Inlägg från: Krusbärskompott |Visa alla inlägg
  • Krusbärskompott

Mindre en 50 dagar till bf !

Vargen070918 skrev 2018-01-23 08:24:24 följande:

Tänkte bara höra hur ni känner inför slutet av grav samt förlossningen med tanke på alla sjukdomar som härjar nu?

Jag försöker ta det med ro men nu när halva kontoret antingen ligger hemma med magsjuka eller flunsa känns det så där.

Vilken mardröm att ligga sjuk när förlossningen drar igång

Ja fy fan. Har haft en lindrig förkylning några dagar och typ känt mig döende. Inte kunnat sova ordentligt, ont i hela kroppen. Var tvungen att stanna hemma från jobbet igår.

Vill helst bo i en bubbla fram till förlossningen...
  • Krusbärskompott

25 dagar kvar! Tycker tiden går både fort och långsamt.

Skulle dock önska att bebisen ville sjunka ner lite så jag kunde andas lite bättre... fortfarande högt o rörligt läge.

Börjat bli lite trött i ländryggen men i övrigt inga krämpor utöver ett jäkla temperament. Ingen harmoni här inte...

• Krusbärskompott

15 dagar till BF och domen idag var "knappt ruckbar". Magen har sjunkit en del också. Enstaka sammandragningar men inget mer.

Känns som om det kan dröja länge...

Och fråga (äckelvarning):

Har de senaste dagarna gått från normal avföring x1 till lös, gärna 4-5 ggr per dag. Har förstått att det kan vara ett tecken på att förlossningen närmar sig men hur länge kan det vara så? I flera veckor?

• Krusbärskompott
    änglarsmå skrev 2018-02-27 09:37:48 följande:

Känner mer spetsiga rörelser eller hur man ska förklara på vänster sida mest uppe men även nere och mer tung ner till...ska till barnmorska kl 13 idag så får svar domen gud vad man hinner tänka innan!!!

Hoppas det går bra! När min låg på fel håll var det sjukt obekvämt och svårt att andas och huvudet krockade liksom med mina revben när jag rörde mig. Helt annan känsla när de hade vänt på den.
  • Krusbärskompott
    tomten12 skrev 2018-03-09 09:02:31 följande:

Jag har också ångest över att den ska dö i magen på mig.. Varje dag analyserar jag rörselser och så..

Gud vad jag känner igen mig! 40+5 idag o inte tillstymmelse till förlossningstecken...

Vill att den ska komma ut NUUUUU.

Har tidigare inte velat bli igångsatt men är nu nästan på nivån att man kanske kan få en doktor på kry eller nåt att skriva ut Cytotec om det inte hönder nåt snart. (Obs det kommer inte att hönda men jag har tänkt tanken.)
  • Krusbärskompott
    tomten12 skrev 2018-03-09 10:19:38 följande:

VA? Äh fy fan!Hmm.. jag har cyctotec hemma efter ett MA.. vad händer om man tar dem?? Är sväljtabletter jag har..

Alltså gör det inte. Man tar helt andra doser vid en induktion än vid en abort. Induktion görs dessutom inneliggande för att man ska ha koll på att bebisen inte tar skada (vilket ju är helt irrelevant vid abort).

Om man tar cytotec oralt vid induktion brukar det vara små doser flytande medicin.
  • Krusbärskompott
    DazaC skrev 2018-03-09 11:15:57 följande:

Följer tråden och känner mig lika frustrerad som er... BF+5 och inga tecken på att något är på gång... Så sjukt trött, fått ondare av foglossningen igen efter de korta promenaderna som ändå inte hjälper och orkar knappt något. Första barnet kom BF+8 och var för optimistisk för mitt eget bästa denna gång. Det enda som är skönt är att bebisen är aktiv så kan vara lugn så sett. Kände att jag behövde få gnälla av mig till er som är i samma sits.

Det här är den bästa gnälltråden! Välkommen!

