Inlägg från: Anonym191 |Visa alla inlägg
  • Anonym191

Mindre en 50 dagar till bf !

Hope18 skrev 2018-01-18 18:32:28 följande:

Nähe men vilken liten buse! Då var det ju verkligen så som du kände. Hoppas bebisen vänder sig självt snart då. :)

Det ultraljud de gjorde på min kontroll var inte inbokat och tog typ en minut. Såg bara något runt som var huvudet liksom. Tror min bm ville visa upp maskinen för en annan bm som skulle börja där för hon var också med. Hon sa efter att hon känt efter att vi kan ju bara dubbelkolla att det är huvudet som ligger neråt. Men jag klagar inte för nu känner jag mig ju 100 på att bebis ligger rätt och bm sa att "du känner det i så fall" när jag frågade ifall bebis fortfarande kan vända sig. ^^

Ja verkligen, så gick vi upp till förlossningen för att göra CTG, så kände en barnmorska därifrån på magen och sa att hon tyckte bebisen ligger med huvudet neråt.. men 10 min tidigare fick vi se på ultraljud att hon låg på tvären. Så antingen kände den andra barnmorskan på FL fel eller så snurrar hon hej vilt där inne

Vad skönt att veta ändå! Får se hur vår bestämmer sig för att ligga den 31:e, då ska vi göra ordentligt ultraljud och eventuellt vändningsförsök om hon fortfarande ligger fel. Sen har jag tid hos vanliga BM den 7e februari, och då ska de känna en sista gång och ligger hon fel då så skulle vi "diskutera alternativen" sa hon
  • Anonym191
    Anonym191 skrev 2018-01-18 20:07:12 följande:

Ja verkligen, så gick vi upp till förlossningen för att göra CTG, så kände en barnmorska därifrån på magen och sa att hon tyckte bebisen ligger med huvudet neråt.. men 10 min tidigare fick vi se på ultraljud att hon låg på tvären. Så antingen kände den andra barnmorskan på FL fel eller så snurrar hon hej vilt där inne

Vad skönt att veta ändå! Får se hur vår bestämmer sig för att ligga den 31:e, då ska vi göra ordentligt ultraljud och eventuellt vändningsförsök om hon fortfarande ligger fel. Sen har jag tid hos vanliga BM den 7e februari, och då ska de känna en sista gång och ligger hon fel då så skulle vi "diskutera alternativen" sa hon

:P blev visst en pussgubbe här på familjeliv haha..
  • Anonym191
    Hope18 skrev 2018-01-18 21:40:12 följande:

Du skulle nog känna om hon snurrade runt nu när bebisarna fyller upp så pass mycket. Ska hålla mina tummar för att hon ligger rätt den 31:e då! :)

Hon nämnde inte vad det är för olika alternativ då? Alltså, imorgon har jag en månad kvar till BF...helt galet!

Precis, tänkte det med och jag hade inte känt något på de där 10 minuterna så jag tror den andra barnmorskan på förlossningen kände fel helt enkelt tack för tumhållandet hehe

Nej hon verkade inte riktigt vilja prata om det, det var jag som tog upp det och frågade "OM hon nu skulle vända sig fel igen och vara felvänd den 7e februari med 15 dagar kvar till BF, vad händer då?" Och hon sa bara att det tar vi då i så fall och diskuterar alternativen då.. men jag antar att det är snitt som gäller om bebis ligger i tvärläge så pass sent..

