Varför gör svenska män såhär
Anledningen är att svenska kvinnor är mycket mer feministiska än vad kvinnor i andra länder är. Ja, jag talar om alla andra länder.
Här en ganska bra illustration av vad jag menar: trends.google.se/trends/explore
Som synes så är Sverige väldigt extremt när det kommer till hat mot män i allmänhet och svaga män i synnerhet. Sverige lyser mörkblått på kartan och övriga världen har en vit eller svagt blå nyans. Metoo är ett svenskt fenomen, inte ett globalt.
Jag läste en bok där 100 metoo-berättelser hade sammanställts, och precis som jag hela tiden har misstänkt så handlar det om manshat.Boken innehöll ett fall av våldtäkt och 99 fall av gnäll. En berättelse handlade om en kvinna som kände sig sexuellt trakasserad av att en man frågade henne om hon skulle träffa någon i helgen. Rent trams!
Det är detta som gör svenska män osäkra när det gäller svenska kvinnor. Jag är visserligen gift med en svensk kvinna, men även jag känner mig osäker. Som man så känner man sig verkligen illa omtyckt av en mycket stor grupp kvinnor i Sverige. Jag skulle aldrig försöka träffa någon i Sverige om jag av någon anledning skulle bli ensamstående. Då skulle det bli hora (trots att jag aldrig har köpt sex) eller polskor för mig för resten av livet.