Inlägg från: Anonym (Vanligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vanligt)

Mamma andades snabbt i 9 tim sedan dog.Nån mer som varit med om liknande?

Du måste sluta upp med att anklaga dig själv för att hon dog. Jag rekommenderar varmt att du tar kontakt med sjukvården och ber om att få hjälp med att bearbeta det som hände.

Det är väldigt vanligt att svaga döende människor andas häftigt eftersom de har svårt att syresätta sig. Det hade inte slutat annorlunda om du hade struntat i att ge henne medicinen. Däremot hade hon då haft ont och fått lida istället för att få hjälp att slappna av när slutet var så nära. Kram <3

• Anonym (Vanligt)
    Kakan71k skrev 2018-01-06 11:41:28 följande:

Tack kära ni, ja jag vet detta.Jag har börjat ta professionell hjälp.

Men det hjälper i en helande-process att få kontakt med andra som gått igenom liknande, det var därför jag startade denna tråden nu.

Men stort tack för era svar, jag har tagit det på allvar.

Jag har suttit med vid en handfull tillfällen då nära och kära har gått bort. Andningen, hur jobbigt det var för dem och hur de kippade efter luft, var det mest otäcka med slutskedet. Jag tycker att du ska tänka positivt på att du kunde hjälpa din mamma ända in till slutet. Hon behövde inte ha ont och medicinen brukar även lindra ångesten. Men jag förstår att tankarna snurrar och att det kan vara svårt att tro att du verkligen gjorde rätt. Det gjorde du!
Svar på tråden Mamma andades snabbt i 9 tim sedan dog.Nån mer som varit med om liknande?