Ja verkligen helt galet, jag har 34 dagar kvar idag. Overkligt att vår lilla egentligen kan komma när som helst nu och inom cirka en månad är vi föräldrar, har svårt att tro det nästan
  • Anonym191

21 dagar till BF idag, gjorde vändningsförsök igår i v.36+5, värsta jag gjort ungefär.. ingen behaglig upplevelse alls, och inte lyckades det heller.. nytt försök imorgon fredag 2/2, helt öm i magen, känns som ett enda stort blåmärke så lär ju bli superskönt imorgon, eller inte. Så med största sannorlikhet blir det snitt för mig. Bebis ligger bestämt i sätesläge numera, vilket iofs är bättre än tvärläge som hon låg i för två veckor sedan! är helt till freds med om det blir snitt faktiskt, ut ska hon ju på ett eller annat sätt och då får man dessutom ett datum då hon kommer, senast om 2 veckor då eftersom de oftast inte gör planerade snitt närmare än 7 dagar innan BF. Spännande

• Anonym191
    Hope18 skrev 2018-02-01 12:51:22 följande:

Så det vart vändningsförsök för dig. Busbebis som inte skulle ligga kvar då. Är skönt att höra att du är okej med snitt för då blir det ju bra vilket scenario du än ställs inför.

Jag ska till BM imorgon, hoppas på att höra att bebis är fixerad men jag tror inte det för hon ligger högt upp hela tiden. Jag kan inte sitta i långa stunder alls nu.

Ska hålla tummarna för dig imorgon.

Känner igen det där med att bebis ligger högt upp, det är så jag känt hela tiden och att magen inte sjunker alls och det visade sig att hon ligger med huvudet under ena revbenen (vänster) och ena axeln under höger revben, sedan ryggen längs med höger sida liksom. Kan inte heller sitta alls längre nästan, gör ont och revbenen blir ömma och får svårt att andas, så jag vet hur det känns!

Håller tummarna dock för dig och din bebbe, att hon i alla fall ligger åt rätt håll så du slipper vändning, för det var inte skönt alls!

Tack för tummarna, kan behövas!
  • Anonym191
    juliazim skrev 2018-02-06 13:08:34 följande:

Ovissheten tycker jag är jobbig. Sambon jobbar borta så lite svårt att planera. Vill ju ha honom med:) slemproppen gick igår. Har den gått för nån ?

Ovissheten är värst! Vet precis vad du menar! Min sambo är lastbilschaufför och sover borta i lastbilen mycket, tex i Mora som är 6h bort osv. Nu har ju vi planerat kejsarsnitt så behöver inte oroa mig för det längre, men fick inte det förän förra veckan så har gått och oroat mig för samma sak, att han inte ska kunna vara med när lillan kommer. Otroligt stressmoment. Slemmisen har inte börjat släppa för mig än, 16 dagar till BF med kejsarsnitt nästa vecka förmodligen
  • Anonym191
    juliazim skrev 2018-02-07 00:34:13 följande:

Min jobbar också som lastbilschaufför ? dock som vikarie så han kan tacka nej om det behövs. Bestämt att han kan köra fram till den 20 (bf 27)

Så är han hemma sista veckan iaf om bebisen vill komma tidigare. Dottern kom 2 dagar innan bf. Iaf nån planering. Svårt som sagt när dom jobbar borta :/

Vad skönt att ni kunnat lösa det så i alla fall! Min jobbar på ett så pass litet företag att det tyvärr inte är möjligt, då bilen han kör inte kan stå stilla så att säga, för de förlorar för mycket på det. Verkligen opraktiskt om han skulle vara 6-8h bort när det sätter igång så därför känner jag att detta planerade snitt kanske inte är så dumt ändå, då man får ett datum lite innan så han kan säga till på jobbet och ta ledigt i förväg då. Rätt skönt
  • Anonym191

Åååh.. var ju inne på andra vändningsförsöket fredagen den 2/2, misslyckat det också. Då kom vi fram till att det blir planerat kejsarsnitt under graviditetsvecka 39, vilket jag går in i imorgon. Skulle få hem en kallelse under början av veckan, förmodligen tisdagen 6/2.

Har fortfarande inte fått någon kallelse eller något samtal eller något, när jag försöker ringa MVC som har telefontid till 11:30 så är deras telefonkö fylld för dagen och jag får ?prova igen nästa helgfria vardag?.

Min sambo måste veta idag när det blir, han måste ta ledigt från jobbet snarast. Han jobbar som lastbilschaufför på ett företag med endast 6 anställda vilket betyder att om han är borta över en vecka måste de omdirigera alla anställdas scheman under den tiden och chefen behöver få lite tid att göra detta..

Sambon tycker vi ska åka in till MVC idag och fråga dem i receptionen istället, kan man göra så?

• Anonym191
    änglarsmå skrev 2018-02-08 12:41:25 följande:

Åk in och fråga receptionen alternativt ringa växel och kräv att få tala med ansvarig barnmorska/sekreterare och förklara situationen.

Lyckades få tag på numret till BB-gyn-avd. Och fick prata med en trevlig sköterska som skulle gå med mina uppgifter direkt till planeraren för snitten, som sedan skulle ringa så fort som möjligt!

De ringde för ca 20 min sedan och gav mig datumet den 19:e februari, nu börjar det bli verkligt och nedräkningen kan börja tills vår lilla tjej är här! 11 dagar kvar (L)
  • Anonym191
    Anonym191 skrev 2018-02-08 14:21:03 följande:

Lyckades få tag på numret till BB-gyn-avd. Och fick prata med en trevlig sköterska som skulle gå med mina uppgifter direkt till planeraren för snitten, som sedan skulle ringa så fort som möjligt!

De ringde för ca 20 min sedan och gav mig datumet den 19:e februari, nu börjar det bli verkligt och nedräkningen kan börja tills vår lilla tjej är här! 11 dagar kvar (L)

Skulle blivit ett hjärta där på slutet, men men <3
  • Anonym191
    änglarsmå skrev 2018-02-08 18:01:43 följande:

Åååå vad härligt med ett datum. Hade velat ha en datum snart för igångsättning då jag är helt själv mannen är iväg denna förlossningen och tar anhörig ca 4-5 timmar att ta sig hit vet inte om det är anledning nog.... nån som vet hur de ställer sig till detta är i v 37 nu. Vill liksom inte ta med barnen till förlossningen....

Ja, verkligen skönt! Så nu hoppas jag att lillan håller sig där inne tills det är dags

Förstår vad du menar, jättejobbigt att inte veta när det blir och att allt är så osäkert. Rent logiskt sett så bör det ju gå att fixa någon lösning, tycker du ska fråga din barnmorska om det, tryck på att du är osäker och att det inte funkar praktiskt!
  • Anonym191

Nu får gärna dagarna gå lite fortare alltså.. 4 dagar kvar till vårt planerade kejsarsnitt (19/2) och jag har fått så förbannat ont i ena sidan av ryggen uppe vid skulderbladet att jag knappt kan användas höger arm. Brännande, svidande och värkande känsla heeela tiden så kan inte göra mycket annat än att ligga på soffan/i sängen. Tog mig 40 min att äta en portion mat igår för att min arm/rygg strejkade.. så trött på detta nu. Men det är ju för en god sak får man tänka..

• Anonym191
    Zaxika skrev 2018-02-15 12:30:24 följande:

Låter som en triggerpunkt! Har du någon som kan hjälpa dig att trycka på den ömma punkten tills smärtan lättar?

Inte för än imorgon när sambon kommer hem från jobb. Får be honom trycka lite då Snart är det dags, ska bli så skönt att kunna andas igen, sätesbebisen ligger och trycker uppåt med huvudet och magen har inte sjunkit det minsta
  • Anonym191
    tomten12 skrev 2018-02-15 16:40:52 följande:

Oh, längtar tills magen sjunker !!!!! Gud så härligt det ska bli, om det nu sker vill säga...

Ja, jag har bara gått och väntat på att den ska sjunka så man kan röra sig, andas och sitta upp som en normal människa igen. Men allt det där får nog vänta tills efter förlossningen för magen känns högre än någonsin nu och halsbrännan är inte att leka med.. hoppas du har tur! Hur långt har du till BF?
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !