Inlägg från: Anonym (Jk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jk)

Mamma andades snabbt i 9 tim sedan dog.Nån mer som varit med om liknande?

Kakan71k skrev 2018-01-06 14:08:59 följande:

Tack, men hon fick ju det dubbla...

Är inte Cheyne-Stokes snabba andetag med andningsuppehåll?

Min Mamma hade inga pauser i andningsarbetet alls.

Ta nu till dig att morfinet inte hade med saken att göra

Inte ens den tredubbla dosen hade gjort att hon dog, så dubbel dos spelar ingen roll.
  • Anonym (Jk)
    Kakan71k skrev 2018-01-06 15:13:14 följande:

Nej, min Mammas andning var snabb INNAN morfinet!

Det var därför jag ringde på sköterskan, 50 andetag i minuten under flera timmar.

Efter första dosen blev andningen lite mer dämpad men frekvensen var ff lika snabb.

Det var oerhört stressande och jag trodde hon behövde lugnas ner mer, därför ringde jag igen.

Efter den andra dosen såg jag att andningen blev mer ansträngd, tvärtom vad min intention var.

Ja, men det ändrar inte faktum att morfinet inte hade med din mors död att göra. Det är redan klargjort en gång för alla.
  • Anonym (Jk)
    Kakan71k skrev 2018-01-07 16:23:01 följande:

Nej, jag funderade på det.Men just då skulle Mammas boende upp till förhandling i kommunen och jag var rädd att dom då inte skulle få fortsätta driva det och hon hade bott där i 15 år och blivit väl omhändertagen.

Det var en beredskaps ssk som gav injektionen och jag ville inte att hennes handling skulle få konsekvenser för personalen som varit så bra.

Fel kanske, men nu är det i vilket fall som helst för sent..

Den ordinarie ssk på boendet o bsk har hållit varann om ryggen i detta.

Utifrån vad du skriver så ingen sjuksköterska gjort fel. Var nu vänlig och förklara varför du inte kan ta till dig det?

Du känner dig så skyldig till din mammas död , att du istället försöker hitta en annan syndabock. Faktum kvarstår: varken du eller någon sjuksköterska är skyldig till din mors död. Så är det och inget kan ändra det.
Svar på tråden Mamma andades snabbt i 9 tim sedan dog.Nån mer som varit med om liknande?