• Moorii

Bf juni-18

Hej!

Har bf 24/6 och har rul om 3,5 vecka, längtar! Idag killas det i magen för fullt, så mysigt.

En sån kudde som på bilden hade jag under förra graviditeten, guld värd! Använde den varje natt från vecka 30 åtminstone. Angående kläder så fick vi tack vare nipt reda på att det är en flicka, så kunde inte låta bli att shoppa lite :) köpte två bodysar och ett par byxor, och i helgen köpte jag en lila söt klänning i storlek 56 <3 har ju det mesta redan sen sonen var bebis, men det är ju himla roligt att köpa nya kläder :D

• Moorii
    Kia82 skrev 2018-01-11 13:22:10 följande:

Jag gjorde också Nipt, fick det erbjudet i samband med att vi gjorde Kub, var dock inte påläst om det och det var ingen som sa att könsbestämning var möjlig utan det fick vi reda på först i efterhand. Synd! Nu är det åtminstone inte många dagar kvar till Rul då jag verkligen hoppas att vi får veta.

Men va, vad dumt! Det måste ju vara resultat som finns kvar, så har du papperen med resultat och nummer så borde det bara vara att ringa :) Hoppas ni får reda på kön på rul iallafall!
  • Moorii

Går bra här med! Mycket rörelse i magen nu, men inga hårda sparkar än. Rul på måndag, äntligen mindre än en vecka kvar! :D Foglossningen börjar göra sig påmind, men hoppas den inte blir så mycket värre..

• Moorii
    Kia82 skrev 2018-02-13 12:59:45 följande:

Om ytterliggare en vecka är jag i tredje trimestern, den sista tredjedelen av graviditeten och jag kan knappt fatta det!?

Här hemma håller vi på med lillebrors blivande rum, tapeten är beställd och kommer imorgon och sen återstår bara en runda till Ikea för att inhandla en garderob, därefter är det inredningsdags. Lite mer bebiskläder måste också inhandlas, det blir lite pö om pö.

Vad pysslar ni andra med?

Åh, vad mysigt att kunna fixa med rum! Vi har inte ens ett eget rum till sonen på 1,5 år, han och hans halvbror får dela rum sen när lillan kommer. Känns jättetråkigt, men vi får inte tag i en större lägenhet :( Det jag pysslar med istället är lillans fotoalbum, gjorde ett eget till sonen också, lite scrapbooking :) Kläder har jag köpt lite, och vi kollar efter en begagnad syskonvagn, då det känns lite onödigt att köpa ny när vi inte vet hur mycket den kommer användas. Sen funderar vi på namn hela tiden, men än är vi inte överens :P
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-03-05 10:55:59 följande:

Nere i tvåsiffrigt här nu, 99 dagar kvar till bf. Mår fint förutom benen som svullnar.

Hur går det för er andra?

Härligt! Jag har 13 dagar till tvåsiffrigt. Här har jag börjat få riktigt ont av foglossningen :/ som lärare står man lite framåtlutad när man hjälper elever, vid flera tillfällen idag har jag skrikit rätt ut när jag rätat på mig igen och skrämt eleverna :S Får hoppas det inte blir värre.
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-03-05 14:20:43 följande:

Usch, det låter inget vidare alls! Jag jobbar som förskollärare så känner till det där med obekväma arbetsställningar och är glad över mitt beslut att gå hem till påsk även om det blir en lång väntan. Dock har jag konstigt nog sluppit foglossningen än sålänge men har ganska kraftiga ligamentsmärtor nu från och till, svullnader i benen och åderbråck på ena benet som gör ont. Hur länge till har du tänkt att arbeta?

Åh, vad skönt! Blir du sjukskriven då? Jag hade gärna gått hem, men det var pest att vara hemma sist, så jag jobbar så länge jag kan, förhoppningsvis tills terminen är slut 14/6, då har jag tio dagar kvar till BF.
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-03-05 16:54:13 följande:

Strongt av dig om du klarar att jobba så länge.

Nej, jag blir inte sjukskriven. Tänkte först ansöka om havandeskapspenning men det får man ju ändå inte ha under de 60 sista dagarna och har hört ifrån andra att Försäkringskassan är väldigt hård vad gäller havandeskapspenning så jag använder mig utav lite sparade föräldrapenningdagar från tidigare barn de knappt 20 dagarna som det rör sig om. Jag hoppas kunna roa mig under den tiden och kommer ju bara att ha barnen 15h/v på förskolan så kommer ju att ha dom hemma en del också.

Ja, vi får väl se hur det går. Men det är nästan så jag hellre går till jobbet på kryckor än är hemma, faktiskt. Aha, ok. Får man inte graviditetspenning de sista 60 dagarna? Är det någon ny regel? När jag var gravid för två år sen hade jag graviditetspenning till tio dagar innan bf, sen var jag tvungen att ta ut föräldrapenning. Jag jobbade då i restaurang med tunga lyft och stod upp 10-12 timmar per pass, inga problem att få igenom. Tänker att förskola borde räknas till tungt jobb då man är gravid med, men man vet ju aldrig hur de tänker.
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-03-05 20:10:31 följande:

Men oj, det verkar ju konstigt men saker och ting ändras ju hela tiden!? Hur som helst så är jag för sent på att ändra någonting nu och känner mig nöjd med att sluta jobba om några veckor,

Absolut. Jag skulle kolla hur mycket föräldrapenning jag skulle ta ut för någon vecka sen, och då kunde jag helt plötsligt inte ta ut fp på helgerna längre, alltså max fem dagar i veckan! Så var det inte sist med sonen. Jätteknäppt ju.

Det ska du vara! Hade kanske egentligen velat gå hem i början av juni, men får stå ut det sista helt enkelt.
Svar på tråden Bf juni-18