Inlägg från: änglarsmå |Visa alla inlägg
  • änglarsmå

Mindre en 50 dagar till bf !

Var på undersökning idag hon sa att hon känner inte bebisen med fingrarna men hon kunde få in 1,5 finger men jag är inte öppen. Omogen. Vill någon förklara som kan sånt här? Är det på G vad betyder hennes ord känner mig bara förvirrad har liksom aldrig behövt göra undersökning innan

• änglarsmå
    Fliselisan skrev 2018-02-16 18:14:59 följande:

Inne nu på förlossningen för igångsättning....lite chockartat...konstaterad havandeskapsförgiftning, så de vill inte vänta längre.

Ojdå vilken chock tur du är där du är! Snart har du gosbebis hos dig
  • änglarsmå
    Fliselisan skrev 2018-02-17 09:31:25 följande:

Bebis kom inatt, strax innan midnatt :) gick fort och smidigt, helt fantastiskt :) Lycka <3

Grattis
  • änglarsmå

Hur går det för alla här ?? Sj är jag förtfarande omogen för en igångsättning!!!!! BF 7mars

• änglarsmå

Så segt att bara vänta, är så trött bara gäspar o sover typ.....så ?mycket? det går med 2 barn hemma. Känns som en evighet till förlossningen

• änglarsmå
    faglin skrev 2018-02-23 18:37:43 följande:

Vad gör dom då? Kontrollerar tills du är mogen för igångsättning? Ska också sättas igång. Tredje barnet för mig med. Bf 27 mars men de ska sätta igång mig i v 38.

De kollar om jag är mogen...när jag är det blir det igångsättning utan problem från vårdens sida. Blir ju aldrig mogen!!! Varför ska du sättas igång? Du kanske nämnt det redan i tråden
  • änglarsmå
    faglin skrev 2018-02-24 02:29:42 följande:

Ska sättas igång för att jag är rädd efter förra förlossningen som var hemsk smärtmässigt. Om denna blir lika hemsk så får jag kejsarsnitt bara jag säger till. Varför ska du sättas igång? Hur ofta gör dom kontroller? Inte fått nått för att skynda på mognaden?

Jag har anhöriga många timmar ifrån och pappan likaså pga jobb. Och har ingensom kan ta mina barn snabbt om läget är akut (nyss flyttat till ny stad så är därför ) De gör kontroll 2 ggr i veckan, nä de vill helst att jag mognar sj. Hon masserade tappen igår.... vet inte om det hände nåt efter det inte känt nåt iaf.

Usch vad jobbigt för dig att fått gå igenom sådan smärtsam förlossning. Hoppas det går bra för dig denna gången och hyfsat snabbt förlopp. Min senaste var lite jobbig o har satt sina spår så hoppas att det blir lite smidigare denna gång även för mig.
  • änglarsmå
    faglin skrev 2018-02-25 03:39:26 följande:

Vi är i samma sits. Närmsta familj är 3h bort med tåg (ej körkort heller) så jag har varit inställd på att genomgå förlossningen själv i värsta fall.

Läkaren sa att socialen skulle hjälpa till vid sådana här situationer men känns konstigt att blanda in dem har bara hört dåligt om dem så jag drar mig för det. Jag är livrädd för att föda sj hemma eller i bilen med barnen bredvid, händer samma sak som med sonen så kommer inte bebisen klara sig. Ska be till Gud att jag är mogen på tisdag så vi kan kicka igång det. Jag har tänkt så mycket på det här så man har fan ångest när man ska lägga sig om kvällarna!!! Hoppas det går bra för oss och slipper ensam förlossning !
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !