Inlägg från: änglarsmå |Visa alla inlägg
  • änglarsmå

Mindre en 50 dagar till bf !

Denna ständiga oro under denna graviditet.... var hos BM idag hon sa- oj han ligger högt upp och rörlig huvud fortfarande. Såg oroad ut sa inte mycket heller.....fan jag klarar inte att förlora en liten till! Är ju själv anhöriga 3 timmar bort, 2 barn hemma jävligt svårt att bara sätta sig i en ambulans akut vid vatten avgång eller värkar. Igångsättning gick inte en att gå in på kommer explodera om jag förlorar även detta barnet pga att vården suger! Har sådan panik här hemma vet inte vad jag ska göra helt ärligt!!!! Är i vecka 36+3 typ men mätningar visar skallmått på 1,5 vecka mer orolig att bebisen kommer dö och strypas av navelsträngen. Råd tips?

• änglarsmå
    Linda2barnsmamma skrev 2018-02-09 20:28:29 följande:

Men vad jobbigt läge för dig.. min ligger oxå högt upp med huvudet ner men rörligt. Min bm tyckte inte alls det var konstigt...

Dumt av din bm att säga så när du ändå är orolig för andra saker runtomkring. Ja hoppas innerligt att allt löser sig för dig . Här går ja o är orolig och undrar över denna graviditet då som andra gått fort , men det känns som en bagatell när jag läser vad du går igenom.

Hade ja kunnat hade ja kommit och gett dig en stor kram. <3 ... som sagt, ja hoppas det löser sig och att allt går bra..

Hur långt hade du kvar?

Tack för dina fina ord och omtanke! Jag är i v 36+2 tror jag
  • änglarsmå
    Fliselisan skrev 2018-02-09 20:39:38 följande:

Så osmidigt sagt av barnmorskan. Innebär det att du måste ha planläge när förlossningen börjar? Borde du inte få fler kontroller, ultraljud, och verkligen se hur det ligger till? Törs man fråga varför du förlorar ett tidigare barn?

Hur påverkar det att bebisen har större skallmått, är det därför han inte sjunkit ner?

Förlåt, många frågor, du kanske inte orkar svara just nu. Har inte så många tips att komma med, annat än att du såklart ringer ambulans och tar med dig dina andra barn i ambulansen. Det finns ju plats för dom, 1 i fram och 1 inne i bak i ambulansen. Sen ordnar det sig på sjukhuset, då tar personalen hand om dom tills dina anhöriga kommer. Prata med barnen och försök förbereda dom.

Ringde igår och pratade med förlossningen det var en jätte rar barnmorska som pratade med mig bättre än hon jag går på kontroller hos. Jag har försökt planera så väskor står färdiga det är hyfsat i ordning i lägenheten dygnet runt om den blir stående ett tag. Förberett alla telenr planerat så sjukresor kan prioritera mig (jätte snäll kvinna som hjälpt mig där) om nu inte ambulans blir aktuellt. Hoppas jag slipper ambulans då jag vill välja sjukhus och de kör mig dit jag inte vill föda vid akut skede.

Missfallet upptäcktes i v 19 hittades ingen förklaring trots prover etc. När jag födde fram den lilla i dec 2016 så gjorde de lite vårdfel som ex dokumenterade fel blodgrupp som blev en konsekvens till onödigt tjafs. Samma sjukhus gav mig besked att min bebis i nuvarande graviditet är kraftigt missbildad i v19 men svårt att bedöma hur allvarligt men skada i hjärna och ryggraden dock lite velande på vilken hjärnhalva som förvirrade oss plus att hon glömde kolla ryggen först när jag frågade som hon tror sig hittat ännu en missbildning. Föreslog abort och kunde ordna detta snabbt. Min man blev osäker på henne och hela sätter undersökningen gick till och krävde second opinion jag grät bara.

Efter typ 4 dagar åkte vi till Linköping där på fosterdiagnostiska centret haft konferens av bilderna på bebisen somskickats till dem av begärd second opinion. Läkaren sa innan undersökning att de förstår inte vad det är de ska se och var förvirrade men sa att självklart undersöker de mig, de kollade hela anatomin 3 gånger och hittade inte heller då ens tecken till misstankar om NÅT.

Inte hört av från läkaren som gjorde första bedömningen trots personligt besök i receptionen och brev från mig hon föreslog abort liksom. Hennes ord ekar i huvudet varje dag och natt vill ha återkoppling. Minsta grej i magen reagerar jag på jag mår skit och önskar en rejäl undersökning innan förlossning är livrädd att nåt ändå är fel trots Linköpings positiva bedömning, har 1000 känslor och oro. Livrädd att förlora detta barn, oron med skallmåttet förstärkte min oro att det är vattenskalle då första läkaren sa att det är avvikelse i ena hjärnhalvan/ventrikel men Linköping sa att de enbart var 1 mm skillnad (krävt ut deras journal så jag kunnat plugga hemma).

