Mindre en 50 dagar till bf !
Väntar mitt första barn, 36 dagar kvar!
Har haft en "bra" graviditet då jag inte mått för hemskt dåligt egentligen. Det är sömnen som är jobbig nu men vad gör det när man har sin skatt i famnen i slutändan? :D
Väntar mitt första barn, 36 dagar kvar!
Har haft en "bra" graviditet då jag inte mått för hemskt dåligt egentligen. Det är sömnen som är jobbig nu men vad gör det när man har sin skatt i famnen i slutändan? :D
Hej! Hoppar in här med. Är en tjej på 28 år som väntar andra barnet. Bf 27/2. Mer kissnödig och värk dom senaste veckorna, svårt att sova med????
Hope 18. Jag pallar upp med kuddar så gott det går.
Hopplöst ändå ;). Har inte lärt mig hur man taggar inlägg och sen skriver svar. Hur gör jag om jag vill kopiera och sen kommentera ett inlägg?:)
34 dagar kvar!
Ååååh.. 36 dagar kvar.. hade en tid hos barnmorskan idag för att kontrollera så lillan ligger rätt då der känts som hon legat på tvären jättelänge..
så ringer de 15 min innan tiden och avbokar pga sjukdom.. när jag precis klätt på mig och satt mig i bilen i snöstormen.. så typiskt.. blir så nervös nu att de inte ska hinna kolla hennes läge innan hon kommer så att allt blir stressat och fel..
Just när de ringde gav de mig ingen ny tid, de skulle posta hem en kallelse vilket gjorde mig ännu mer "stressad" för att det inte skulle bli förän förmodligen nästa vecka. Men sen ringde de upp lite senare och gav mig en tid imorgon i grannstaden, där de dessutom har uldraljud vilket de inte har i vår lilla håla (om de är väldigt osäkra på hennes läge kanske det behövs?)
Då har ju du BF nästan samtidigt som mig va? Jag har 22 februari
Vad kul! Vet du vad ni väntar? Pojke/flicka?
Ja det börjar verkligen dra ihop sig, och det känns och märks både fysiskt och psykiskt alltså.. kommer inte ihåg senast jag sov mer än 5-6h på en natt
Vi har också fått sagt att det med största sannorlikhet är en flicka, hon sa "ja jag ser ingen snopp i alla fall" så vi tror väl det börjat packa BB-väska än? Jag börjar lite smått nu i dagarna för säkerhetsskull, lite kontrollfreak som man är!
Det är vårt första barn, ja! galet nervöst, spännande och läskigt på samma gång haha.. Ni?
Samma här, orken är inte vad den en gång var. Har en del att göra innan bebben bestämmer sig för att komma, och det går sakta men säkert framåt. Häromdagen rensade jag ur en stor garderob och städade badrummet, sen var jag utslagen resten av dagen. Tur att man tog föräldraledigt lite mer än en månad innan BF så man hinner ta det lite i taget Jobbar du fortfarande eller har du också gått hem?
Är hos BM nu, bebisen ligger i tvärläge och hade lite hög hjärtfrekvens så får stanna och göra en CTG-kurva och fick boka vändningsförsök till slutet av månaden.. bus-bebis
Ja verkligen, så gick vi upp till förlossningen för att göra CTG, så kände en barnmorska därifrån på magen och sa att hon tyckte bebisen ligger med huvudet neråt.. men 10 min tidigare fick vi se på ultraljud att hon låg på tvären. Så antingen kände den andra barnmorskan på FL fel eller så snurrar hon hej vilt där inne
Vad skönt att veta ändå! Får se hur vår bestämmer sig för att ligga den 31:e, då ska vi göra ordentligt ultraljud och eventuellt vändningsförsök om hon fortfarande ligger fel. Sen har jag tid hos vanliga BM den 7e februari, och då ska de känna en sista gång och ligger hon fel då så skulle vi "diskutera alternativen" sa hon
21 dagar till BF idag, gjorde vändningsförsök igår i v.36+5, värsta jag gjort ungefär.. ingen behaglig upplevelse alls, och inte lyckades det heller.. nytt försök imorgon fredag 2/2, helt öm i magen, känns som ett enda stort blåmärke så lär ju bli superskönt imorgon, eller inte. Så med största sannorlikhet blir det snitt för mig. Bebis ligger bestämt i sätesläge numera, vilket iofs är bättre än tvärläge som hon låg i för två veckor sedan! är helt till freds med om det blir snitt faktiskt, ut ska hon ju på ett eller annat sätt och då får man dessutom ett datum då hon kommer, senast om 2 veckor då eftersom de oftast inte gör planerade snitt närmare än 7 dagar innan BF. Spännande