det är så roligt på något sätt. Här inne är vi symptom-freaks samlade. Känner efter och analyserar minsta lilla förändring (äkta eller placebo) ut i minsta cell. Vi går inte miste om någonting och vi drar paralleller mellan allt.

Men tiden när man INTE försöker bli gravid så kan man fasen inte för sitt liv förstå varför man t.ex har ont i huvudet en dag. "Jag har väl druckit? Eller? Äh typ, ingen aning." 

Här sitter jag på jobbet med min molvärk och känner efter med 120% fokus på när det drar och spänner. Får ingenting gjort och vet redan nu att jag inte kommer få det under dagen heller eftersom att mitt huvud är någon helt annanstans. 

Nästan så att man skulle behöva någon form av stödgrupp :'') 

"Stopp! Vad var det där? Var det en känning!? Nej... det var en fis. Ok." 

Hahaha du har så rätt :D
  • Frips
    hallonnpaj skrev 2018-01-24 19:15:40 följande:
    Jag har noll koll på temp och äl-test då jag inte kört något sådant. men tar det sig inte denna månad ska jag kanske sätta igång med det :)

Ja man borde fota så man har koll på hur de brukar se ut vid äl så man kan jämföra, haha. jag har ingen värk i brösten än, men hoppas det kommer som ett tydligt tecken också. 

Jag känner också långt ned i magen, känns som att något håller på att hända där? jag är också på äl+3 eller äl+4 idag. känns som en evighet till man kan testa.. :)
    Märkligt jag svarade på detta förut men det måste ha försvunnit :S. Jag har tidigare inte haft en susning om temp eller äl-test, men tänkte efter mitt MA nu i november att jag vill få koll så fort som möjligt för att öka chanserna för att det ska bli något igen :) Det är helt otroligt vad litet jag vetat om min kropp under alla år jag ätit p-piller och inte försökt skaffa barn. 

Haha ja det skulle man ju göra, men känns så sjukt att gå runt med bilder på sina bröst i mobilen, om någon skulle se bilderna... 

Ja samma här!! Det känns som att min lovmoder (?) är typ hård, som att något där inne har förändrats från hur min kropp känts innan, så svårt att försklara. men det känns verkligen som att något ligger där inne. Jag är fullt medveten om att det inte kan vara något möjligt embryo eller foster eller så, men som att min livmoder eller något förändrats. 

Ja det är en halv evighet tills BIM känns det som. Med min dotter plussade jag starkt på BIM-1 och likaså graviditeten i höstas, så kaaaanske att det går att testa på fre/lör nästa vecka... 
  • Frips
    hallonnpaj skrev 2018-01-25 11:26:15 följande:
    Beklagar missfallet. Då förstår jag att du vill ha koll :) Är ju smidigt sätt att få veta att man har ägglossning osv också. 

Förstår. Är du öm också när du trycker på livmodern? det är jag.. har känts som mensvärk i ryggen hela morgonen också. hoppas hoppas. 

haha verkligen. men man får försöka tänka på allt annat man gör på dagarna så går nog tiden fortare. helgen brukar ju alltid gå fort så denna gång kanske det är bra ;)
    Tack snälla, det var så mycket tuffare än jag kunnat föreställa mig. Skulle gå in i vecka 10 dagen efter så jag hade nästan börjat tänka att det var "säkert" då. Ja det känns som att jag inte vill att månaderna ska gå bara för att jag inte har koll på när jag har äl och inte :) Körde aldrig med äl-test vid förra graviditeten eller när jag väntade min dotter, så det här är helt nytt för mig :). 

Ja det känns typ som en hård liten boll där inne, eller kanske inte runt som en boll men som att någon lagt något hårt där inne. Det svider i min svank och strålar ner mot skinkorna. Ja nu hoppas vi verkligen att det betyder något bra :D!!!! Satt på ett lunchmöte nyss också och mina bröst kändes alldeles varma, vårtgårdarna sved det om och känslan var liiiite som att jag ville amma (?)... Om jag är skengravid så är min kropp ruggigt bra på att lusar och jävas med mig!

Ja det har du rätt i :D Den här helgen är fullsmockad med grejer så när måndag kommer lär jag säkert känna en liten gnutta av att helgen gick för fort, men också se fram emot de kommande dagarna efter det... ;D
  • Frips
    Gabriela11 skrev 2018-01-25 13:42:17 följande:

Hej igen!! Ser ut som jag har ÄL idag!! Wohoo !! Kände det på jobbet idag! Nu håller vi tummarna! Lycka till allihopa! Puss :*

Tjohoo bara att anfalla mannen ikväll ;D
  • Frips
    hallonnpaj skrev 2018-01-25 16:03:06 följande:
    Ojoj, nä man kan nog inte riktigt förstå hur det känns med missfall om man inte råkat ut för det själv..

Men du låter ju verkligen gravid! Kroppen bör inte kunna luras så mycket tänker jag.. då gör den som sagt ett sjukt bra jobb ;)

Hur gammal är du? Är det ert första barn?
    Ja jag vet inte, kroppen var duktig på att luras i januari så jag vet inte, men hoppas hoppas att det betyder något att ha så mycket skumma symtom :D Idag är mina flytningar enbart vita och känns emellanåt nästan som att mensen ska komma, men när jag torkar mig är det inte orimliga mängder. Skumt alltså!

Jag är 28 år, du? Nej jag har en dotter på 3 1/2 år. Har du några barn sedan innan? :)
  • Frips
    Jefare1 skrev 2018-01-25 21:47:27 följande:

Hej

Hoppar in jag med. Fick ett ma i november i v 9. Har nu avvaktan 2 cykler efter råd från läkare. Men nu är det dags! Äl den 2/2 och BIM runt 18-19/2.

beklagar ma, jag fick ett också i november och skulle dagen efter gå in i v 10. Hur mår du nu? Lycka till denna cykel :D
Svar på tråden BIM Februari