Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

Tycker du att den som går AMU -arbetsmarknadsutbildning ska också få ha rätt till studentbostad?

Anonym (olika) skrev 2018-01-08 17:59:24 följande:

Jag går en AMU nu. Visst står det 100% på pappret, men vi börjar 12 och slutar någon gång mellan 15 och 16. Det pågår dessutom bara under 3 månader. Att jag eller någon annan skulle få en studentbostad för 3 månaders max halvtidsstudier är ju inte rimligt.

Min kompis gick 18 månader utan en enda veckas uppehåll
    varje dag 8-16

Beror på vilken utbildning man går

• Anonym (!)
    Jag tycker att de som läser på Komvux och kämpar men inte får rabatter på buss och annat-det är svinigt-jag gick på komvux i tre år och räknades som mindre värd än högskolestuderande.

Inte nog med att jag blev straffad första gången för att jag föddes av en idiot ej lämpad att vara mamma och därför inte kunde klara skolan , sen straffades jag en gång till och ansågs vara mindre värd
  • Anonym (!)
    HelaGotland skrev 2018-02-05 23:02:08 följande:

Ursäkta? De som läser in gymnasiebetyg på komvux kan dels få vanligt studiebidrag och i vissa fall även utökat studiebidrag.

Så vad klagar du på? Var tacksam istället.

Läs igenom en gång till så ser du vad jag klagar på. Håll dig till ämnet i tråden annars
  • Anonym (!)
    Anonym (Hmmm....) skrev 2018-02-06 09:46:05 följande:

Du får väl/fick väl samma möjligheter som gymnasiestuderande? Du studerade ju på gymnasienivå. Varför ska du få de rabatter som de på högskolenivå får?

För att de är vuxna inte barn
  • Anonym (!)
    HelaGotland skrev 2018-02-08 11:22:05 följande:

Fast utbildningsställena brukar ju ha påsklov och sommarstängt. Personalen och lärarna måste ju få lite ledigt också... T o m YH utbildningar stänger för åtminstone 2 v sommartid.

Ja visst är det skandalöst!

Min kompis sjukanmälde sig en vecka och reste på semester.

Nån vila måste man ha under 18 månader
Svar på tråden Tycker du att den som går AMU -arbetsmarknadsutbildning ska också få ha rätt till studentbostad?