• XAHHA92

BIM Februari

Hoppar in här direkt från decembertråden då jag hoppade över januaritråden :p

Är 25 år och detta blir försök 22 utan resultat, äl 25/1 och bim 9/2

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • XAHHA92

Försök 22, bim 9/2 :)

BIM-lista:

1/2 Lsr, Charliegris, Lebbmusen, MammaKA,MortillElla

2/2 Entriss

3/2 Rebeccccs

4/2 hallonnpaj, DaniellaCall, Jeex, Josiesh, Bean95

5/2 epoxi, Regnkappa, Neptun, Erna90, Nathalie1992

6/2 Liten2018

7/2 Eal92

9/2 XAHHA92

10/2 Alexia91

11/2 Gabriela11, Tiiffany, Alma, mycat81

12/2 LunaLo, LillaMy08

13/2- maria1992

14/2 Lottch3n

16/2 Billieblue

17/2 Pasgetti, Nardil, Grynet89

20/2 Norrlandsbruden[/quote

• XAHHA92
    Regnbågsmorsan skrev 2018-01-22 06:37:15 följande:

Ägglossning idag. Men ska på äggledarspolning i eftermiddag så denna cykeln blir det nog inget inseminationsförsök. Så jävla typiskt. Får se vad gyn och Danmark säger i eftermiddag.

Usch, trodde att de planerade spolning så det alltid sker efter mens, för att just inte riskerar att spola bort ett ägg :/ Jag går under utredning och ska förhoppningsvis också snart få göra en spolning
  • XAHHA92

Äl+4 och för första gången jag känner skitsamma.... Jag dricker både vin, öl och kaffe med gott samvete! Jag orkar inte leva på tå längre.

I 638 dagar har vi nu försökt få barn. Och ja, när man försökt så här länge så blir man knäpp, på riktigt. Man köper på sig tonvis med äl-tester och graviditetstester i hopp om att det ska lyckas, fast man innerst inne vet att det inte kommer bli så. Man blir också så desperat att man räknar dagarna.. Och hur många gånger har man inte varit skengravid, ojojojoj....

På tisdag ska vi iallafall till läkaren. Jag hoppas på en spolning av äggledarna och att vi blir satta i kö till IVF.

• XAHHA92
    Jagheteralma skrev 2018-02-01 20:41:13 följande:

Någon som vet vad som krävs för att få äggledarna undersökta? Om de eventuellt behöver spolas?

Är det bara att boka en tid eller måste man ha försökt i ett år?

Via landstingen ska ni ha försökt ett år och påbörjat utredning (om du inte har bekräftad pco eller om du är över 35 år, har jag för mig).

Men privat kan du nog bara boka en tid, dock får man då stå för kostnaden själv.

Hur länge har ni försökt?
  • XAHHA92
    SofiaS95 skrev 2018-02-03 10:01:26 följande:

Blir så nere... Idag sjönk tempen från 36.59 till 36.39. Mensen kommer antagligen i morgon som beräknat. Är det faktiskt sant att allt kan vara ok med båda partnerna även om man int lyckats då man prickat ägglossningen 5 gånger?Snälla ge mig hopp!!

Jag har prickat ägglossning 22 gånger och inget barn än, så ja.
  • XAHHA92
    SofiaS95 skrev 2018-02-03 17:14:01 följande:

Har ni båda gjort undersökning och allt varit ok?

Än sålänge har läkaren inte hittat något fel på oss. Ska göra en spolning av mina äggledare om två veckor, men troligtvis är vi oförklarligt barnlösa. Ta inte detta fel, men fem månader kan kännas som lång tid men det är fullt normalt. Upp till ett år räknas faktiskt som normalt :) Därefter kan ni göra utredning.
  • XAHHA92

Tempen störtdök imorse och mensen kom, två dagar för tidigt dessutom.

Grattis till alla er som plussat och lycka till ni andra som väntar på bim :)

Svar på tråden BIM Februari