Inlägg från: änglarsmå |Visa alla inlägg
  • änglarsmå

Mindre en 50 dagar till bf !

Är det vanligt att de små liven vänder sig och hamnar i säte efter vecka 38? Hände nåt igår kände jag pga av smärtan och idag när jag kollade hjärtat på bebisen så var de på andra sidan magen och en aning högre upp. Känner extremt mycket rörelser efter detta. Bebisens huvud har varit rörligt sist vid kontroll.

• änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-02-27 09:31:38 följande:

Oh no. Det är säkert möjligt, men tveksamt..? Känner du rörelser på andra ställen än innan?

Känner mer spetsiga rörelser eller hur man ska förklara på vänster sida mest uppe men även nere och mer tung ner till...ska till barnmorska kl 13 idag så får svar domen gud vad man hinner tänka innan!!!
  • änglarsmå

Huvudet ner och ruckbart ( vilket var skönt) men ingen skillnad på denna jädra livmodertapp eller nåt öppet mer än att 1 finger kommer in i tappen fan hur lång tid ska det gå tills man är mogen egentligen kommer väl få föda en 4,5 kg ellr 5 kg med denna tid det tar att mogna. Så frustrerande har sjukt ont i ljumskarna nu och tung nertill!! Nästa kontroll på fredag men lär knappast hänt nåt då heller

• änglarsmå

Min BM pratade om hinnsvepning i samband med större kontroll om jag är redo på torsdag var på enkel koll av tappen idag hos en kollega till henne och hon sa att tappen inte är utplånad men jag är öppen för 1 finger nu iaf.....räcker det för hinnsvepning??

Tänkte inte på att fråga pga stress att kolla min son i väntrummet

• änglarsmå
    svartafåret skrev 2018-03-07 09:42:04 följande:

Min var/är ej heller utplånad men min bm sa att det var väldigt mjukt och moget. Öppen ca 3 cm och har gjort 4 hinnsvepningar nu och det hjälper tyvärr inte ett skit för mig :(

Fasiken då måste vara mogen snart för igångsättning tycker man.... att det ska vara så envist just denna gång. Alla snackar om hur snabbt det går med tredje sådant bullshit nr 1 var bästa graviditeten någonsin för mig födde prick 38 och liten välskapt flicka på 2800 g
  • änglarsmå
    svartafåret skrev 2018-03-07 09:42:04 följande:

Min var/är ej heller utplånad men min bm sa att det var väldigt mjukt och moget. Öppen ca 3 cm och har gjort 4 hinnsvepningar nu och det hjälper tyvärr inte ett skit för mig :(

Fasiken då måste vara mogen snart för igångsättning tycker man.... att det ska vara så envist just denna gång. Alla snackar om hur snabbt det går med tredje sådant bullshit nr 1 var bästa graviditeten någonsin för mig födde prick 38 och liten välskapt flicka på 2800 g
  • änglarsmå

Man får gnälla....jag fasar för hur jag kommer vara på förlossningen mot personalen, är kontrollfreak och lik en gestapo har typ noll tillit till vården så de kommer avsky mig.

• änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-03-07 10:48:43 följande:

När har du BF ? Urk, blir alldeles stressad av att de inte sätter igång er. Jag har ju tid för kontroll inför min igångsättning tis 13/3 ( 37+2) och jag har tyvärr räknat kallt med att han kommer ut innan 37+6.. Men börjar känna att man kanske inte ska ta det för givet längre.. att man är öppen då bara för att man var det sist...

Håll ut tjejer!

Jag har BF idag 7 mars ska till BM imon för undersökning och kontroll. Ligger i sängen och känner bara ...FAN kom igen kroppen.... samtidigt som puben bredvid oss har trubadurkväll och spelat högt som FAN och triggar igång min irritation till max. Kommer storma stället snart.

Har dock extremt tryck neråt och magen är tung plus mycket konstigt gult segt slem hela dagen i omgångar. Men kommer säkerligen få vänta till v 42 med min otur och få en gigantisk bebis (pojken sist var 4400 g nästan och extremt brett huvud och bredaxlad )
  • änglarsmå
    svartafåret skrev 2018-03-08 04:41:05 följande:

Håll ut. Mitt vatten gick igår kväll bf +2. Hemma nu och väntar på värkar annars blir det igångsättning på fredag. Hoppas det kommer av sig själv.

Så avundsjuk vill också komma igång, sitter i väntrummet hos BM och väntar på besked men tror inte nåt hänt mer är så trögstartad. Frustrerande mitt psyke pallar inte mer oro känner jag
  • änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-03-08 12:57:58 följande:

Går ni hos eran vanliga BM för undersökningen inför igångsättning? jag måste palla mig iväg ända till förlossningen och specMV

Vanliga BM, inget hade hänt i tisdags var jag öppen ända upp enligt en annan BM och idag inte alls enligt ord! Blir knäpp av det här kommer säkert få gå 2 veckor till har sådan fet ångest att bebisenkommer dö i mig så jag mår skit verkligen har en så förstående BM......haha not!

Segt att behöva åka till specMV varje gång....men kanske lika bra så du får klara besked jag får ju olika svar från gång till gång
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !