• Anonym (Kvinna, 27)

Ni som är erfarna - När ska man lämna en relation?

När ska man lämna en relation? 

• Svar på tråden Ni som är erfarna - När ska man lämna en relation?
  • New  Dawn

Det låter som du behöver fundera på vad kärlek är och om du känner det och om du upplever det från honom.

Du behöver också fundera på vad sex och närhet har för värde och vad du har för förväntningar på attraktion i en längre relation.Ibland är man inte rätt för varandra heller. Du behöver reda ut alla begrepp och känslor.

Jag tycker det låter som att kärleken brister.

Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Men herregud)
    New Dawn skrev 2018-01-06 12:38:03 följande:

Ja, och det är ju märkligt. Många män kan fortsätta knulla kvinnan fast han inte älskar henne längre och för många män handlar det bara om att hon är tillgänglig och har en kvinnokropp. Finns män som ser ner på kvinnan och beter sig väldigt elakt mot henne? Men knulla henne vill han ändå?.

Vad finns det för värde med att leva i en relation utan kärlek, och nöja dig med att mannen fortfarande tycker att man duger att sätta på. (Alla män fungerar dock inte så men det är vanligare att män kan knulla vilken tillgänglig kvinna som helst)

Det finns nästan inget värre än att förstå att ens mans vilja att ha sex inte handlar ett skit om mig som person.

Det beror på perspektivet. För en kvinna som i princip alltid kan få sex om hon skulle vilja och är van att få sexuell uppmärksamhet är den sortens sex antagligen motbjudande. Men för de flesta män som inte kan få sex särskilt lätt och sällan eller aldrig fått någon sexuell uppmärksamhet vore det alternativet betydligt bättre än inget sex alls.
  • Smecker
    Anonym (Men herregud) skrev 2018-01-06 14:16:45 följande:
    Det beror på perspektivet. För en kvinna som i princip alltid kan få sex om hon skulle vilja och är van att få sexuell uppmärksamhet är den sortens sex antagligen motbjudande. Men för de flesta män som inte kan få sex särskilt lätt och sällan eller aldrig fått någon sexuell uppmärksamhet vore det alternativet betydligt bättre än inget sex alls.
    De flesta män kan få sex rätt lätt. De behöver bara sluta vara så jävla vidriga så ordnar det sig.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Men herregud)
    Smecker skrev 2018-01-06 14:33:02 följande:

De flesta män kan få sex rätt lätt. De behöver bara sluta vara så jävla vidriga så ordnar det sig.

Varför tror du det? Baserat på vilken erfarenhet? Visst, är man lång, ser bra ut och har självförtroende stämmer det säkert. Men hälften av alla män är under medellängd, fulare än genomsnittet och sämre självförtroende än snittet. För dem är det inte så enkelt. Sedan undrar man ju varför du tycks anse att män i allmänhet är så vidriga?
  • New  Dawn
    Anonym (Men herregud) skrev 2018-01-06 14:16:45 följande:

Jaha, så man lever hellre med en kvinna man knappt tål, eller bryr sig om, men knullar henne för att man inte får någon annan.

Jag har en vän som levde med en man som inte brydde sig om hur hon mådde alls. Det han gå så långt att han misshandlade henne. Tror du han ville knulla henne... Jojomen det ville han! Fint va?

Mitt ex var inte så intresserad av att prata med mig, och jag kände ingen kärlek från honom, men nog dög jag att sätta på.

Sådant sex ger bara tomhet. Enligt min åsikt.
  • Clark73
    New Dawn skrev 2018-01-06 15:43:29 följande:
    Jaha, så man lever hellre med en kvinna man knappt tål, eller bryr sig om, men knullar henne för att man inte får någon annan.

Jag har en vän som levde med en man som inte brydde sig om hur hon mådde alls. Det han gå så långt att han misshandlade henne. Tror du han ville knulla henne... Jojomen det ville han! Fint va?

Mitt ex var inte så intresserad av att prata med mig, och jag kände ingen kärlek från honom, men nog dög jag att sätta på.

Sådant sex ger bara tomhet. Enligt min åsikt.
  • New  Dawn
    Anonym (Men herregud) skrev 2018-01-06 14:52:20 följande:

Varför tror du det? Baserat på vilken erfarenhet? Visst, är man lång, ser bra ut och har självförtroende stämmer det säkert. Men hälften av alla män är under medellängd, fulare än genomsnittet och sämre självförtroende än snittet. För dem är det inte så enkelt. Sedan undrar man ju varför du tycks anse att män i allmänhet är så vidriga?

Jo, att se sex med en kvinna man inte tycker om/ bryr sig om, värdefullt bara för att man inte får någon annan känns lite vidrigt. Lite motbjudande är inställningen att det enda som krävs är en kvinnokropp. (nu talar jag inte våldtäkt utan mer "ställa upp sex")
  • Smecker
    Anonym (Men herregud) skrev 2018-01-06 14:52:20 följande:
    Tycks anse? Jag bara konstaterade fakta.

Nej, man behöver inte vara lång eller se bra ut, man får ligga rätt mycket ändå bara man låter bli att vara vidrig. Självförtroende är dock bra att ha rent allmänt i livet, inte bara vad gäller att ligga, men det är inte kopplat till vare sig längd eller utseende.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Herr Lindström

Det undrar jag också? Jag har velat lämna min sambo i flera år nu pga att jag mår så dåligt som jag gör med henne. Det är kontroll behov som jag avskyr. Hon har hela tiden fått fria tyglar från min sida att göra vad hon vill med vår son och sina anhöriga om dom hitta på något kul. Om jag däremot bestämmer något med mina blir det ett jävla liv, mmm då ska hon lägga sig i och få sista ordet. Detta märker folk också bråken tilltar här hemma. Det är inte ömsesidigt direkt och jag orkar inte leva mer med henne. Hon är inte direkt den mest positiva människa jag träffat och hade det inte varit för att vi har en 7 årig son ihop hade jag sagt bye bye för länge sen. Jag tänker på sonen och vill inte att han ska må sämst ifall vi separerar. Jag skiter i att jag mår skit, är fullständigt likgiltig i den frågan bara sonen mår bra även om vi fortsatt bor ihop. Så frågan är; när ska man lämna relationen?

• Avid

Den är inte lätt att svara på jag valde att lämna efter 14 år hade kunnat gått tidigare men exet fick en hjärnblödning och jag "satt inte i sjön" så att säga, valde att stanna kvar. Oftast så är det nån händelse eller dylikt som får dig att inse att det är dags att gå i mitt fall var det en förälskelse

och jag träffade min själsfrände dock blev det inte vi.

• Anonym (Undrar)
    Avid skrev 2021-05-16 18:07:39 följande:

Den är inte lätt att svara på jag valde att lämna efter 14 år hade kunnat gått tidigare men exet fick en hjärnblödning och jag "satt inte i sjön" så att säga, valde att stanna kvar. Oftast så är det nån händelse eller dylikt som får dig att inse att det är dags att gå i mitt fall var det en förälskelse

och jag träffade min själsfrände dock blev det inte vi.

Lämnade du förhållandet för att du hittade din själsfrände och så blev det inte ni? Låter tragiskt.
  • Avid
    Anonym (Undrar) skrev 2021-05-16 20:00:32 följande:

Lämnade du förhållandet för att du hittade din själsfrände och så blev det inte ni? Låter tragiskt.

Jag lämnade när jag insåg att jag kunde få starka känslor för nån annan. Sen att dom omständigheter var som dom var är inget att göra åt men anledningen var att jag var färdig med den relationen.
Svar på tråden Ni som är erfarna - När ska man lämna en relation?