Inlägg från: Gynekologstol |Visa alla inlägg
  • Gynekologstol

Varför gör svenska män såhär

Anledningen är att svenska kvinnor är mycket mer feministiska än vad kvinnor i andra länder är. Ja, jag talar om alla andra länder.

Här en ganska bra illustration av vad jag menar: trends.google.se/trends/explore

Som synes så är Sverige väldigt extremt när det kommer till hat mot män i allmänhet och svaga män i synnerhet. Sverige lyser mörkblått på kartan och övriga världen har en vit eller svagt blå nyans. Metoo är ett svenskt fenomen, inte ett globalt.

Jag läste en bok där 100 metoo-berättelser hade sammanställts, och precis som jag hela tiden har misstänkt så handlar det om manshat.Boken innehöll ett fall av våldtäkt och 99 fall av gnäll. En berättelse handlade om en kvinna som kände sig sexuellt trakasserad av att en man frågade henne om hon skulle träffa någon i helgen. Rent trams!

Det är detta som gör svenska män osäkra när det gäller svenska kvinnor. Jag är visserligen gift med en svensk kvinna, men även jag känner mig osäker. Som man så känner man sig verkligen illa omtyckt av en mycket stor grupp kvinnor i Sverige. Jag skulle aldrig försöka träffa någon i Sverige om jag av någon anledning skulle bli ensamstående. Då skulle det bli hora (trots att jag aldrig har köpt sex) eller polskor för mig för resten av livet.

• Gynekologstol
    Anonym (RRR) skrev 2018-01-07 13:01:20 följande:
    Är det fel på feministiska kvinnor? Meeto är inte bara ett svenskt fenomen och om du kände någon som blivit utsatt för övergrepp tror jag inte du skulle skiva att det är gnäll.
    Ja, det är fel på feministiska kvinnor eftersom att de är aggressiva och oattraktiva. Som man så känner man i hela kroppen hur illa omtyckt man är när man kommer i kontakt med dem.

Klickade du ens på länken som jag bifogade? Det är inte en länk till någon obskyr hemsida, utan en länk till Google trends. Den visar med all önskvärd tydlighet att metoo till stora delar är ett svenskt fenomen.
  • Gynekologstol
    Anonym (hmm) skrev 2018-01-07 14:59:58 följande:
    Hur är man som kvinna om man är för "feministisk" för att vara attraktiv?

Orakad med konstig frisyr/klädstil och skränar om heteronorm och patriarkat stup i ett, och anar förtryckande strukturer i allt, visst.

Men om man bara vill värna sin egen rätt att prioritera jobb och karriär och kanske intressen framför obetalt hushållsarbete, och inte tycker att livets främsta uppgift är att skapa bekvämlighet för andra på sin egen bekostnad - är man "feminist" och oattraktiv då?
    Det som främst reagerar på är den normkritik och det manshat som feminister uppvisar. Jag upplever det som att de hatar allt som är eller har varit bra med samhället och vill förstöra detta. De utstrålar en form av mycket oattraktiv okvinnlighet när de går runt i sina långbyxor och söker konflikt. Hur tänker du att jag som vit heteroman skall bli attraherad av en kvinna som dels inte gillar mig, dels i mina ögon knappast kommer att bli en bra mor?

Metoo är ett ganska bra exempel på hur feminister arbetar. De tar ett problem (de övergrepp som faktiskt förekommer) och förstorar upp det till att inkludera allt som de inte gillar. Det är därför som vi hör snyfthistorier om att komplimanger och annat är övergrepp. Faktum är att de flesta män inte tolererar övergrepp, det finns till och med vita riddare (idioter i och för sig) som alltid tar kvinnans parti när en konflikt på detta område uppstår.

Jag postade tidigare i tråden en länk till Google Trends som visar hur många sökningar på metoo som har gjorts på olika platser i världen. Sverige är det land i världen med överlägset flest sökningar per capita, och jag tycker att detta är ganska talande. Svenska kvinnor är i allmänhet mer konfliktbenägna och gnälliga än andra, dels mer lättmanipulerade i och med att de faller för den här typen av kampanjer. Detta är mycket oattraktiva egenskaper i mina ögon.

• Gynekologstol
    TeresB skrev 2018-01-08 09:17:08 följande:
    Det finns ju drivor av svenska par... där man samspelar bra. Ligger kanske problemet till viss del hos dig?

Jag personligen har alltid gillat killar och haft/ har många manliga vänner. Men Metoo rörelsen är så bra. Som tjej ska man vara evigt trött på att alltid behöva tänka sig för.
    På vilket sätt skulle problemet ligga hos mig menar du? Jag är gift med en svensk kvinna sedan 10 år, så jag är en del av de drivor av par som du talar om. Jag inser att jag har haft tur och träffat en vettig fru, och jag är medveten om att jag skulle få svårt att hitta en annan svensk kvinna som motsvarar mina förväntningar om hon av någon anledning skulle försvinna ur mitt liv.

Jag tror inte att jag har varit upphov till ett enda fall av gnäll inom ramen för metoo. Detta beror dels på att jag aldrig har begått några övergrepp, men även på att jag aldrig kommenterar andra människors utseende eller sexliv. Det sistnämnda utgör 90 procent av allt gnäll inom ramen för metoo.
Svar på tråden Varför gör svenska män såhär