Inlägg från: Gråstrupig skogsrall |Visa alla inlägg
  • Gråstrupig skogsrall

Rädd för samhällsutvecklingen

Jag känner att jag mer och mer börjar förlora min tillit till det svenska samhället.

Jag har tagit väldigt illa vid mig av den där handgranaten som exploderade i en förort till Stockholm. Den låg alltså på gatan och en man dog när han plockade upp den och den exploderade.

Vad är det för skit-samhälle där handgranater ligger och skräpar på gator och torg? Jag har två småbarn som mycket väl hade kunnat plocka upp eller sparka till den där granaten. Då hade de varit döda nu.

Jag ser heller inte att situationen kommer att bli bättre framöver utan våldet och laglösheten kommer förmodligen bara att bli värre. Jag känner oro inför framtiden och är förbannad på de naiva politiker som spelade bort den sociala stabilitet som fanns i det svenska samhället förr.

Hur ska man tänka om utvecklingen i Sverige på längre sikt?

• Svar på tråden Rädd för samhällsutvecklingen
  • Gråstrupig skogsrall

Nu kommenterar Polisen det faktum att handgranater flödar in i Sverige och numera även återfinns på gator och torg:

Därför går nu Nationella bombskyddet ut med instruktioner som beskriver hur man som allmänhet ska bete sig om man träffar på ett misstänkt föremål.

? Framförallt så ska man aldrig röra ett föremål på allmän plats om du inte är säker på att det är ofarligt, säger Bertil Olofsson som är chef för nationella bombskyddet.
    En kastad och klickad handgranat kan i värsta fall explodera av minsta påverkan så som markvibrationer och vindpåverkan. Splittren från en exploderande handgranat kan kastas iväg flera hundra meter. ? Exploderad handgranat innebär fara för liv och hälsa samt skapar stor skada det är därför viktigt att ringa 112 direkt om man fattar misstanke om ett föremål, säger Bertil Olofsson. 

Tyvärr tror jag inte att denna uppmaning kommer att påverka hur min tre- respektive ettåring beter sig när de ser spännande saker på gatan så min oro har inte precis minskat.

Svar på tråden Rädd för samhällsutvecklingen