Inlägg från: Vargen070918 |Visa alla inlägg
  • Vargen070918

Mindre en 50 dagar till bf !

DazaC skrev 2018-02-16 10:31:17 följande:

Blivit mer öm sista dagarna och då och då känns det som när mjölken rinner till. Läcker inte eller så men känner igen känslan sen sist. Någon mer som känt detta? Tycker att det borde kännas först när mjölken faktiskt rinner till på riktigt men det kanske bara är en förberedelse som inte ens har med tillrinningen att göra.

Jag har också så. Åkte även på mjölkstockning för ngn vecka sedan. Så mkt möjligt att det börjar förbereda sig.

Jag läcker inte heller men när jag handmjölkar kommer det råmjölk.
  • Vargen070918
    Fliselisan skrev 2018-02-17 09:31:25 följande:

Bebis kom inatt, strax innan midnatt :) gick fort och smidigt, helt fantastiskt :) Lycka <3

Stort Grattis!!
  • Vargen070918
    änglarsmå skrev 2018-02-23 11:48:21 följande:

Hur går det för alla här ?? Sj är jag förtfarande omogen för en igångsättning!!!!! BF 7mars

BF 1 mars.

Mensvärk men inte så mkt mer tyvärr. Hoppas på bebis nu i veckan
  • Vargen070918
    änglarsmå skrev 2018-02-23 16:26:28 följande:

Så segt att bara vänta, är så trött bara gäspar o sover typ.....så ?mycket? det går med 2 barn hemma. Känns som en evighet till förlossningen

Jag tror vi har exakt samma känsla

Jag sover ibland flera ggr per dag men är ändå slut.

Men det är väl bara att vänja sig
  • Vargen070918
    Fliselisan skrev 2018-03-03 16:25:22 följande:

Hoppas bebis kommer snart för alla er som hår och väntar. Jag var öppen 1,5 cm när jag blev igångsatt på förlossningen, fick en dos att dricka av nåt medel som skulle starta förlossningen, sen tog de hål på fosterhinnan så vattnet gick.

Totalt tog förlossningen 6 timmar, lite trögt i början och sen på slutet väldigt fort. Så även om man blir igångsatt behöver det inte bli utdraget :)

Åh tack för ditt inlägg! Just igångsättning är jag lite orolig för, just att det ska bli utdraget. BF +2 idag. Bara att forts vänta...
  • Vargen070918
    tomten12 skrev 2018-03-05 13:05:04 följande:

Usch vad segt. Jag har tid för igångsättning om en vecka, och hoppas innerligt att jag är lite mogen då. Förra igångsättningen var jag öppen 1-2 cm 37+4.

Är du omföderska?

Ja det är min tredje. Två första kom innan BF så det här är ju olidligt! BF +4 idag ????

Håller tummarna för dig!
  • Vargen070918
    tomten12 skrev 2018-03-05 13:54:47 följande:

Oj, ja.. Jag har liksom räknat med att det kommer att ske i v 38 för att det gjorde det med andra barnet ( första kom av sig själv på BF+1)... Nu blir jag skraj att jag också kommer att få gå till BF.. Tyvärr inte alls vad jag räknat med, men det hade säkert inte du heller?

Men, varje dag inget händer ökar ju oddsen för nästa dag!

Håll ut!

Nej det här var inget jag räknade med

Har dessutom haft förvärkar sen v36 vilket inte gör det hela enklare men som du säger , en dag närmare varje dag
  • Vargen070918
    tomten12 skrev 2018-03-06 09:11:26 följande:

Ja håll ut! Håller tummarna för dig hela tiden. De sista veckorna är inte kul, men det är väl så motiverade inför själva förlossningen!!

Tack!

Jag fick upp hoppet i natt men icke. Bara att fortsätta vänta
  • Vargen070918
    svartafåret skrev 2018-03-08 04:41:05 följande:

Håll ut. Mitt vatten gick igår kväll bf +2. Hemma nu och väntar på värkar annars blir det igångsättning på fredag. Hoppas det kommer av sig själv.

Vilken lycka!!

BF +7 idag och besök hos bm.

Omogen tapp. Hurra. Känns hopplöst det här.

Hur 17 kunde mina andra två komma innan BF!?
  • Vargen070918
    tomten12 skrev 2018-03-08 12:57:58 följande:

Går ni hos eran vanliga BM för undersökningen inför igångsättning? jag måste palla mig iväg ända till förlossningen och specMV

Jag var hos min vanliga idag för undersökning men ska till förlossningen nästa gång - de bedömer om det blir igångsättning. Men då är jag två veckor över BF.
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !