Inlägg från: Anonym ((--)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((--))

Mamma andades snabbt i 9 tim sedan dog.Nån mer som varit med om liknande?

Min far fick några sprutor med morfin och ca 1/2 timma efter sista sprutan fick han väldigt snabb och ytlig andning sen dröjde det bara ca 10 minuter innan han dog.

Det var jättejobbigt att sitta brevid och jag satt själv för dom som jobbade på boendet hade annat dom skulle göra men jag är också tacksam för att jag var med ända till slutet.

• Anonym ((--))
    Anonym (.) skrev 2018-01-06 15:43:42 följande:

Beklagar. Hans död hade dock med största sannolikhet inte heller med morfinet att göra. Man får ju morfinet för att man är väldigt sjuk. Någon gång dör man och om man regelbundet behövt smärtlindring innan dess så blir det ju så att man fått morfin även när kroppen inte orkar längre och man dör.

Har hört att morfin skyndar på och visst han var väldigt sjuk och det var skönt för honom att lida.
  • Anonym ((--))
    Kakan71k skrev 2018-01-06 15:54:07 följande:

Ja beklagar, Anonym((?)), förstår verkligen att det måste varit mkt svårt för dig att sitta med ensam till slutet.

Jag själv gick o lade mig en tim innan Mamma dog, för jag förstod inte o ingen sa nåt:(

Jo det var jobbigt och det jobbigaste var att jag hade ingen aning om varför andningen blev som den blev plus att han fick 2 kramper och lyfte en bra bit över sängen och när han la sig ner efter kramp 2 var det över.

Synd att ingen berättade för dej. Styrkekram
  • Anonym ((--))
    Anonym ((--)) skrev 2018-01-06 16:14:35 följande:

Har hört att morfin skyndar på och visst han var väldigt sjuk och det var skönt för honom att lida.

Att slippa lida ska det ju stå
  • Anonym ((--))
    Sabiinan skrev 2018-01-06 18:29:04 följande:

Morfin skyndar inte på ett dödsfall.

Jag anser inte att morfin är dödshjälp i den meningen men visst används det för att skynda på döden. Det är vedertaget inom vården att göra så mamma fick det också och dog några timmar efter och läkaren sa att det skyndar på men framförallt ges det för att patienten inte ska ha ont eller ha ångest.
Svar på tråden Mamma andades snabbt i 9 tim sedan dog.Nån mer som varit med om liknande?