Man kan väl säga så här: Nästa person som hör av sig för att "höra hur det går" kommer jag att skrika på. Jag vet att det är av omtanke men det går fan inte fortare för det??
  • Krusbärskompott
    Vargen070918 skrev 2018-03-09 12:41:42 följande:

Med dig på det! Tror de att det går fortare om de frågar? Less på att ?hålla humöret uppe? och svara hurtigt att det är tråkigt men att den kommer när den kommer...

Exakt, det här att man ska vara glad o hurtig när man bara vill skrika rakt ut?!? Och svarar man inte direkt så tror folk att man ligger o krystar typ?
  • Krusbärskompott

Fy fan. BF +6 idag och det händer ingenting!

Pumpade som en tok igår efter tips från min barnmorska men inte hjälpte det?!? Har träningsvärk i handen idag typ?

Försökte idag att promenera ut den, gick 6 km vilket resulterat i ont i ländryggen o inget annat.

Har avinstallerat facebook för står fan inte ut med alla som hör av sig och ska veta hur det går. :(

• Krusbärskompott

Hör ni fellow gnällrövar! TACK FÖR ATT NI FINNS! Det hjälper mot min känsla av att vara den enda i hela jävla världen som går igenom det här.

BF +8 idag. "Alla" kvinnor jag vet på mammas sida i släktem (mamma, mostrar, mormor, kusiner) har fött minst tio dagar för tidigt... funderar seriöst på om jag är adopterad?!

• Krusbärskompott
    änglarsmå skrev 2018-03-14 11:10:29 följande:

Har alla mogen tapp här inne är i 41+0 imon och klassas inte under mogen än så nekas igångsättning här verkar alla bli igångsatta men alla kanske är mogna här inne

Nix. 42+0 är det som gäller för mig om det inte dyker upp något medicinskt skäl. Så alla blir inte igpngsatta i förtid...

Så min ungjävel vräks på måndag.

Vaknade dock med lite mensmol i ryggslutet i natt och har haft en liten blödning. Hoppades så sjukt mycket men nu verkar allt ha gått över igen. :(

JAG BLIR GALEN!!!
  • Krusbärskompott
    änglarsmå skrev 2018-03-14 12:21:17 följande:

Blir galen här också och det enda man hör är.... va har du inte fött än???

Det är det allra värsta. Jag har avinstallerat facebook o messenger för jag fixar inte alla dessa "hur går det?". Kontot är kvar men jag ser det inte via telefonen. Jag vet att folk gör det av omsorg men det drev mig till vansinne. :/

Jag fick en helt annan sinnesro efter det. Jag skiter i vad folk tror har hänt eller inte. Har kontakt m närmaste familjen och någon enstaka nära vän men resten av bekantskapskretsen har jag tillfälligt slutat ha kobtakt med. Tips!
  • Krusbärskompott
    tomten12 skrev 2018-03-15 17:49:03 följande:

Nå? Inga uppdateringar? Inga känningar?

Jag tycker mig känna hur det ilar å har sig i tappen..men vad vet jag. Säkert önsketänkande.

Min BM försökte göra hinnsvepning idag (41+4) men kom inte riktigt in. Cervix nästan central o 1cm lång o mjuk, men stramt längst in. Hon bråkade en del med den och nu ikväll har jag haft en del mensmol o smärtsamma sammandragningar. Liten blödning.

Hoppet är det sista som dör!

Fick ett sms från en kompis idag som undrade hur jag mådde. Bröt ihop och satt och storgrät här hemma. Stabilt o bra.

Jag vill inte bli igångsatt men jag vill ju att den ska komma nu.
  • Krusbärskompott

Igår kom min prinsessa äntligen!

BF +12.

Gjorde "allt" i förrgår, hinnsvepning, hoppa på pilatesboll, pumpade och tom den där läskiga cocktailen m bubbel, ricinolja, aprikos o mandelmjöl.

Kom in på förlossningen vid 10-snåret på morgonen, gick från 4-8 cm på en timme men sen blev det kämpigt o till slut akut snitt runt kl 21. Hon mår prima, jag mår sådär. Men jag blir bättre. Och har fått en perfekt bebis!

Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !