• Anonym (TS)

Ok att röka på?

Hej!

Jag har länge funderat på att anmäla en familj med två barn. Det vill jag göra pga pappan är hög som ett hus från morgon-kväll. Det ligger hasch (knark) överallt i hemmet. Barnen SER när pappan röker på och ibland gör han det dessutom under fläkten i köket. De tom planterar eget marijuana blad som barnen har ätit ifrån en gång.

Pappan har inte vårdnad om sina barn, men han bor där tillsmmmans med sin sambo och barnen. Enligt hans sambo så har hon sagt att han bor någon annanstans till soc, för att skydda honom! Hon röker också på ibland och gjorde det dagligen hon med innan barnen kom. Idag röker hon oftast när de lagt sig...

Jag ringde familjerätten och frågade hur de ser på den här frågan? De sa att föräldrarna inte skadar barnen, utan sig själva! Jag blev inte nöjd med svaret och vände mig till soc. Soc gav mig liknande svar. De sa Tom bara för att pappan inte har vårdnad så behöver det inte betyda att han inte får bo med dem.

Jag blir TOKIG! Har det här blivit normalt i Sverige?!!!

• Svar på tråden Ok att röka på?
  • Anonym (www)

Gör en orosanmälan, inte bra ring. Då måste de åtminstone kontakta föräldrarna. Sen kanske det inte leder till en utredning men det kan göra det. Det som sker är i alla fall att föräldrarna blir medvetna om att det inkommit en orosanmälan så de kanske skärper sig av det. 

Att odla egna plantor däremot, är väl olagligt vad jag vet så ring polisen också! Om polisen tar in en anmälan, så kan du skriva det i orosanmälan. 

• Anonym (Madde)

Under fläkten i köket är väl den bästa platsen eller hur menar du? Röken sugs ju bort då.

Röker man hasch dagligen så blir man inte "hög som ett hus" kan jag upplysa utan mest lite chill. Kan utan problem umgås med barn på ett bra sätt i ändå. Oj, nu tas väl mitt inlägg bort kan jag tro.

Du har ringt familjerätten samt soc och inte fått någon respons, jag tycker du ska lägga ner.

• Anonym (mamma2)
    Anonym (Madde) skrev 2018-01-10 14:33:19 följande:

Under fläkten i köket är väl den bästa platsen eller hur menar du? Röken sugs ju bort då.

Röker man hasch dagligen så blir man inte "hög som ett hus" kan jag upplysa utan mest lite chill. Kan utan problem umgås med barn på ett bra sätt i ändå. Oj, nu tas väl mitt inlägg bort kan jag tro.

Du har ringt familjerätten samt soc och inte fått någon respons, jag tycker du ska lägga ner.

Håller med men tycker att man ska röka utomhus om man har barn
  • Anonym (mamma2)
    Anonym (www) skrev 2018-01-10 14:12:55 följande:

Gör en orosanmälan, inte bra ring. Då måste de åtminstone kontakta föräldrarna. Sen kanske det inte leder till en utredning men det kan göra det. Det som sker är i alla fall att föräldrarna blir medvetna om att det inkommit en orosanmälan så de kanske skärper sig av det. 

Att odla egna plantor däremot, är väl olagligt vad jag vet så ring polisen också! Om polisen tar in en anmälan, så kan du skriva det i orosanmälan. 

Låt polisen jobba med gruppvåldtäkter istället
  • Anonym (jfskjh)

Jag är ingen drogexpert, men de jag träffat som rökt dagligen har inte varit höga som hus, men däremot så "chilla" att de skulle kunna låta barn klättra i bokhyllan, eller glömma en kökskniv framme i barnhöjd. Alltså knappast någon som någonsin bör ha ansvaret för små barn. 

ts: Gör en anmälan! Då har du i alla fall försökt. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (mamma2) skrev 2018-01-10 14:38:33 följande:

Låt polisen jobba med gruppvåldtäkter istället

Usch vad obehagligt om du är en mamma (utgår från nicknamet). Helt stört!
  • Anonym (TS)

Oj oj oj Madde... hoppas att du inte har egna barn eller får några i framtiden! Kommer aldrig lägga ner. Barnen ska omhändertas! Vi är flera som samlat bevis! Uppdaterar dig såfort föräldrarna tagit sitt straff!
  • Anonym (Cb the true med!)
    Anonym (TS) skrev 2018-01-10 13:20:10 följande:

Hej!

Jag har länge funderat på att anmäla en familj med två barn. Det vill jag göra pga pappan är hög som ett hus från morgon-kväll. Det ligger hasch (knark) överallt i hemmet. Barnen SER när pappan röker på och ibland gör han det dessutom under fläkten i köket. De tom planterar eget marijuana blad som barnen har ätit ifrån en gång.

Pappan har inte vårdnad om sina barn, men han bor där tillsmmmans med sin sambo och barnen. Enligt hans sambo så har hon sagt att han bor någon annanstans till soc, för att skydda honom! Hon röker också på ibland och gjorde det dagligen hon med innan barnen kom. Idag röker hon oftast när de lagt sig...

Jag ringde familjerätten och frågade hur de ser på den här frågan? De sa att föräldrarna inte skadar barnen, utan sig själva! Jag blev inte nöjd med svaret och vände mig till soc. Soc gav mig liknande svar. De sa Tom bara för att pappan inte har vårdnad så behöver det inte betyda att han inte får bo med dem.

Jag blir TOKIG! Har det här blivit normalt i Sverige?!!!

När ska detta potatisland fatta någon gång att cannabis är mindre skadligt än alkohol ? Nej visserligen inte bra att barnen tar del av det. Men de som brukar så mycket brukar även må sämre än de flesta, antagligen för att dom helt enkelt varit ensamma och sårbara och dragit på sig psykiskt existentiella skador!

Låt dessa personer få vara ifred så länge dom faktiskt inte SKADAR andra !
    Det är alkoholen som skadar. O cannabis kommer antagligen bli lagligt i sverige rätt snart MEN inte för privatpersoner, utan det ska vara monopol via läkemedelsföretagen då "staten" aldrig kommer vilja erkänna att någonting som dom manipulerat in hos folket är falskt ! 

Om folket kunde inse det och istället motverka monopolindustrin så skulle vi alla ha så mycket mera glädje utav det! Både bruk, frihet och ekonomsikt ! 
    Men istället för det, så tjaffsar.. tjaffsar..vips ! Så har besluten fattats och man kan inte påverka ett skit för att de flesta "accepterar" eller tänker (utan att tänka egentligen snarare dumma får) som tror att det är ända sättet saker o ting ska fungera på då det är "lagar" på det ! 

Frågor till dig ts, har barnen tagit skada ? T ex; motsvarande om dom hade hittat en flaska absint ? Kan man dö av cannabis ? Kan man dö av alkohol ? 

Om du inte har märkt det så pratas det mer och mer om cannabisens fördelar. Men såklart i Sverige så ska man bara nagga lite i kanten och göra det så ÖVERDRIVET! Ja det hjälper säkerligen dom med svårare problem ! Men det hjälper för dom med grav ångest, dom som hamnat mellan stolarna ! Men det är skitsamma, så länge det kan bli monopol och till viss del olagligt så man kan plocka pengar av folket ifrån både gott och ont ! Anledningen til latt det i dagsläget inte hjälper dom som redan brukar det (hamnat mellan stolarna) är för att det är ett problem för det ses som ett problem ! Så den kreativa delen man KUNDE ha haft istället förvandlas till en ytterligare stress !

Hade det varit bättre om pappan gick på tabletter menar du då ? Du skrev själv att barnen "ätit" så.. Antar inte det va ?

Det du kan göra Ts är att se ifall Kvinnan och barnen blir dåligt behandlade. Sen ge mannen en utskällning o ev hota om att polisanmäla då barnen har alltför lätt tillgång till det ! Kräva omedelbar städning ! Men att få samhället att gå in o förstöra för 2 barn för att pappan inte sköter sig, det är ju att verkligen att projicera sin ilska mot pappan med barnen som drabbade. Tror de antagligen kommer leva ett bättre liv med sin pappa än att slussas runt och få lögner utav familjehem,m inte ha "sin egna" plats, alltid vara en av de som inte ses som "normala", trash och svårare förutsättningar för att kunna koncentrera sig för satt lyckas en dag ! O prob. med rökat är den att man kanske koncentrerar sig lite väl mycket på det man gör !

• Anonym (mamma2)
    Anonym (TS) skrev 2018-01-10 14:55:40 följande:
    Usch vad obehagligt om du är en mamma (utgår från nicknamet). Helt stört!
    Nej jag är inte störd. Som mamma till en dotter tycker jag det är mycket viktigare att polisen jobbar med gruppvåldtäkter.
  • Anonym (Bea)

Har inte läst alla svaren som du fått i tråden, så detta redan kanske kommit upp. men, du kan via socialtjänstens hemsida göra en orosanmälan. Du väljer själv om du vill vara anonym eller inte. 
    Ser du föräldrarna påtända så ring socialjouren. de kan åka ut och kolla läget. Soc är skyldiga att titta på om de ska göra en utredning eller ej och det enda du kan göra om du är orolig är att anmäla. 

• Anonym (Korkat)

Självklart ska du göra en anmälan? Förstår inte ens att man kan tveka?
    Oavsett vad andra tycker så att Cannabis olagligt i Sverige och att hasch, Cannabis ligga framme lite varstans i lägenheten och dessutom odla är ingen passande miljö för barn.

vad händer om dom får i sig detta? Eller det är bara en tidsfråga om det inte redan hänt.

Usch

• Anonym (Pucko)
    Anonym (mamma2) skrev 2018-01-10 15:22:08 följande:
    Nej jag är inte störd. Som mamma till en dotter tycker jag det är mycket viktigare att polisen jobbar med gruppvåldtäkter.

Så du menar att polisen bara kan jobba med EN sak, dvs gruppvåldtäkter ELLER haschmissbruk? Du har nog rökt på lite för mycket tror jag.
Svar på tråden Ok att röka på?