Inlägg från: Anonym (Nope) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nope)

Kräva att skolan betalar?

Det är ett ansvar som föräldrar att ta hand om ert barns behov av omsorg. Att en lärare skulle ansvara för provtagning och fatta medicinska beslut låter osannolikt. Att mätaren har försvunnit är inte lärarens fel.

• Anonym (Nope)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-10 10:45:21 följande:

De vet vid vilken nivå de ska ringa mig och när de ska ringa ambulans först, mer beslut än så behöver de inte ta. Det är inget som behöver tas upprepade gånger, utan om man märker att dottern mår dåligt. Inget konstigt med det.

Och ja, det är lärarens ansvar att hålla koll på den. Den kunde ha legat i dotterns väska, men hon ville ha en egen nära sig så hon inte behöver vara orolig om nåt skulle hända. Jag gick henne till mötes och införskaffade en egen till henne att ha vid sina grejer. Det är läraren som lånat den av oss, så ja det är hennes ansvar att hålla koll på den.

Lärare behöver inte göra någon sjukvårdande insats. Det är väl ditt eget ansvar att inte lämna ut saker till andra om du vill vara säker på att du ska ha dem kvar. Visst kan du försöka med en civilrättslig process men jag tvivlar på att det slutar positivt ekonomiskt.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Mamma) skrev 2018-01-10 10:58:40 följande:

Läser du öht vad jag skriver? Det var läraren själv som bad om det och för dotterns säkerhets skull så höll jag med om att det var en bra idé!

Det är fortfarande vår familj LÄRAREN lånat den av, det är inte min dotter som förlagt den, läraren lånade den av oss och får då se till att hålla koll på den!

Jag läser vad du påstår. Vad säger läraren om var den har hamnat? En civilrättslig process lär bli dyr.
Svar på tråden Kräva att skolan betalar?