Långt inlägg jag vet men är så mycket som hänt
  • änglarsmå

Hård mage/sammandragning typ 70 procent av dygnet enstaka dagar riktiga förvärkar och lite molande värk/mensvärk varje dag. Vill så gärna föda snart! Har just nu nästäppa från helvetet vet inte om det är förkylning på g eller gravidtäppa. BM ringer 8.20 imon och ska be att få lämna urinprov inte gjort det på jätte länge och be om en undersökning för o se om man är öppen nåt hur läget är.

• änglarsmå
    Chic<3 skrev 2018-02-12 00:45:57 följande:

Hemskt! Tänk om ni följt rådet istället för ett annat utlåtande, man är ju så liten när man är med en läkare som bör vara proffesionell i ett sådant utlåtande.

Har själv varit med när vården gått åt skogen, trist men sant. Härligt att ni fått hjälp med förberedelse inför dagen och önskar av hela mitt hjärta att allt går bra nu när ni fått det andra utlåtandet.

Tack, hoppas jag med!
  • änglarsmå
    Vargen070918 skrev 2018-02-12 05:17:53 följande:

Är det fler än jag som ofta vaknar tidigt? Flera ggr under senaste veckan har jag vaknat runt 3-4-tiden med förvärkar. Natten till igår var ett undantag och hela gårdagen var lugn. Men så i natt orolig sömn igen och vaknade vid 4. Ligger nu i soffan och väntar på att tiden ska gå alt att det är på riktigt den här gången.

17 dagar till BF.. ..

Legat här i sängen sedan typ 3 vaknade denna gången av en plogbil utanför som aldrig blev tyst!!!! Sen var det 4 toabesöket sen SD sen började han stretcha lite....nu känns det onödigt att somna om pluss börjar bli hungrig.....23 dagar kvar här
  • änglarsmå
    Vargen070918 skrev 2018-02-12 10:39:56 följande:

Jag kastade in handduken idag. Hade planerat jobb tom fredag men det blir semester i veckan.

Hade värkar mellan kl 4-7 i morse och än en gång kom tankarna på om det var på g eller inte. Nu har jag sovit drygt 2 h och nu är det värk i ljumskar och ländrygg. Pust. Antingen kan det väl dra igång eller lugna ner sig

Hade vart lägligt och föda nu tycker jag är snurrig hela dagarna kan tänka mig att du kommer vara lite snurrig idag med av all sömnbrist. Missade mitt telefon samtal med BM 8.20 idag tänkte prata lite om hinnsvepning och urinprov så får väl vänta tills besöket den 23. Ska nog köpa hallonbladste mannen är ju iväg så kan ju inte få igång nåt genom sex :(
  • änglarsmå

Går o grubblar...... allt har nu ändrats och närmsta anhörig tar typ4-5 timmar innan hon e på plats som sagt har två barn under 8 år hemma som måste tas om hand om när jag åker in och pappan är tyvärr ej hemma förens om 7 veckor. Kan man inte bli igångsatt så man kan planera för min skull och barnens? Vem beslutar detta alltså ?final call? ? Har fan ångest över olika scenarium som kan ske? Har även ca 50-60 min till sjukhuset. P.s har en rätt enkelspårig BM som enbart läser innantill och har svårt att nå fram till henne känns det som

• änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-02-14 09:28:01 följande:

Jag har ju fått igångsättning pga tidigare snabba förlossningar och 45 min till BB ( vilket inte räcker för att det ska ta för lång tid i mitt fall). Jag fick en tid till Spec MVC av Bm och sedan var jag där i v 33 och pratade med dem. Inga konstigheter., utan fick tid 37+2 för första undersökningen ( de sätter inte igång en om man är helt omogen).

Hur långt har du kvar? Jag har 27 dgr kvar till första undersökningen, men tror jag blir igångsatt antingen då, lr dagarna efter.. blev så förra gången.

21 dagar kvar till BF och jag ska få telesamtal imon med BM och se om jag kan ordna undersökning och kolla läget där nere...nästa steg blir väl ett ok från läkare. Hoppas de är lätta att ta detta med vad är problemet känner jag om allt är moget etc
  • änglarsmå

Kanske ska ringa förlossningen direkt då jag inte valt det närmaste sjukhuset som de brukar remittera till då de felbehandlat och gjort fel så känner mig inte trygg där ska se vd hon säger hon skulle ringa vid 13

Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !